1.0 MPi CNG citigo/Up
Moderátor: Colommbo
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Z těch norem bych vědu nedělal. Měl jsem jej 2 výměny a 1.8T mi s ním funguje.
Kdyby normy měl, tak by byl o hodně dražší...
PS: Podle stránky v US sice asi odpovídá, podle oficiálního webu Ravenolu normu nemá žádnou. Ale jak jsem psal. Ty normy plní s prstem v nose, jen na ně není testovaný.
Ještě dodatek k tomu odkazu. To je stará receptura RCS. Podle nové už "neodpovídá" žádné normě.
Kdyby normy měl, tak by byl o hodně dražší...
PS: Podle stránky v US sice asi odpovídá, podle oficiálního webu Ravenolu normu nemá žádnou. Ale jak jsem psal. Ty normy plní s prstem v nose, jen na ně není testovaný.
Ještě dodatek k tomu odkazu. To je stará receptura RCS. Podle nové už "neodpovídá" žádné normě.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Pitris píše:A měnit DO 10-ti tkm.
Já osobně bych ale při dálničním provozu Citiga na CNG volil asi 5w40 přes zimu, a (5)10w50 přes léto.
Častější výměna anebo olej 5w40 přímo s aditivy dobře snášející horko (wolfram) je taky cesta, neboť (jestli jsem pochopil tak hlavně delší dálniční jízdy) tam hrozí rychlá oxidace oleje. A ty teplotně více odolné oleje (nebo ta aditiva) to "přežijí" lépe. Ten Ravenol RCS 5w40 asi budeShi píše:Já bych se olejům, které jsou mimo viskozitní specifikace výrobce, snažil vyhnout a když tak bych radši šáhnul buď po častější výměně a nebo nedělat krátké popojížďjky, tak po "R" olejích od Ravenolu:
RAVENOL RCS SAE 5W-40.
...
Alternativ jaký olej je vhodný je povícero; není jen jedna varianta....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Všechny Ravenolí oleje USVO by měly být hodně odolné, Shell zase používá základové GTL oleje (gas to liquid), které by rovněž měly být velmi dobré a odolné, protože GTL je levnější alternativa k PAO.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
A aj kvalitatívne je zhodne GTL a PAO? Alebo si radšej priplácať za PAO oleje?Pouzivam Shell, tak preto sa pýtam.
Toyota Avensis 1,8 108kW
Shell Helix Ultra 5W30
Shell Helix Ultra 5W30
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
gtl je technologia, a pao je produkt. poly-olefiny maju dvojitu vazbu C=C (spada tam aj napr polyetylenovy sacok. ) olefiny v rope su v minimalnom mnozstve, treba ich chemicky vyrobit, (z destilatov ropy.) vyhoda gtl je ze zmenou pomeru vstupnych produktov (a chem.katalyzatoru) je mozne posunut chemicku reakciu na ziaduci vystupny produkt (zmes olefinov).
destilacia ropy je hlavne o odseparovani, co v nej je. tu je kamen urazu, lebo destilaciou vznika zmes produktov s podobnou teplotou varu,su to rozlicne uhlovodiky. napr cyklicke (aromaty) robia bordel v motorovom oleji.
zjednodusene povedane, dino olej je siroka zmes uhlovodikov, synteticky olej je opak. hovori sa mu "olej zo skumavky"
uz sa to kdesi preberalo, ze lacny olej + kratky interval je lepsi, ako drahy+LL interval.
gtl
ropa
destilacia ropy je hlavne o odseparovani, co v nej je. tu je kamen urazu, lebo destilaciou vznika zmes produktov s podobnou teplotou varu,su to rozlicne uhlovodiky. napr cyklicke (aromaty) robia bordel v motorovom oleji.
zjednodusene povedane, dino olej je siroka zmes uhlovodikov, synteticky olej je opak. hovori sa mu "olej zo skumavky"
uz sa to kdesi preberalo, ze lacny olej + kratky interval je lepsi, ako drahy+LL interval.
gtl
ropa
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
PAO je něco jako superčistý produkt vyrobený skutečnou syntézou z plynu (tuším, že na začátku je ethylen). GTL technologie vychází ze zemního plynu, ne z ropy. PAO má své výhody a nevýhody, GTL nepochybně také. Osobně nevidím důvod připlácet si za PAO základ, pokud je alternativa GTL základ, protože výsledné vlastnosti ve výsledku je podstatnější aditivační balíček, jaký tam výrobce přimíchal. GTL je třeba údajně o něco šetrnější k těsněním, což ten, kdo má PAO základ, musí řešit dodatečnou aditivací.puko píše:A aj kvalitatívne je zhodne GTL a PAO? Alebo si radšej priplácať za PAO oleje?Pouzivam Shell, tak preto sa pýtam.
GTL oleje by měly mít zajímavou cenu a to Shell třeba u Shell Helix Ultra 5w-40 perfektně splňuje, protože v rámci jejich koncernu roli prémiové značky na sebe bere Mobil s řadou Mobil1 a Shell má roli dobrého produktu za dobrou cenu.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Notabene ani ten Mobil1 (ať už 0w40 nebo 5w50) není na svoji kvalitu nějak extra drahý.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
To je to co mi zajímá. Ravenol SSL 0W-40 je PAO, u MOBIL FS 0W-40 nepíšou nic, při koupi 20l balení oba vycházejí cenově nastejnou. Jaký tedy základový olej ten mobil má?
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Kvalitní olej potřebuje nejen dobrý základový olej, ale i dobrý aditivační balíček.
Jaký základový olej používá Mobil1 nevím, ale konečný produkt je jeden z TOP. Jako Ravenol.... Tam by pak mohly rozhodovat drobné rozdíly v tech. listech, ale jestli olej měněn po/do 10-ti tkm, tak dle mne netřeba toto řešit.
Jaký základový olej používá Mobil1 nevím, ale konečný produkt je jeden z TOP. Jako Ravenol.... Tam by pak mohly rozhodovat drobné rozdíly v tech. listech, ale jestli olej měněn po/do 10-ti tkm, tak dle mne netřeba toto řešit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
MSDS říká o složení toto:shalibaba píše:To je to co mi zajímá. Ravenol SSL 0W-40 je PAO, u MOBIL FS 0W-40 nepíšou nic, při koupi 20l balení oba vycházejí cenově nastejnou. Jaký tedy základový olej ten mobil má?
1-DECENE, HOMOPOLYMER HYDROGENATED - 10 až 20 procent
DISTILLATES, HEAVY, C18-50 - BRANCHED, CYCLIC AND LINEAR - 40 až 70 procent
Takže je to směs PAO a GTL. I s touto informací jste tam, kde jste byl před tím, protože teď byste měl řešit, jestli teda je PAO základ lepší nebo horší než PAO +GTL. A přitom jediné, co se obecně dá říct je, že čistě PAO je dražší.
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ahoj, tak dalsi vymena pri cca 111 tis. Km a super. Jen jsem ted trochu pretahl, tak jsem vymenil i filtr, ktery jsem chtel puvodne nechat az na priste.
Auto bylo na stk a vse ok, proslo bez vytek. Menil jsem take filtry na vzduch a kabinak, no a uz tam byla pekna spina. Offtopic: Nejdou koupit nejake kvalitnejsi kabinove filtry, treba hepa, nebo nejake vlozky? Preci jen clovek z tech cest dych koktejl z mikro prachu z brzd, spojek, pneumatik a saze. Nevite o necem?
Druhy dotaz smeruje na olej. Uz mi dosel 20l sud Molu a potreboval bych koupit neco noveho.
Nasel jsem treba tenhle 5W50 PAO API S/N ve 20l, á284 kc/l (a maji tam i klasiku).
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-rrs-sae-5w-50-20l
Dale treba tenhle
https://www.eshop-truck.cz/mobil-1-fs-x1-5w-50-20l.html
Taky Millers uz nabizi 20l sudy (ale priznam se, ze tady s vyberem tapu diky 80% PR marketingovym blabolum ala "nejlepsi nejmodernejsi unikatni inovovave blaablaabla").
https://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w40
A neposledni rade, a aby toho nebylo malo, tak klidne nejake stacene od vas. Jen nevim co. Mel jsem ted ten Mol essence 5W40
https://www.oleje.cz/k/motorove-automob ... vane-oleje
Diky za tipy,
s pozdravem,
Filip
Auto bylo na stk a vse ok, proslo bez vytek. Menil jsem take filtry na vzduch a kabinak, no a uz tam byla pekna spina. Offtopic: Nejdou koupit nejake kvalitnejsi kabinove filtry, treba hepa, nebo nejake vlozky? Preci jen clovek z tech cest dych koktejl z mikro prachu z brzd, spojek, pneumatik a saze. Nevite o necem?
Druhy dotaz smeruje na olej. Uz mi dosel 20l sud Molu a potreboval bych koupit neco noveho.
Nasel jsem treba tenhle 5W50 PAO API S/N ve 20l, á284 kc/l (a maji tam i klasiku).
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-rrs-sae-5w-50-20l
Dale treba tenhle
https://www.eshop-truck.cz/mobil-1-fs-x1-5w-50-20l.html
Taky Millers uz nabizi 20l sudy (ale priznam se, ze tady s vyberem tapu diky 80% PR marketingovym blabolum ala "nejlepsi nejmodernejsi unikatni inovovave blaablaabla").
https://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w40
A neposledni rade, a aby toho nebylo malo, tak klidne nejake stacene od vas. Jen nevim co. Mel jsem ted ten Mol essence 5W40
https://www.oleje.cz/k/motorove-automob ... vane-oleje
Diky za tipy,
s pozdravem,
Filip
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
To musí bejt žůžo... (trápení)filip.díky píše:Ahoj, tak dalsi vymena pri cca 111 tis. Km a super.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ravenol je čistě "racing" olej, "milerovi se dá i věřit ale na co olej pro TDI-PD s DPF?
Já osobně bych z těchto volil Mobil1 FS 5w50.
A ty filtry? Jestli nechceš mít v motoru a v kabině "koktejl z mikro prachu z brzd, spojek, pneumatik a saze", měň je častěji.
Já osobně bych z těchto volil Mobil1 FS 5w50.
A ty filtry? Jestli nechceš mít v motoru a v kabině "koktejl z mikro prachu z brzd, spojek, pneumatik a saze", měň je častěji.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Pitris, s tema Millerama. Jak jsem psal. Ja se v zaplave tech jejich popisku neorientuji. Pokud jsem vybral neco blbe na diesel. Tak sorry, nerozumim tomu chybi mi tak fakta. Vse je lepsi nez nejlepsi a nic neni pro CNG a atmosferu...
Od vas z oleje.cz nejaky staceny. Co by bylo nejlepsi?
Dikes!
Od vas z oleje.cz nejaky staceny. Co by bylo nejlepsi?
Dikes!
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
V tom případě klidně zůstaň u toho MOL Essence 5w40.filip.díky píše:....z oleje.cz nejaky staceny
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF