Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

svara@ píše: Odborníci tvrdí, že rozhodování se mezi olejem 5W/40, či 5W/30 nemá smysl....
Ano. Rozdíl mezi 5w40 a 5w30 A3 je možná minimální. Ovšem rozdíl mezi 5w30 A3 a 5w30 A1/A5 je značný :!: :!:
A rozdíl (resp. vliv na motor) mezi oleji ACEA (se stejnou HTHS) Ax/Bx a Cx je (hlavně při krátkých jízdách a dodržení předpisu výrobce na intervaly výměny) taky dost velký - v neprospěch těch Cx.
A obecně -> prevence proti poruchám motoru je nepodtáčet, jezdit nad 2 t.ot. a po prohřátí to občas vytočit k maximu :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Paulie88
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 29, 2018 17:47

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Paulie88 »

Vím o tom, že ten INEO je hlavně pro auta s FAP, proto se divím všem těm diskusím kde se to řeší a taky tomu, že výrobce si pevně stojí za tím že pro můj benzín je to to jediné co se tam dá dát ...

Vidím to tak, že asi nejspíš zůstanu u toho stejného 5w40 co jsem tam měl teď ... zkoušet 10w40 asi nemá moc smysl a cpát tam už potřetí za sebou úplně něco jiného se mi taky moc nechce ... A ten 5w40 když si to vemu tak do 10 000 Km vydrží v klidu a určitě i déle, ale to už po tolika měnit nechci. Myslím že těch 10 000 je akorát, 6500 jak tu psal kolega mi přijde zase jako trochu extrém , zvlášť když mám čím dál větší nájezdy to bych měnil zachvíli několikrát do roka :D , a prostě jen budu častěji hlídat hladinku a s autem to jistě nic špatného "uvnitř skrytě" nedělá, pochybuju že může být pro auto horší, než ten INEO :D
A jestli Ti jde o nějaké přídavné aditiva, tak do benzinu lze dobře třeba ten Millers Oils Petrol Power Ecomax, někdo motor před výměnou oleje propláchne například přípravkem BG, ale do oleje PO výměně na jeho "vylepšení" bych já NIC nedával....
Nejde o vylepšení oleje, ale měl jsem s autem takovou příhodu, nebo spíš příhody, stalo se mi více méně přesně to co týpkovi tady , na úplně stejném autě:
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic. ... 49&t=10270 , jen né tak brutálně teda že by auto vůbec nejelo ... Ale opravdu po nastartování za studena bylo auto polomrtvý a jak jsem ho hned na jedničku brutálně netočil tak vyskočila chyba motoru a bylo to ... po výměně svíček se to razantně zlepšilo, chyba motoru od tý doby nevyskočila, ale pořád cítím že hlavně za studena to není ono a není to jako dřív ...
Tak jsem si říkal zkusit nějaké ty aditiva a motor a celou soustavu "vyčistit" pokud to reálně k něčemu opravdu je ... Benzín jinak beru z 90% na Euroil , ten lepší většinou.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Já dávám léta do paliva Wynns https://www.citroeny.eu/do-benzinu/adit ... 22810.html a v pohodě. :wink: Ovšem jestli už je načatej tak potom tohle.
https://www.citroeny.eu/do-benzinu/inte ... 29792.html
A co se týče té výměny tak 5W-40 je tak po 6.000 po smrti. :lol: Ještě sice maže ale jinak..... :?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:5W-40 je tak po 6.000 po smrti....
Tak tohle by mohla být pravda tak v zimě při kratších jízdách. Mimo zimu a při delším zahřátí motoru bych to tak černě neviděl. Obzvlášť pokud by ten olej byl na kvalitním základu. Je fakt že z více stran zní že Total se zhoršil, ale třeba Ravenol, Yacco, Trident, Shell, Q8, Sunoco nebo Valvoline či Motul by těch 10 tkm v malé atmosféře při nekrátkých a neracing jízdách měl dát. A přijde mi to jako možný kompromis peníze / stav motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od svara@ »

V mot. oleji nesmí být voda. Řekl bych asi tak na dvě kratší jízdy 5-8 km. Jedna delší, asi tak 40 km.
Jinak degraduje velmi rychle. Tak že souhlas s lengym. 6 000 a ven sním. :?
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od dany01 »

Neviem ako vies zistiť ze Total Quartz 9000 5w40 je teraz horší ako bol voľakedy, ja som ho používal posledné 4 roky 80 tis km ( 8x10 000) a nič zlého som na ňom nepostrehol. Potom som dal Valvo Allclimate 50501 5w40 a rozdiel som nezistil. Do 8 tis motor nezobral pri oboch olejoch ani kvapku do 10 tis som dolial cca 2-3 dcl kedže hladinu držím na max- stále.na PD to mam rovnako a na Kii to bude určite tak. To iste mal aj kolega na inom aute, olej 5w40. Vyplýva z toho to ,čo sa tu stále dookola omiela - výmena po max 10 tis, je jedno či LL alebo pevný interval a ako Pitris piše- nad 2000 a sem tam "talianska údržba".
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od shalibaba »

