Změny v (auto)legislativě

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

Na většině mostů nad dálnicemi v DE mají pro tu bedýnku speciálně připravené místo.
V AT je dnes většina pravých svislých ráhen mýtných bran osazena "nosiči" techniky pro měření rychlosti, odstupu a "čtení" dálničních známek (včetně těch elektronických).
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Shi »

Pitris píše:
skodovkar píše:....lepení se na prdel je tailgating.
https://www.garaz.cz/clanek/nedodrzeni- ... &source=hp
Myšlenka dobrá, leč asi nerealizovatelná (resp. jak ?? u nás kontrolovatelná)....
Pokud někdo udržuje odstup výrazně menší, než je reakční doba člověka, tak to byl přestupek vždycky, jenom by ti idioti museli mít snahu něco s tím dělat a ne se blbě vymlouvat na chybějící legislativu. A speciálně na dálnici je to kontrolovatelné a vymahatelné velmi snadno.

Místo aby to udělali jako v německu (doporučena vzdálenost číselně odpovídající polovně rychlosti v km/h), tak zase vymýšlí kraviny.
Při 81 km/h musím držet odstup 1,3 sekundy. Při 130 km/h musím držet odstup 0,8 sekundy. V tom najde logiku pouze málokdo. Jednak se ty odstupy nedají v dnešním hustém provozu dodržet, jednak v některých situacích lze jet hodně bezpečně a přitom mít rozestupy kratší než 1 sekunda.

Ale zaplať bůh že je konečně napadlo, že ne rychlost, ale rozestupy jsou zásadní problém. Ještě tak 20 let a možná to doladí tak, aby to dávalo smysl.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

To mi připomnělo "standardní situaci" :x , kdy čím jsou horší povětrnostní podmínky, tím pantátové a paňmaminky jedou sice pomaleji, bohužel však s o to menšími rozestupy. Přitom zpomalovat vůbec nemusejí, úplně by postačilo, kdyby prodloužili rozestupy.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od tonny »

Dnes jsem měl také "standardní situaci". Na cestě z Břeclavi do Uherského Hradiště docela zacpané, pořád se projíždí obcemi a mezi nimi klikaté cesty z poloviny s plnou čarou. Držel jsem si rozestup tak 1,5 délky vozidla. Asi to bylo moc, neboť mi tu mezeru docela často vyplňovali Octávie, Passaty a 1x Audi. Na 2x65km opravdu jiné značky ne.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

Na má slova vždycky dojde, bohužel. :cry:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od skodovkar »

Zato já mám jasno :idea:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

Já rovněž: řidičskému umění řidiček to rozhodně prospěje, už nebudou jezdit v takové křeči.
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Shi »

Nulový limti je totální nesmysl a lež, jelikož existuej přirozená hladina alkoholu v krvi a i abstinenti mají v krvi alkohol. Policií tolerovaná hladina 0,2 promile není žádná tolerance, ale korekce legislativy zcela urvané od reality.

Vliv alkoholu je individuální, nicméně z hlediska pravděpodobnosti účasti v nehodě:
do 0,3 promile je vliv prakticky nulový
do 0,5 promile je vliv zcela zanedbatelný vzhledem k ostatním faktorům
do 0,8 promile je vliv stále ještě hodně malý.

Problémem u menších hladin není samotná hladina, ale případná únava a kocovina pro předchozí pařbě, což hladina alkoholu sama o sobě nijak nepostihuje.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

Shi píše:tolerovaná hladina 0,2 promile není žádná tolerance, ale korekce legislativy zcela urvané od reality.
0,24
Shi píše:Vliv alkoholu je individuální, nicméně z hlediska pravděpodobnosti účasti v nehodě:
do 0,3 promile je vliv prakticky nulový
Praktické testy prokázaly výrazné zlepšení řidičských schopností žen s "mírnou hladinkou" v palici. :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Proč to na východ od řeky Moravy jde :wink:
https://www.garaz.cz/clanek/slovaci-pri ... &source=hp
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od bloke »

Áno, ide to, ako vždy na papieri, v skutočnosti sa na 99% vecí dlabe, hlavne dohliadačmi nad bezpečnosťou, tí idú vždy "okolo" každého priestupku až prečinu poloslepí, bez zásahu - čo i len nahlásenia kolegom, zaznamenania, výstrahy, napomenutia ( - tie na druhej strane neaplikujú nikdy, keď sú rozkazom vyslaní vyberať do mešca nazbíjané výnosy v pascách na občanov...).

A to, aké pravidlá tu jestvujú, nevie už ani divá hus, píšu že povolený alkohol pre cyklistov prestane platiť, pretože sa "neosvedčil", ale v obciach im ostane povolený. Nuž doteraz som bol v tom, že táto novinka -nejaký rok stará- bola novo zavedená len pre cyklistov v obci (čo ma tiež vtedy dosť napružilo, aj s ich t.č. "osvedčenosťou".)
Detto rozostupy pre vozidlo s právom prednostnej jazdy, tiež sme boli cca pred rokom informovaní, že ide o novú povinnosť, a tu čítam, že stále žiadna neplatí.

Tak kto sa v tom má vyznať, keď nič nie je jasné ani nám vodičom vo vlastnom štáte (asi ani politickým legislatívcom). A moja najväčšia otázka je, ako sa z tohto má vysomáriť človek v rámci schengenských bezhraníc (kráčajúci, nemotor-jazdiaci, šoférujúci, parkujúci) v susedných a vzialených krajinách??!!
Asi nemožné, neverím, že Rakúšan, Maďar, Poliak, pozná všetky pravidlá príslušné pre premávku/výbavu v SR, rovnako Slovák v ČR, DE, FR, IT...
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Ital
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 03, 2019 15:27

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Ital »

Já bych kvůli sobě nějakou toleranci přivítal, abych se nemusel bát dát si pivo po obědě. Na druhé straně bych se i s tím pivem do dnešní tolerance vešel, jenže obava tam je. Na třetí straně větší tolerance (třeba i 0,5 promile) je voda na mlýn ochlastům za volantem, což je nejděsivější. Začalo by se prostě jezdit více pod vlivem (a to 100%ně) a nerad bych narazil na nějakého vola, který "přece měl jen málo přes povolený limit". Takže se radši budu bát dát si pivo po obědě.
Naposledy upravil(a) Ital dne pon kvě 20, 2019 16:25, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od pepoh »

Pitris píše:Proč to na východ od řeky Moravy jde :wink:
https://www.garaz.cz/clanek/slovaci-pri ... &source=hp
fenomen doby-cim mladsie auto, tym vacsi "manazer" s tlf nalepenym na uchu...
bt uz ma kazde radio, v tom problem nebude.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět