"Kvalita" nafty...
Moderátor: Colommbo
Re: "Kvalita" nafty...
áno ricínový olej sa v motore prakticky nespáli-potrebuje na spálenie 10x násobok času oproti minerélnemu alebo syntetickému oleju. A tiež neviem prečo len minerálny 2T a syntetika nie. Na druhu stranu syntetické oleje-pokial je v technickom liste zmienka- tak obsahuju vačšinou podstatne vačšie množstvo popolčeka. A tiež som písal,že pri 7% biobordelu fakticky nevidím dovod pridávat ešte 2T olej na zlepšenie mazivosti.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: "Kvalita" nafty...
No a tím končí veškerá diskuse. Když už i rádoby "riml-ův spojenec v boji proti zlému Pitrisovi a mně" napíše to, co napsal...
Re: "Kvalita" nafty...
Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry, říká expert
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/autoservis/ro ... servis_fdv
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/autoservis/ro ... servis_fdv
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: "Kvalita" nafty...
Já si myslím, že DPF si lidi ničí hlavně sami, protože si kupují diesel do města a nejsou schopni ho alespoň občas vytočit.
Bývalý kolega z práce, starší pán, má Yetiho 2.0 TDi CR 81 kW. Jak sám říkal, nedal domu parchantovi vydechnout. A po zahřátí ho pěkně točil a nejezdil zrovna pomalu. Najeto má kolem 200 tisíc km a problém s filtrem nemusel řešit. Čím to?
Bývalý kolega z práce, starší pán, má Yetiho 2.0 TDi CR 81 kW. Jak sám říkal, nedal domu parchantovi vydechnout. A po zahřátí ho pěkně točil a nejezdil zrovna pomalu. Najeto má kolem 200 tisíc km a problém s filtrem nemusel řešit. Čím to?
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: "Kvalita" nafty...
stou prvou vetou absolutne suhlasim "Já si myslím, že DPF si lidi ničí hlavně sami, protože si kupují diesel do města" s vytocen si myslim ze to asi nieje presne bo na vypalnie DPF potrebujes niekedy az 5 min a viac . Peugeot npr moj pri 170 km ma teplotu na dpf nieco medzi 400 az 500 c ale u inych zanciek to nestaci tam treba na vypalenie si myslim 600 az 700 C co bude asi dosahovat az pri jazed mozno okolo 200 km/h a ist 200km/h 5 a viacej minut to asi neni sranda . Alebo je dpf posunute blizie a ta teplota je vysia . Takze si skor myslim ze ten sused ma zrovna idealnu jazdu pre diesel a staci ak da raz zacas dlhsiu jazdu tak riadaca jednotak da povel a sa to vypali uplne samo .
PS: este jedna vec pri peugeote ako nahle mu zacnete nakladat tak regeneracia sa vypne nakolko auto potrebuje plny vykon . Ja mam spravenu ledku v zrkadle ked auto zacne regenerovat tak sa rozvieti mala ledka v zrkadle . auto regeneruje pri 130km asi 5 minut
PS: este jedna vec pri peugeote ako nahle mu zacnete nakladat tak regeneracia sa vypne nakolko auto potrebuje plny vykon . Ja mam spravenu ledku v zrkadle ked auto zacne regenerovat tak sa rozvieti mala ledka v zrkadle . auto regeneruje pri 130km asi 5 minut
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: "Kvalita" nafty...
Filtr na mém TDCi aka HDI zregeneruju i jízdou po městě na II. taky za pár minut. Vůbec jsem nezaznamenal vliv zahřátí motoru (kratší přískoky v zimě (15km) vs. tahání karavanu v hicech (stovky km) na četnost regenarací. Jediný vliv, co registruju je vnější teplota a s tím spojená činnost EGR.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: "Kvalita" nafty...
mam dotaz tebe ten ford ukaze ze filtruje/ regeneruje alebo to poznas ze je nepatrne vyssia spotreba ?
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: "Kvalita" nafty...
žiadne osobné auto neupozornuje na regeneráciu. To maju len velké motory v kamionoch a podobne. Najlepšie to má Cummins a DAF-trojpolový spínač na regeneráciu-automat,vypnuté a manuálne. Kontrolka na regeneráciu+ upozornenie na vhodnost regenerácie. Toto by mohli namontovat i do osobákov. Peugeot používa aditívum,ktoré sa vstrekne do nádrže po tankovaní. To ale neznamená,že sa regenerácia nikdy nespustí.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: "Kvalita" nafty...
rtsax: na 2.0 to poznám uchem a podle okamžité spotřeby na 2.2 to nemám osahané, svezu jen občas, ale ta zaduněnost tam při vypalování není...
Jistě kontrolka, že je filtr zaplněn na určité procento a možnost zapnout regeneraci ručně v příhodných podmínkách by bylo z mého pohledu samozřejmost... Ale to už bysme toho chtěli moc
Jistě kontrolka, že je filtr zaplněn na určité procento a možnost zapnout regeneraci ručně v příhodných podmínkách by bylo z mého pohledu samozřejmost... Ale to už bysme toho chtěli moc
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: "Kvalita" nafty...
Si natáhni kontrolku od žhavičů,bo když regeneruje,tak žhaví..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: "Kvalita" nafty...
U Fordu pochybuju, protože má pro DPF vlastní vstřikovač nafty.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: "Kvalita" nafty...
Navíc záleží na tom, jak to konstruktér zařídil: spouštění a průběh regenerace se případ od případu liší, tedy nelze zevšeobecnit, že pokud za tepla žhaví, regeneruje. K tomu tu máme motory s nízkým kompresním poměrem, které na volnoběh žhaví prakticky vždy, přitom neregenerují.
Re: "Kvalita" nafty...
Např. u Volva se pozná regenerace okamžitou spotřebou při jízdě bez plynu.