Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od Durex »

Jerry3 píše:A kdo se v tom koncerňáckým binci má vyznat? :evil: Stejný deklarovaný objem, nezřídka i stejný deklarovaný výkon, a třeba až 5 různých typů motorů.
Oni to měli kupující rádi ... :lol: A na východ se koukali skrz prsty,když třeba byla k mání jen jedna motorizace a navíc jen v benzínu a jediná volba byla v barvě a převodovce.

No a po homologačním zemětřesení se taky u VW začíná razantně škrtat a uklízet. Na druhou stranu se dělá bordel jinde ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od Misojogi »

V roce 2005 představil Volkswagen druhou generaci motorů VR6. Její příchod ale neznamenal ukončení produkce stávající VR6 3,2 litru. Nová generace těchto úzkých šestiválců dostala zcela nový stále litinový blok motoru, u něhož se původní úhel rozevření řad válců 15 stupňů snížil na 10,6 stupně. Druhou odlišností bylo uplatnění přímého vstřikování benzínu FSI.
Ve druhé generaci existoval od začátku motor ve dvou kubaturách. Menší měla objem 3,2 litru, větší pak 3,6 litru. Právě objem menšího z motorů nové generace bývá mnohými nesprávně zaměňován s původní variantou 3,2 litru. Ta má však objem 3189 cm3, zatímco ta nová díky vrtání 86 mm a zdvihu 90,9 mm objem 3168 cm3. Větší 3.6 vznikla z menšího motoru zvětšením vrtáním na 89 mm. Zároveň se prodloužil také zdvih, a sice na 96,4 mm. Oba motory tak mají odlišné jak písty, tak také klikový hřídel.
Byla to právě nemožnost dále zvětšovat zdvihový objem u původního patnáctistupňového bloku, která vedla k vývoji nového bloku a tedy i motoru. Spolu s ním přišla rovněž nová hlava válců kvůli již zmíněnému přímému vstřiku benzínu FSI.

Nový motor poháněl od roku 2005 Passat B6, kde nabízel výkon 186 kW. Varianta 3,6 litru dorazila o rok později a nabídla 206 kW, ještě později v plnotučné „policejní“ verzi R36 pak 220 kW, tedy rovných 300 koní.
http://www.auto.cz/motor-vw-3-2-vr6-3-2 ... atu-126006
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od Jerry3 »

Aby bylo možno říct, že jde o "stejné" motory, byť třeba odlišného objemu a výkonu, je třeba znát rovněž rozteč/osovou vzdálenost válců. Pokud je stejná, pak při ostatních shodných parametrech (uspořádání válců atd.) bude asi stejný i blok, tedy nejspíše půjde o "stejný" motor.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od Jerry3 »

Durex píše:Myslím,že tady jeden o voze a druhý o koze ... pro upřesnění. Jeden o konstrukci motoru a jeho uspořádání a druhej o typu z TP ...
Vzhledem k tomu, že s kódy motorů se v informační praxi automobilek běžně neoperuje, je dost od věci argumentovat něčím, co sice někdo vyčte z TP, ale ostatním to stejně nic neříká.
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne stř led 23, 2019 15:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2267
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od tonny »

111peter111 píše:Tak aby som uviedol veci na spravne miesto pre neznalých ktorý sa tu hrajú nonstop na expertov. 3.2 FSI...
Já opravdu nejsem expert na motory, jen jsem mým rozumem napsal svůj názor a neznale uvedl odkaz. Ano, je to zajímavý konstrukční nápad ale také dle mého názoru slepá ulička, jinak by se i jinde rozšířila. Tím také ale neříkám, že to nemůže být dobrý motor, minimálně do konce záruky. Já si např. koupil Explorera SOHC, kde byl v určitých ročnících problém s rozvody, tedy s materiálem plastu lízátek. Výhody pro mne ale převyšovali, tak jsem do něj šel a snažím se ho co nejlépe udržovat.
Pokud Ti vůz s tímto motorem vyhovuje, nemusíš hned kopat kolem sebe, pak se zařadíš do stáda v očích ostatních. O tom motoru jsem na netu moc nenašel, nemohu soudit, jen si myslet. Líbil se mi ale jeden příspěvek podpoříc Jerryho: "Veruna je sice na první pohled prima nápad ale reálně má víc problémů než užitku... Ale to jsou holt němci, to je VW..... vymyslí *****, a pak jí dělají minimálně 10-20 let za každou cenu, jen aby oficiálně nepřiznali, že se prostě spletli.....". Zdroj http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... a&start=15
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od Durex »

Jerry3 píše:
Durex píše:Myslím,že tady jeden o voze a druhý o koze ... pro upřesnění. Jeden o konstrukci motoru a jeho uspořádání a druhej o typu z TP ...
Vzhledem k tomu, že s kódy motorů se v informační praxi automobilek běžně neoperuje, je dost od věci argumentovat něčím, co sice někdo vyčte z TP, ale ostatním to stejně nic neříká.
Mě to psát nemusíš ... :lol: Já jen,že podle odpovědi to bude těžká debata. Ale abych jen neremcal,tak sem to chtěl uvést na pravou míru, neboť to tak na mě působilo ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od Durex »

tonny píše:Líbil se mi ale jeden příspěvek podpoříc Jerryho: "Veruna je sice na první pohled prima nápad ale reálně má víc problémů než užitku... Ale to jsou holt němci, to je VW..... vymyslí *****, a pak jí dělají minimálně 10-20 let za každou cenu, jen aby oficiálně nepřiznali, že se prostě spletli.....". Zdroj http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... a&start=15
Pod to se podepíšu. Naprosto to vystihuje jejich myšlení. Kolikrát jsou schopni vymyslet šílenost,než aby se chytli za nos a začali logicky myslet a udělali to dobře. Místo toho bouchnou do stolu,tvrdí,že to mají dobře a že je problém jen u tebe. Podloží ti to krásnejma a barevnejma prezentacema o prdu a pak se tváří jak králové ... Nemám rád tento národ a to s nima musím být denně v kontaktu ....
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od Jerry3 »

