Jj, dneska se v autě mění častěji, na přání zákazníka tablet s větší úhlopříčkou, než ta nadbytečná mastná kapalina v motoru. Stejně je tam na hovno, elektromobily ji taky nemají.nr.on píše:Menit olej pri 8000 km?To se delalo pred 30 lety
Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak to potom jo. A ledacos to vysvětluje.nr.on píše:Podle doporuceni vyrobcem.Jako kazdy koncernak
Ale pokud by Ti aspoň trošku šlo i o motor, tak si přečti tohle https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... orovy-olej I když možná Ty jako správný koncerňák poslechneš výrobce, kterému jde hlavně o to, aby sis u něj co nejdřív koupil další A v tom případě Ti ještě poradím - dej i do benziňáku 0w30 C2 anebo ho v nafťáku nechej 30 tkm. A jezdi s tím jako 90% lidí. Krátký jízdy. Brzo si půjdeš pro další auto
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Koncerňáci jdou holt s dobou, jsou rádoby pokrokoví: co jim VAG nenatroubí, to nevědí.
P.S.: Odtud ono hanlivé přízvisko "trubka".
P.S.: Odtud ono hanlivé přízvisko "trubka".
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pitrisi škoda toho oleje po 30 tkm když Castrol dá i těch 50. VW group to vydrží. Dvě výměny.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
My koncernaci nepodporujem zadny olej-lobbysty
Proto tocime bezne a bez problemu 300 -400tis km na hodinach nez to koupi nejaky ne-koncernak,treba z Prahy
Proto tocime bezne a bez problemu 300 -400tis km na hodinach nez to koupi nejaky ne-koncernak,treba z Prahy
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dúfam,že toto presunie Pitris do vlákna Humornr.on píše:My koncernaci nepodporujem zadny olej-lobbysty
Proto tocime bezne a bez problemu 300 -400tis km ...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
V tomo článku http://www.archiwum.inig.pl/inst/nafta- ... -01-07.pdfnr.on píše:Podle doporuceni vyrobcem.Jako kazdy koncernak
jsou přehledně výsledky olejů odebraných z autorizovaného servisu z Prahy - nepochybně měněno dle doporučení výrobce. Mezi 19 vzorky oleje ACEA C3 je jediný, kdy olej ještě nebyl za zenitem a pak ještě jeden, u kterého by se dalo říct, že výměna proběhla tak akorát včas. Tedy 17 olejů bylo vyměněno pozdě a pouze 2 včas.
Doporučení dle výrobce je v 90 procentech případů špatně - Asi slušnej oddíl ...
Že to bylo pozdě je poznat hned podle dvou ukazatelů:
1) TAN vyšší než TBN - vyčerpaná alkalická rezerva
2) Viskozita oleje provozem již neklesá, ale stoupá
Zajímavé je vidět, že benzíňáky jsou z hlediska vyčerpávání alkalické rezervy náročnější, než diesely.
(Asi to patří spíš do vlákna VW, Audi, Škoda a Seat, ale ono to bude platit pro všechny značky ...)
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
speci otazka najma pre lengyho, o mesiac blizi sa rocny interval (jak ten cas leti..)
mna by zajimalo, co, jako, a za kolik to bolo v tvojom pripade.
vlastny olej v zabehu nebol problem-2296, budem pokracovat v tradicii.
mna by zajimalo, co, jako, a za kolik to bolo v tvojom pripade.
vlastny olej v zabehu nebol problem-2296, budem pokracovat v tradicii.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Podívám se,až budu doma.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak jsem se konečně dostal k lizu a činím jak jsem slíbil.Za 1.servis jsem platil v říjnu 2017
po roce provozu cca 3.700,-Kč. Již v předstihu na jaře 2017 (po 1/2 roce provozu)jsem nechal vyměnit kabinový a vzduchový filtr,vyčistit klimu a vyměnit stěrače+ olej-předepsaný výrobcem.
Na jaře 2018 to samé,jen s tím rozdílem,že už byl použit MO 5W-40 CFS NT.V říjnu 2018 2.servisní prohlídka za 4.900,-Kč,tam už se měnila i brzdová kapalina po 2 letech a bylo tam i víc úkonů ke kontrole. Teď na jaře zase klasika,kabinový a vzduchový filtr,vyčistit klimu a vyměnit stěrače+ MO na léto a ještě zvažuji,zda vyměnit svíce teď nebo to nechat na podzim na pravidelný servis.Předepsaný interval je 45.000km,já mám najeto 35.000 km a do října to určitě nepřejedu,bo IT letos pouze 1x protože chýše.
po roce provozu cca 3.700,-Kč. Již v předstihu na jaře 2017 (po 1/2 roce provozu)jsem nechal vyměnit kabinový a vzduchový filtr,vyčistit klimu a vyměnit stěrače+ olej-předepsaný výrobcem.
Na jaře 2018 to samé,jen s tím rozdílem,že už byl použit MO 5W-40 CFS NT.V říjnu 2018 2.servisní prohlídka za 4.900,-Kč,tam už se měnila i brzdová kapalina po 2 letech a bylo tam i víc úkonů ke kontrole. Teď na jaře zase klasika,kabinový a vzduchový filtr,vyčistit klimu a vyměnit stěrače+ MO na léto a ještě zvažuji,zda vyměnit svíce teď nebo to nechat na podzim na pravidelný servis.Předepsaný interval je 45.000km,já mám najeto 35.000 km a do října to určitě nepřejedu,bo IT letos pouze 1x protože chýše.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
cize 4-5 tisic korun (150-200€), a olej osobitne. (?)
u mna +plynfiltre a svice kazdorocne. bych sa mohol zmestit do 260€ mozno.
este rozmyslam na uhlikovym kabinovym, bo nektore chrochty to je rakovinovy teror
u mna +plynfiltre a svice kazdorocne. bych sa mohol zmestit do 260€ mozno.
este rozmyslam na uhlikovym kabinovym, bo nektore chrochty to je rakovinovy teror
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ne,cena je včetně oleje Total Ineo First 0W-30.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
v sobotu som dolial co ostalo v kanistri, ~1,5l. nadbytok som odsal.
motor sa stisil (placebo ?). co pri nabehu necelych 10tkm..vytvara iste pochybnosti
motor sa stisil (placebo ?). co pri nabehu necelych 10tkm..vytvara iste pochybnosti
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A nebylo by lepší nalít jen litr a neodsávat
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
nemyslel som to tak, ze by chybalo.
spomenul som si na zbytok noveho oleja v kanistru, co s tym to nevyhodim.
( "novy olej som vymenil-odsal za stary", stejna ryska na kanistru.)
rocny interval dodrzat musim, asi sa zmestim do 15kkm. to bude moj "longlife"
kanister 5l, a po 9-10kkm urobit tuto "obnovu".
chapem dolezitost 10k intervalu, ale menit doma celu napln ~3 mesiace pred rocnym intervalom, je nerealne.
varianta druha, rozdelit interval na ~7+7kkm. co je asi luxus, prehnane.
spomenul som si na zbytok noveho oleja v kanistru, co s tym to nevyhodim.
( "novy olej som vymenil-odsal za stary", stejna ryska na kanistru.)
rocny interval dodrzat musim, asi sa zmestim do 15kkm. to bude moj "longlife"
kanister 5l, a po 9-10kkm urobit tuto "obnovu".
chapem dolezitost 10k intervalu, ale menit doma celu napln ~3 mesiace pred rocnym intervalom, je nerealne.
varianta druha, rozdelit interval na ~7+7kkm. co je asi luxus, prehnane.