Tloušťka olejové vrstvy
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Mno, asi je třeba, abych svoje na první pohled příkré vyjádření aspoň trochu vysvětlil. Pro většinu lidí, kteří mají opravdu rádi auta a jejich motory, jsou atmosférické vidlicové osmiválce ikonou, podobně jako vozy Ford Mustang samotné. Ani já nejsem výjimkou, tohle auto s pětilitrovým motorem a manuální převodovkou je mým snem (modří už vědí.) Sejde-li se v určitou dobu několik věcí dohromady, bohdá že se k němu na starý kolena možná dohrabu. A budu spokojenej+++. A taky mám v plánu za jeho volantem dojezdit, nic lepšího už mít nemůžu. Myslím si, že k takovému autu člověk musí tak nějak dozrát, aby si auta a jeho řízení i jeho vlastnictví do jisté míry považoval. Chápu, každý to má(me) nastavené jinak, píšu za sebe, jak to cítím. Možná proto, nazve-li někdo takové auto, byť je z roku 2006, starým pekáčem, dokáže mě to nas*at. Tož asi tak.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Tak si ho kup, není nač čekat. Stejně je to hodně o Mustangu z šedesátek, Bullitt a jeho moderní verze. Mustangy mezitím, jak jsem hledal, byly nic moc. Popularizace díky filmu a kinohvězdě. Ford si asi mnul packy, jak to funguje. Dosud to funguje .
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Colommbo - skoda, že nejsi od Plzně - 1.6. se kousek od Nepomuka směrem na Blatnou koná sraz klubu Mustang riders. Respektive, spíše jsou to sprinty, ale i tak je tam k viděni dost těchto krásných kár - pro Tebe ale bohužel převážně mladších - současných, ale ty já můžu. Mne osobně se asi nejvíce líbí předposlední model.
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Ital, je vidět, že k Mustangu nemáš vztah, proto víš o něm jen okrajově, to co se nejvíce prezentuje a je fakt, že na tom Ford se snaží vydělat. Obliba začala hned od počátku jeho výroby 1964, film Bullitův případ o čtyři roky později, jeho Fastback je z roku 1967. Prostě na to byla doba, kdy soudruzi v Německu udělali pro amíky malé lidové auto tvářící se jako sporťák a dali název po letadle Mustang, taktéž přítažlivé jméno. Můj sen je z roku 1965 V8. Tady byla tloušťka olejové vrstvy ještě důležitá.
Jirko, 13-16. 6. je u nás sraz amerik http://www.lcw.cz/, k vidění bude na tisíc kousků pořádného železa, pár desítek Mustangů a pár Dodge Chargerů, kterých už moc není ale jsou také super https://www.youtube.com/watch?v=MiT_xR8oXZg. Kamarád šetřil asi 16 let od dětství, má bledě modrého s manuálem a druhým největším vrtáním z roku 1970. Na loňském srazu mu nabídli 2x tolik, co za něj dal. Tuším ho sháněl 6-8 let, jsou snad dva registrovaní pojízdní s touto konfigurací motor/manuál.
Jirko, 13-16. 6. je u nás sraz amerik http://www.lcw.cz/, k vidění bude na tisíc kousků pořádného železa, pár desítek Mustangů a pár Dodge Chargerů, kterých už moc není ale jsou také super https://www.youtube.com/watch?v=MiT_xR8oXZg. Kamarád šetřil asi 16 let od dětství, má bledě modrého s manuálem a druhým největším vrtáním z roku 1970. Na loňském srazu mu nabídli 2x tolik, co za něj dal. Tuším ho sháněl 6-8 let, jsou snad dva registrovaní pojízdní s touto konfigurací motor/manuál.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Na srazu příznivců amerických aut jsem byl v životě sice pouze dvakrát, ovšem dojem to na mě udělalo velmi silný. Už proto Italův přístup k věci ani trochu nechápu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Já docela jo, ale je mi to tak nějak jedno. A psal jsem taky, že na pořad dne přijde, až bude ta správná/potřebná konstelace. A proč zrovna Bullit, osobně se zaměřím, jak už tu psal kolega, na model od r. 2015 už s víceprvkovou zadní nápravou. A, koneckonců, nemusí to být zrovna FM, Camaro je taky k nakousnutí a má dokonce ještě větší motór a "jen" dvouventil OHV...
P.S. A děkuju za pozvání!
P.S. A děkuju za pozvání!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Jedu tam - změnit názor .shalibaba píše:Colommbo - skoda, že nejsi od Plzně - 1.6. se kousek od Nepomuka směrem na Blatnou koná sraz klubu Mustang riders. Respektive, spíše jsou to sprinty, ale i tak je tam k viděni dost těchto krásných kár - pro Tebe ale bohužel převážně mladších - současných, ale ty já můžu. Mne osobně se asi nejvíce líbí předposlední model.
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Myslim ze nazor nezmenis. Nemas to v sobe. Ja taky ne.
