1.0 MPi CNG citigo/Up

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od PavelRS »

Z těch norem bych vědu nedělal. Měl jsem jej 2 výměny a 1.8T mi s ním funguje.

Kdyby normy měl, tak by byl o hodně dražší... :wink:

PS: Podle stránky v US sice asi odpovídá, podle oficiálního webu Ravenolu normu nemá žádnou. Ale jak jsem psal. Ty normy plní s prstem v nose, jen na ně není testovaný.

Ještě dodatek k tomu odkazu. To je stará receptura RCS. Podle nové už "neodpovídá" žádné normě.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:A měnit DO 10-ti tkm.
Já osobně bych ale při dálničním provozu Citiga na CNG volil asi 5w40 přes zimu, a (5)10w50 přes léto.
Shi píše:Já bych se olejům, které jsou mimo viskozitní specifikace výrobce, snažil vyhnout a když tak bych radši šáhnul buď po častější výměně a nebo nedělat krátké popojížďjky, tak po "R" olejích od Ravenolu:
RAVENOL RCS SAE 5W-40.
...
Častější výměna anebo olej 5w40 přímo s aditivy dobře snášející horko (wolfram) je taky cesta, neboť (jestli jsem pochopil tak hlavně delší dálniční jízdy) tam hrozí rychlá oxidace oleje. A ty teplotně více odolné oleje (nebo ta aditiva) to "přežijí" lépe. Ten Ravenol RCS 5w40 asi bude :wink:
Alternativ jaký olej je vhodný je povícero; není jen jedna varianta....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Shi »

Všechny Ravenolí oleje USVO by měly být hodně odolné, Shell zase používá základové GTL oleje (gas to liquid), které by rovněž měly být velmi dobré a odolné, protože GTL je levnější alternativa k PAO.
puko
Příspěvky: 103
Registrován: čtv úno 01, 2018 22:07

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od puko »

A aj kvalitatívne je zhodne GTL a PAO? Alebo si radšej priplácať za PAO oleje?Pouzivam Shell, tak preto sa pýtam.
Toyota Avensis 1,8 108kW
Shell Helix Ultra 5W30
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od pepoh »

gtl je technologia, a pao je produkt. poly-olefiny maju dvojitu vazbu C=C (spada tam aj napr polyetylenovy sacok. ) olefiny v rope su v minimalnom mnozstve, treba ich chemicky vyrobit, (z destilatov ropy.) vyhoda gtl je ze zmenou pomeru vstupnych produktov (a chem.katalyzatoru) je mozne posunut chemicku reakciu na ziaduci vystupny produkt (zmes olefinov).
destilacia ropy je hlavne o odseparovani, co v nej je. tu je kamen urazu, lebo destilaciou vznika zmes produktov s podobnou teplotou varu,su to rozlicne uhlovodiky. napr cyklicke (aromaty) robia bordel v motorovom oleji.

zjednodusene povedane, dino olej je siroka zmes uhlovodikov, synteticky olej je opak. hovori sa mu "olej zo skumavky"

uz sa to kdesi preberalo, ze lacny olej + kratky interval je lepsi, ako drahy+LL interval.
gtl Obrázek
ropa Obrázek
Obrázek
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Shi »

puko píše:A aj kvalitatívne je zhodne GTL a PAO? Alebo si radšej priplácať za PAO oleje?Pouzivam Shell, tak preto sa pýtam.
PAO je něco jako superčistý produkt vyrobený skutečnou syntézou z plynu (tuším, že na začátku je ethylen). GTL technologie vychází ze zemního plynu, ne z ropy. PAO má své výhody a nevýhody, GTL nepochybně také. Osobně nevidím důvod připlácet si za PAO základ, pokud je alternativa GTL základ, protože výsledné vlastnosti ve výsledku je podstatnější aditivační balíček, jaký tam výrobce přimíchal. GTL je třeba údajně o něco šetrnější k těsněním, což ten, kdo má PAO základ, musí řešit dodatečnou aditivací.

GTL oleje by měly mít zajímavou cenu a to Shell třeba u Shell Helix Ultra 5w-40 perfektně splňuje, protože v rámci jejich koncernu roli prémiové značky na sebe bere Mobil s řadou Mobil1 a Shell má roli dobrého produktu za dobrou cenu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Notabene ani ten Mobil1 (ať už 0w40 nebo 5w50) není na svoji kvalitu nějak extra drahý.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od shalibaba »

To je to co mi zajímá. Ravenol SSL 0W-40 je PAO, u MOBIL FS 0W-40 nepíšou nic, při koupi 20l balení oba vycházejí cenově nastejnou. Jaký tedy základový olej ten mobil má?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Kvalitní olej potřebuje nejen dobrý základový olej, ale i dobrý aditivační balíček.
Jaký základový olej používá Mobil1 nevím, ale konečný produkt je jeden z TOP. Jako Ravenol.... Tam by pak mohly rozhodovat drobné rozdíly v tech. listech, ale jestli olej měněn po/do 10-ti tkm, tak dle mne netřeba toto řešit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1339
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Shi »

shalibaba píše:To je to co mi zajímá. Ravenol SSL 0W-40 je PAO, u MOBIL FS 0W-40 nepíšou nic, při koupi 20l balení oba vycházejí cenově nastejnou. Jaký tedy základový olej ten mobil má?
MSDS říká o složení toto:
1-DECENE, HOMOPOLYMER HYDROGENATED - 10 až 20 procent
DISTILLATES, HEAVY, C18-50 - BRANCHED, CYCLIC AND LINEAR - 40 až 70 procent

Takže je to směs PAO a GTL. I s touto informací jste tam, kde jste byl před tím, protože teď byste měl řešit, jestli teda je PAO základ lepší nebo horší než PAO +GTL. A přitom jediné, co se obecně dá říct je, že čistě PAO je dražší. :mrgreen:
filip.díky
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Ahoj, tak dalsi vymena pri cca 111 tis. Km a super. Jen jsem ted trochu pretahl, tak jsem vymenil i filtr, ktery jsem chtel puvodne nechat az na priste.

Auto bylo na stk a vse ok, proslo bez vytek. Menil jsem take filtry na vzduch a kabinak, no a uz tam byla pekna spina. Offtopic: Nejdou koupit nejake kvalitnejsi kabinove filtry, treba hepa, nebo nejake vlozky? Preci jen clovek z tech cest dych koktejl z mikro prachu z brzd, spojek, pneumatik a saze. Nevite o necem?

Druhy dotaz smeruje na olej. Uz mi dosel 20l sud Molu a potreboval bych koupit neco noveho.

Nasel jsem treba tenhle 5W50 PAO API S/N ve 20l, á284 kc/l (a maji tam i klasiku).
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-rrs-sae-5w-50-20l

Dale treba tenhle
https://www.eshop-truck.cz/mobil-1-fs-x1-5w-50-20l.html

Taky Millers uz nabizi 20l sudy (ale priznam se, ze tady s vyberem tapu diky 80% PR marketingovym blabolum ala "nejlepsi nejmodernejsi unikatni inovovave blaablaabla").
https://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w40

A neposledni rade, a aby toho nebylo malo, tak klidne nejake stacene od vas. Jen nevim co. Mel jsem ted ten Mol essence 5W40
https://www.oleje.cz/k/motorove-automob ... vane-oleje

Diky za tipy,
s pozdravem,
Filip
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Jerry3 »

filip.díky píše:Ahoj, tak dalsi vymena pri cca 111 tis. Km a super.
To musí bejt žůžo... (trápení) :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Ravenol je čistě "racing" olej, "milerovi se dá i věřit ale na co olej pro TDI-PD s DPF?
Já osobně bych z těchto volil Mobil1 FS 5w50.
A ty filtry? Jestli nechceš mít v motoru a v kabině "koktejl z mikro prachu z brzd, spojek, pneumatik a saze", měň je častěji.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 68
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Pitris, s tema Millerama. Jak jsem psal. Ja se v zaplave tech jejich popisku neorientuji. Pokud jsem vybral neco blbe na diesel. Tak sorry, nerozumim tomu chybi mi tak fakta. Vse je lepsi nez nejlepsi a nic neni pro CNG a atmosferu...

Od vas z oleje.cz nejaky staceny. Co by bylo nejlepsi?

Dikes!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

filip.díky píše:....z oleje.cz nejaky staceny
V tom případě klidně zůstaň u toho MOL Essence 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět