Znečišťování chladící kapaliny
Moderátor: Colommbo
Znečišťování chladící kapaliny
Poslední rok se mi začíná znečišťovat kapalina v chladiči - špiní se a černá. Předtím vyměněna modrá G11 (? výrobce) po důkladném výplachu stávající s čističem LM za červenou G12 Agip Antifreeze. Taky jsem si myslel, že ta nová Agip má větší čistící účinky a uvolnila nějaký bordel. Kamarád automechanik mě varoval, že to může být známka prolínajícího těsnění pod vanou. Voda se ztrácí minimálně a není mastná ani s pěnou. Vím, že mě časem výměna těsnění pod hlavou nemine, ale jde to oddálit nějakým utěsňovačem chladiče? Na netěsný chladič to z vlastní zkušenosti fungovalo spolehlivě, ale na to těsní tomu moc nevěřím.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Znečišťování chladící kapaliny
jaký je předpis pro chladící kapalinu? Jaká má být použita? Pokud modrá či zelená,tak co vedlo k přechodu na červenou?
Naposledy upravil(a) Durex dne pon led 14, 2019 9:56, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Znečišťování chladící kapaliny
Po jaké době provozu byla měněna ?
Re: Znečišťování chladící kapaliny
otec pred mnoho rokmi pouzil taku srandu, a zalepilo to termostathoangtaybaokiem1993 píše: jde to oddálit nějakým utěsňovačem chladiče?
Re: Znečišťování chladící kapaliny
Ano, nejlepší je použít rádoby "lepší" kapalinu, která rozpustí "pozitivní" usazeniny, abych pak musel řešit tohle. Proboha, proč
Jinak utěsňovače fungují, někdy až příliš (viz příspěvek výše), v žádném případě však ne na těsnění pod hlavou.
Jinak utěsňovače fungují, někdy až příliš (viz příspěvek výše), v žádném případě však ne na těsnění pod hlavou.
Re: Znečišťování chladící kapaliny
V servisní knížce mám předepsánu výměnu chladicí kapaliny po 10 letech provozu. Auto (r.v. 2008) si chci nechat. Mám při příští návštěvě servisu nechat chladicí kapalinu vyměnit? (Při minulé návštěvě to neudělali, považovali to prý za zbytečné).
Dále pak mi sice už několikrát měnili brzdovou kapalinu, ale jak jsem vytušil, tak brzdová kapalina se používá i ve spojce. Měl bych jako prevenci koroze požadovat i výměnu kapaliny ve spojce ?
Nerad bych tím, že servis donutím udělat výměnu, napáchal nějaké škody, ale auto si chci v rodině nechat co nejdéle ...
Dále pak mi sice už několikrát měnili brzdovou kapalinu, ale jak jsem vytušil, tak brzdová kapalina se používá i ve spojce. Měl bych jako prevenci koroze požadovat i výměnu kapaliny ve spojce ?
Nerad bych tím, že servis donutím udělat výměnu, napáchal nějaké škody, ale auto si chci v rodině nechat co nejdéle ...
Re: Znečišťování chladící kapaliny
Samozřejmě, že ano - obojí!
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Znečišťování chladící kapaliny
Ofiko předpis pro chladící kapalinu po 10 letech je docela mazec. Znám spoustu motorů,kde ta kapalina 10 let je,ale zatím sem se nesetkal s předpisem pro výměnu po 10 letech. Měnil bych tak jako tak na půlce. Ona ta kapalina nemá jen nezamrzat a chladit,ale má více účelů a 10 let je moc.
Spojková kapalina je kapalina jako každá jiná. A třeba u moto černá rychleji než v brzdách (pokud je použita DOT 4 případně 5.1). Navíc je hygroskopiská úplně stejně jako v brzdovém systému. Takže měnit ideálně co 2 roky. V reálu bych nenechával dýl jak 4 až max 5 let,ale to už je fakt strop ...
Spojková kapalina je kapalina jako každá jiná. A třeba u moto černá rychleji než v brzdách (pokud je použita DOT 4 případně 5.1). Navíc je hygroskopiská úplně stejně jako v brzdovém systému. Takže měnit ideálně co 2 roky. V reálu bych nenechával dýl jak 4 až max 5 let,ale to už je fakt strop ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Znečišťování chladící kapaliny
v prípade náplni sa vždy treba riadiť údajom výrobcu danej náplne čo sa týka životnosti , resp. intervalu výmeny. Bežne je to v rozpätí 2-5 rokov. Osobne by som napriek pokroku použil aj druh kvapaliny ten istý čo bol v motore od výroby ( ak sa ešte vyrába). Ale toto nie je až také striktné.
10rokov ? - možno originál mal toľko doporučené, ale pripomína mi to LL u olejov....tak neviem. Ja by som určite vymenil. 10-tim rokom tak nejak po sedliacky neverím.
10rokov ? - možno originál mal toľko doporučené, ale pripomína mi to LL u olejov....tak neviem. Ja by som určite vymenil. 10-tim rokom tak nejak po sedliacky neverím.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Znečišťování chladící kapaliny
Honda mi předepisuje první výměnu chladicí kapaliny po 10 letech a pak měnit každých 5 let. Ale taky originální náplně mnohdy bývají podstatně nadupanější, než to co se pak běžně dá koupit jako ekvivalentní kapalina.
Podobně je to u olejů, kde olej "toyota" 0w-20 měl podle rozborů podstatně víc protiotěrových přísad na bázi molybdenu, než mnohé jiné "ekvivalentní" oleje 0w-20.
Podobně je to u olejů, kde olej "toyota" 0w-20 měl podle rozborů podstatně víc protiotěrových přísad na bázi molybdenu, než mnohé jiné "ekvivalentní" oleje 0w-20.
Re: Znečišťování chladící kapaliny
Shi, dal jsem to sem, ať neplevelíme chladici-nemrznouci-smes-t3501-246.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF