z long life na pevné intervaly

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od bjukemen »

presne tak, napr peuget sa pri nizsich otackach nezregeneruje, treba vyssie a kusok dlhsie to podrzat,ale to je uz mimo temy
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
1slunce

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od 1slunce »

Tankuješ každých 500km a zbylou naftu vyleješ? nebo jedeš do doojezdu 100km a natankuješ dle potřeby?? to je long life když budu jezdit couračky nechá mě třeba 10 000 km když dálku tak třeba 30 000km je to takový odpočet motohodin.. Pokud kamarád jezdí 4x denně 15km jen po městě na světlech najede tech 15 000km za rok ale olej by na LL byl ko... Pokud druhý jezdí Praha Brno najede 400denně na 6tku by měnil bez LL každý měsíc a půl opotřebuje olej tak o třetinu... tak co je lepší
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od Pitris »

Ano, oleje a výměnné intervaly "LL" jsou pro ty co ujedou hafomoc kilometrů; tam se to může vyplatit.
Minimum startů a většinou provozní teplota motoru :wink: Ale velká většina motorů je provozována jinak: časté studené starty a krátké popojížďky :x Jde o to že oleje "LL" jsou zároveň i pro DPF a právě kvůli tomu filtru mají sníženou alkalickou rezervu TBN (většinou 5,5 - 7mg KOH/g. Je to schopnost odolávat kyselému prostředí vznikajícímu nespáleným palivem a zkondenzovanou vlhkostí v motoru. A to je tím kyselejší a s větším obsahem vody čím kratší a studenější jsou jízdy). Proto na dlouhé nájezdy (odpaří se to) vyhoví i "LL" varianta, ale na ty krátké jízdy je vhodnější "standardní" olej (s TBN 8 - 11mg KOH/g).
Bohužel se to trošku "bije", když je DPF a krátké jízdy :( Tam se musí použít olej ACEA Cx - ovšem měl by se výměnný interval zkrátit ještě o něco kilometrů víc.... Druhá věc je že se nafťák s DPF na krátké popojížďky vůbec nehodí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od Pitris »

Pánové zastánci dlouhých intervalů výměn oleje. Něco pro vás :( https://www.garaz.cz/clanek/pet-nejrizi ... &source=hp
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Alkis-cze
Příspěvky: 9
Registrován: pát led 04, 2019 10:41

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od Alkis-cze »

Pitris :wink:
jen jsem si potvrdil, že základ všehomíra je včasná výměna oleje...podstatnější věc než se dohadovat který olej je TOP.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od pepoh »

youtube je plny ignorantov (najma z usa) co natahuju intervaly na 30-60tis.
potom z motora vyklepavaju brikety 8)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od Pitris »

Nemusíme chodit "k amíkům" :lol: Tady psal riml že jezdí na 60-ti tisícový interval :evil: Tak snad jeden :D pak je motor K.O. :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re:

Příspěvek od Brembo »

Pitris píše:
arpi666 píše:tak tu je olej s TNB 9,9......
Nějak nechápu - ten MANNOL DIESEL TURBO SAE 5W-40 není "longlife :!: Sice má normu GM (jen pro diesel), což je (tuším) na 30tkm - brrrrr - ale na rok, ale potom normy ACEA a VW jsou na max. 15tkm/1rok. Jedině že použít z longlife na ten pevný interval. Pak ano.
GM LL B 025 je pre pevný interval 15 tisíc, Dexos II je long life DPF
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od skodovkar »

Dnes jsem na fóbiích 1,2MPi 40kW a 1,4MPi 44kW měnil po dvou letech olej. První najeto celkem možná 3tKm druhá ještě míň. Olej už byl vodička, oba motory výrazně utichly po výměně oleje. Oba oleje už černé. Takže i ten rok hraje roli. Potvrdilo se mi, že těch 10tKm a jeden rok jsou maxima.
Odpovědět