Durex píše:Mě to psát nemusíš ...
Jsem to taky nepsal tobě... :lol:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od pepoh »

111peter111 píše:
tonny píše:Při tolika narážkách jsem se chtěl taktéž něco o motoru 3,2 FSI VR6 dozvědět. Když na něj kouknu zhora, vidím problémy střídavé sání a výfuk. Nebudu rozvádět. Kouknul na recenze a hned první podpořila Jerryho, teda že majitel je nadšen, pouze motor to nevydržel s rozvody. Další komentář níže to jen dále podpořil. https://www.tipcars.com/magazin/recenze ... etech.html
Tak aby som uviedol veci na spravne miesto pre neznalých ktorý sa tu hrajú nonstop na expertov. 3.2 FSI v modeloch Audi (A4 B7,A6 C6) Sú V6 kód motora AUK a nie VR6 !. Sú to úplne odlišné motory! Tie V6 boli povestné tým že sa trhali retiazky, odchadzali prestavovače nasledkom čoho bol motor na odpis.
:?: :?: zalozil si vlakno AXZ... tak sa o nom bavime...
https://redir-img10.allegroimg.com/phot ... 7315625489


preco do toho pchas AUK..?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od skodovkar »

Když si vemu běžné véčko (ne flathead) tak mám vlastně dva řadové čtyřválce. Zato ona VR6 s malým úhlem mezi válci (a tedy zřejmě způsobem chlazení jako řadový čtyřvál) bude mít dosti komplikovaný způsob chlazení válců.
Obrázek
Možná to je ono https://youtu.be/JnlxXTbGwj4?t=1741
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od Jerry3 »

No a nepsal jsem snad už něco o tepelné bilanci "vršku"? 8)
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od pepoh »

tonny píše: O tom motoru jsem na netu moc nenašel, nemohu soudit, jen si myslet. Líbil se mi ale jeden příspěvek podpoříc Jerryho: "Veruna je sice na první pohled prima nápad ale reálně má víc problémů než užitku... Ale to jsou holt němci, to je VW..... vymyslí *****, a pak jí dělají minimálně 10-20 let za každou cenu, jen aby oficiálně nepřiznali, že se prostě spletli.....". Zdroj http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... a&start=15
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
na prvej stranke je zmienka ze retaze su tam "jak na orloji", posudte sami.
Obrázek
xxxve

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od xxxve »

Durex píše:
tonny píše:Líbil se mi ale jeden příspěvek podpoříc Jerryho: "Veruna je sice na první pohled prima nápad ale reálně má víc problémů než užitku... Ale to jsou holt němci, to je VW..... vymyslí *****, a pak jí dělají minimálně 10-20 let za každou cenu, jen aby oficiálně nepřiznali, že se prostě spletli.....". Zdroj http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... a&start=15
Pod to se podepíšu. Naprosto to vystihuje jejich myšlení. Kolikrát jsou schopni vymyslet šílenost,než aby se chytli za nos a začali logicky myslet a udělali to dobře. Místo toho bouchnou do stolu,tvrdí,že to mají dobře a že je problém jen u tebe. Podloží ti to krásnejma a barevnejma prezentacema o prdu a pak se tváří jak králové ... Nemám rád tento národ a to s nima musím být denně v kontaktu ....
...,.ze se ti skopcaci neporadi nejdriv u ceskych odborniku :?: Vzdyt je to silenost,co davaji do produkce!
Cely koncern(VW,Porsche,Audi)...Jeden krap za druhym!!!Ze to vubec jeste nekdo kupuje?!A ty ceny ojetin....!!!Hruza!
Za to ma clovek fungl novyho japonce se standadni vybavou,za jakou se Nemcum plati silene penize!
O spolehlivosti ani nemluve.S mazdou jsem krome oleje,brzd,vyfuku...nebyl za 20let v servisu!!!!!
Proto rikam,co rikam: At se Nemci nejdriv poradi v Cechach,nez zacnou neco vyrabet,nebo v Japonsku!
Nebo zeby Japoncici od nich uspesne kopirovali???
Nevadi!!!Neni nad Velorex!!!!
Naposledy upravil(a) xxxve dne stř led 23, 2019 17:56, celkem upraveno 1 x.
111peter111
Příspěvky: 6
Registrován: pon led 21, 2019 11:46

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od 111peter111 »

Keby si čítal pozornejšie tak tým orlijom myslel práve motor 3.2 FSi V6 ktorý je klasické Véčko a ten sa montuje do Audi nie do passatu a škodoviek. :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej VW Passat 3.2 FSI 184kw AXZ

Příspěvek od Jerry3 »

Navíc jsou na straně setrvačníku, resp. u převodovky...
Odpovědět