Já např. ten TOTAL nesrovnával s jinou 5W-40, ale s 0W-40 od MOBILu. Na TOTAL naježděno s atmosférou 3x12000 km, na MOBIL zatím 9000 km. Prostě motor jde s MOBILem svižnějš do otáček, při studeným startu tolik nerachtá. Spotřeba benzinu i LPG dlouhodobě nižší.
TOTAL jsem po 12000 km vyléval s podobným zbarvením jako nový, MOBIL už je teď dost do hněda. (Věřím, že je to dobře a čistí motor a váže na sebe nečistoty). Spotřeba oleje o něco větší, ale to bude především průsaky u víka.
Teď jsem si vzpomněl, že vlastně jednou jsem v motoru měl i jinou 5W-40 - SHELL professional a změna barvy během provozu podobná MOBILu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

dany01 píše:Neviem ako vies zistiť ze Total Quartz 9000 5w40 je teraz horší ako bol....
Tak minimálně jde z testů zjistit (a napsal to tu i Shi) že Total před nějakou dobou u 5w40-ky "tiše přešel" u základového oleje z PAO na HC....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jozef
Příspěvky: 71
Registrován: sob úno 09, 2019 21:39

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jozef »

Pitris píše:
dany01 píše:Neviem ako vies zistiť ze Total Quartz 9000 5w40 je teraz horší ako bol....
Tak minimálně jde z testů zjistit (a napsal to tu i Shi) že Total před nějakou dobou u 5w40-ky "tiše přešel" u základového oleje z PAO na HC....
A jak je to teraz s Elf - om 5w40?? Ten si tiež pohoršil??
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Netuším. Ale zkus kontaktovat Shi-ho, má přehled o těch testech....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

Pitris píše:
dany01 píše:Neviem ako vies zistiť ze Total Quartz 9000 5w40 je teraz horší ako bol....
Tak minimálně jde z testů zjistit (a napsal to tu i Shi) že Total před nějakou dobou u 5w40-ky "tiše přešel" u základového oleje z PAO na HC....
ako ked jedna letecka spolocnost zistila, ze ked do salatu budu davat o jednu olivu menej, tak rocne im to prinesie riadny balik.
odrby kapitalizmu..... :evil:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

EB2remen, neni dobra sprava
https://www.peugeotforums.com/forums/30 ... em-333046/
https://www.peugeotforums.com/forums/ma ... -a-332098/
Just got word from the garage that Peugeot will own up and cover the repair as an extended goodwill warranty.

Looking at this mess from the bright side, at least I'll get the timing belt replaced for free a bit earlier instead of doing it on next scheduled service.

The mechanic said this issue is not uncommon on older 1.2 three cylinder engines. Peugeot apparently has changed the material in the belt on newer units (did not mention any specific year/month).

So be advised: you guys driving 2014 and 2015 308:s maybe should check this.
https://drive.google.com/file/d/1q-MjOz ... 9l6d2/view
vyzera ze interval 180000 je moc optimisticky
https://www.nomaallim.com/psa-eb2-timin ... ement.html
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Už jsem tohle zaznamenal jak na P,tak C fóru a samozřejmě jsem se na to zeptal v servisu,kam jezdím.Odpověď byla taková,že měli 2 případy,oba s dost brutálním přejetým intervalem výměny oleje,což v mém případě asi nehrozí. :D Jinak já mám auto v záruce a než skončí,tak budu auto stejně nejspíš měnit,takže jezdím a neřeším.Své udělá také způsob používání vozu,jízda na bubláka a následné sešlápnutí plynového pedálu na podlahu asi nebude pro řemen to pravé ořechové. :D
P.S. Pokud jsem zaregistroval,tak se to zatím projevilo u přeplňovaných verzí.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

vyguglil som podobnu zalezitost aj na ekobust, tam je rovnako mokry remen. iny typ oleja nema vplyv na zivotnost. asi chyba vyroby/material remena...

no urcite to zmenilo pohlad na predlzenu zaruku, budem o tom viac uvazovat, ale moc casu neni, max 2020 velkonoce. v servisnych kontraktoch je chaos..
ale s autom som spokojny, je po servisu lpg. by som povedal ze uz teraz nerozoznam palivo. tipujem ze aktivovali pristrek benz
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak já vyfasoval záruku na 5 let za 1,-Kč rovnou,takže jsem ani neměl moc na výběr. :D Na těch fórech,co jsi dal odkaz,někdo zmiňoval,že ta degradace řemene prý byla způsobena nevhodným olejem.Ovšem já si nějak nedovedu představit,že by olej MO 5W-40 CFS Nano mohl nějak řemenu uškodit a byl v tomto ohledu méně kvalitní než 0W-30 First od Totalu.I když je pravda,že i MO má olej,který je speciálně určen pro tyto motory. https://www.millersoils.cz/xf-longlife-0w301 Poněkud jinak to může být u poslední generace motorů s normou EURO 6d,kde už jsou filtry pevných částic. :evil: Popisované otřepy na řemeni spíše svědčí o problému s materiálem nebo špatném vedení řemene.Praskliny zase o nadměrném namáhání,což může být právě tím podtáčením a pak bez podřazení plný knedlík,to musí být ráz jak prase.Ne že by se nedalo z 1500 ot/min akcelerovat,ale to musí být sakra polehoučku.Krásně je to vidět při použití tempomatu,pokud jedu dejme tomu na 5-ku 70 a navolím na tempomatu 100,jak se ten motor pomalu sbírá.Ovšem když to tam někdo v tomhle případě ''nasype'' natvrdo,tak to se pak holt není čemu divit.A to se bavíme výhradně o jízdě po rovině nebo z kopce,hore kopcom je to pak neskutečná prasárna.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět