Motul ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Motul ?

Příspěvek od Wolf7991941 »

Dobre no , tak asi sa pýtam zle no ... Ja som chcel najplv aj kôli vykonu a spolahlivosti 1.6 klasiku ale ja som sa do toho nevyznal a bola v ponuke len FSI ... Ok , neviem nič , však ja si to priznám že sa nevyznám do aut som laik a učím sa po internete aby som sa mohol postarať o auto ako viem...Len mi je divné že všetci koncernáci nič neviedia alebo večšinou...Ďakujem za rozumne príspevky všetkým...Aspom som sa dozvedel že príčiny tých podpalenych ventilov sú rôzne , aspom že tie hydrošteli som vymenil.Len ma ..re že mi mechanik nepovedal že mam vymeniť tie kružky , ako som hovoril bol toho nazoru že pri takom aute je to riziko davať do neho peniaze lebo si to nemusí sadnúť.100 ludí sto chutí...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motul ?

Příspěvek od Jerry3 »

S těmi kroužky se to má asi tak: FSI silně zakarbonovává nejen sání, ale i olej. Částečky karbonu jsou tak malé, že je olejový filtr nezachytí. Přitom jsou silně abrazivní a v kombinaci s olejem fungují jako jemná brusná pasta. Tato brusná pasta poměrně rychle způsobí vyhlazení povrchu válců, resp. ztrátu honování. Proces postupuje o to rychleji, oč modernější honování bylo při výrobě aplikováno a oč méně viskóznější olej je používán.

Pokud se u motoru s již "setřeným" honováním vymění pouze pístní kroužky, bez přehonování válců, obvykle nedojde k jejich řádnému záběru a situace se často zhorší, neboť naopak dojde k jevu zvanému "glazing", tj. k lokálnímu vyhlazení částí ploch válců do zrcadlového lesku. Na takovém povrchu se olej neudrží, tudíž dochází k lokálnímu přehřívání a následkem toho i k vydírání těchto ploch (tuším, že se tomu říká "pitting"). A to je začátek rychlého konce.