Kdysi jsem na takovem srazu byl,na pozvani a nechtel jsem urazit a preci jen zvedavost byla. Nazor vsak nezmenen. Stejne mi nic nerikaji stroje HD. Jinak vsak nahlizim na jejich nakladaky,to ano.
V oso a moto jsem v uplne jinych vodach.
Kdysi jsem na takovem srazu byl,na pozvani a nechtel jsem urazit a preci jen zvedavost byla. Nazor vsak nezmenen. Stejne mi nic nerikaji stroje HD. Jinak vsak nahlizim na jejich nakladaky,to ano.
V oso a moto jsem v uplne jinych vodach.
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Tož HD určitě ne, nejel jsem na tom, ale HD považuji vesměs za špatně ovladatelného mastodonta bez pérování pro chlápky v kožených vestách. Co je na něm dobré, je koncepce motoru do V. Ovšem i to má vypadat trochu jinak. Aspoň jako u Suzuki SV 650. To je solidní motorka s velmi dobrým motorem. Žádný závoďák, ale výkony a zvukem dovede chytnout za srdce, nebál bych se říci. Vzpomínám na ní. Kdyby to nebylo tak nebezpečné na běžných silnicích, lítal bych na ní až do důchodu. Jiná věc jsou americké osobáky, ty by se mi určitě z mnoha stran líbily. Určitě v nich bude pěkné svezení, což na HD pro mě ne. Takže zájem o americká auta bych nevylučoval. Pravda, jezdit s tím nebudu nikdy.
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Dobrý tip - jedushalibaba píše:Colommbo - skoda, že nejsi od Plzně - 1.6. se kousek od Nepomuka směrem na Blatnou koná sraz klubu Mustang riders. Respektive, spíše jsou to sprinty, ale i tak je tam k viděni dost těchto krásných kár - pro Tebe ale bohužel převážně mladších - současných, ale ty já můžu. Mne osobně se asi nejvíce líbí předposlední model.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Tloušťka olejové vrstvy
I kdybych chtěl přijet okouknout Mustangy, mám ten víkend setkání se spolužáky z gymplu v rekreačním areálu v Samopších na Sázavě. Sešli jsme tam už loni a byla to moc príma akce. A tož si ty rychlý divoký koně užijte, chlapci!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Na tuto akci jezdíme pravidelně, sice jen na hoďku na dvě mrknout na káry a poslechnout si jejich zvuk. Bohužel, soutěžící jsou za zátarasy, takže na omrknutí se tam nabízí pouze nesoutěžní vozy, ale i těch tam loni bylo dost. Pak pozdní oběd v picérce ve Strakonicích a máme hezký den.
Tato akce se pořádá pravidelně každý rok tak třeba se tam potkáme za rok
Tato akce se pořádá pravidelně každý rok tak třeba se tam potkáme za rok
Re: Tloušťka olejové vrstvy
Dlouho jsem tady nebyl a nestačím se divit. Jen bych rád dodal, že jsi sám hňup. Já, narozdíl od tebe, jsem si na ten pekáč sám vydělal rukama, koupil si ho, živím ho a jezdím s ním v současnosti každej den. Je jen na mě, jak tomu budu říkat.Colommbo píše:Ano, teď jsem si zpětně prošel vlákno a máš pravdu, výraz starý pekáč použil sám jeho zakladatel. Tož tobě se upřímně omlouvám, zato zakladatel vlákna je hňup a takový auto si nezaslouží.
P.S. Současným (= moderním) motorům olej právě docela chutná...
Jezdím s osmiválci už 10 let, v podstatě od doby, kdy jsem dostal řidičák a z brigád našetřil na starou, skoro rozpadlou A8 a pokračoval přes všechny možné německé auta s V8. Takže jaksi mám srovnání a ať se ti to líbí nebo ne, tak Mustang bohužel je docela technický dinosaurus a i na poměry Amerik je to hodně ořezané auto. Naštěstí, jeho kouzlo je možná právě v tom..
Btw. zrovna tady to označení "pekáč" bylo v kontextu k doplnění dotazu, že se jedná o již relativně staré auto, které píčoviny jako vypínání válců apod. nemá. Osobně mě všechny moderní auta spíš uráží a postupně si kupuji spíš starší a starší auta.
Jo a není na co čekat. Lepší doba na nákup a provoz V8 už nikdy nebude. Případné výdaje za palivo snadno vyřeší plyn, tak proč si neudělat radost.
Re: Tloušťka olejové vrstvy
No vidíš. Kdyby si hned na začátku napsal dinosaurus bez ekopi*ovin, my bychom napsali dej bez obav 5w40 nebo 10w40 a nemuseli jste teďkonc být VEpři A možná kdyby sis pořádně přečetl Colommbovi příspěvky tady ve vlákně, tak bys zjistil že se vlastně za ten Tvůj motor "bil" protože V8 jsou i jeho parketa.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF