Změny v (auto)legislativě

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Misojogi »

clovek sa nieco nauci :-)
Kammovy kružnice přilnavosti
http://www.autolexicon.net/cs/articles/ ... ilnavosti/
větší vliv dopravních psychologů na značení a silniční konstrukce. Dobře umístěná značka je mnohem levnější než policajt a taky zachrání víc životů než policajt.
velmi vystizne povedane
Proč nikdo z nich neřeší proč tomu tak je ? Protože náplní jejich práce není zvyšovat bezpečnost, ale rozdávat pokuty.
buzerovat a kasirovat
Psa taky necháš chcípnout doma do skončení dědického řízení? Snad se o něj postaráš :idea: Na STK může zajet s vozem každý, když má papíry a klíčky a ty by se snad něměly dávat do žádné úschovy, ale zůstávají v dosahu dědiců.
Poznam viacero znamych ktori s tym realne mali problem, napriklad jednej pani zomrel manzel ona nemala vodicak a deti v zahranici, takze auto trcalo bez uzitku na parkovisku asi rok, potom mi o tom povedala tak som jej pomohol
A mnohe dalsie pripady
Zivot prinasa veci ktore si teoretik od zeleneho stola ani nevie predstavit. Su veci ktore ty zvladas lavou zadnou a pre niekoho je to nepredstavitelny problem
Naposledy upravil(a) Misojogi dne čtv led 10, 2019 11:45, celkem upraveno 1 x.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Že by :?: :wink: Sice malá ryba, ale taky ryba. https://www.novinky.cz/clanek/za-stocen ... u-40267225
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od skodovkar »

Diesely, prašnost, bude se měřit.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Misojogi »

v praxi zasa dalsia legislativna buzeracia a odstranenie konkurencie
V ustanovení o povinnostiach vlastníka vozidla totiž pribudla ešte jedna úplne nová. Je sformulovaná pomerne jasne: „Prevádzkovateľ vozidla je povinný vozidlo kategórie M1 a N1 po dopravnej nehode alebo škodovej udalosti, ktorá mala vplyv na hlavné bezpečnostné prvky vozidla, ktorými sú zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy, podrobiť odstráneniu vzniknutých chýb v certifikovanom mieste opravy a následne bez vyzvania na vlastné náklady podrobiť vozidlo technickej kontrole pravidelnej mimo ustanovených lehôt.“
V základných pojmoch pochopiteľne pribudla aj definícia certifikovaného servisu: „Certifikovaným miestom opravy je osoba poskytujúca opravy vozidiel vykonávané spôsobom, ktorý z bezpečnostného a environmentálneho hľadiska určil výrobca vozidla a ktorá má prístup k informáciám o opravách a údržbe výrobcu vozidla. Certifikovaným miestom opravy je autorizovaná opravovňa alebo nezávislá opravovňa, pričom táto osoba je súčasne certifikovaná nezávislým národným profesijným združením, ktoré je členom Európskej asociácie pre predaj a opravy motorových vozidiel CECRA.“
Po preklade do slovenčiny to znamená, že akonáhle sa pri nehode poškodia vymenované kritické časti vozidla, majiteľ ho môže nechať opraviť výlučne v certifikovanom servise a následne absolvovať technickú kontrolu. Na Slovensku môže takéto certifikáty udeľovať Cech predajcov a autoservisov SR (CPA), nanešťastie do uzávierky sme neobdržali odpoveď na otázky týkajúce sa spôsobu certifikácie servisov s prísľubom, že odpovede nám pošlú neskôr. V každom prípade certifikácia nebude zadarmo a je možné predpokladať, že mnohé z malých nezávislých servisov si skrátka nebudú môcť dovoliť splniť podmienky pre získanie osvedčenia CPA.

Za rozhodnutím o zavedení certifikácie autoservisov s najväčšou pravdepodobnosťou stojí množstvo prípadov sfušovaných opráv kritických častí áut. Odborníci opakovane upozorňujú na to, že pri poškodení nosných častí karosérie nekvalifikovaní mechanici skrátka vyrezali jeden kus z vyradeného auta a neodborne ho navarili na poškodené miesto. To má pochopiteľne priamy vplyv na bezpečnosť vozidla. Ďalším rizikom sú nekvalitné alebo falošné náhradné diely nakúpené niekde z Číny.
https://autobild.pluska.sk/clanok/21566 ... m-drahsie/
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od pepoh »

^^^ no..cudujme sa. trh s jazdenkami je aj o tom ako stocit a zlepit dokopy nefukncny kus auta.
je pravda ze na vychod sa s tym neseru, z dvoch polovic-buranych aut zvaria jedno.
potom sa ludia cuduju, ze po havarii ho roztrhlo na polovice.

zaroven tento legislativny pocin sa da vnimat ako natlak na ludi, aby v pripade velkej havarie radsej sa toho zbavili a kupili druhe..
mnoho ludi tak reaguje ze v pripade komplikacii sa na problem vyseru a idu lahsou cestou.

potom je tu ina finta, a to ze ani origo servisy uz niesu jediny sposob ako aj v zarucnej lehote servisovat auta. prislo to z eu, ako boj proti "monopolom".
cize ak neorigo servis pouzije rovnake postupy ako origo servis, zaruka nemoze padnut.

na toto narazam-v texte spomenuty "certifikovany servis", ze by to mohlo byt vnimane ako monopol praktika. nenasiel som zoznam takych servisov a neni jasne definovane ako taky servis vobec najst.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Misojogi »

z dvoch polovic-buranych aut zvaria jedno.
potom sa ludia cuduju, ze po havarii ho roztrhlo na polovice.
ked to spravis technologicky spravne tak nemoze byt problem (tj rozobrat bodove zvary a nasledne v nich zvarit)
zaroven tento legislativny pocin sa da vnimat ako natlak na ludi, aby v pripade velkej havarie radsej sa toho zbavili a kupili druhe..
no je to tak blbo formulovane ze pricinlivy policajt najde problem aj vo vymene brzdovych dosticiek, vsimni si tu formulaciu ze este aj brzdy musi opravovat certifikovany servis
alebo vymena gulovych capov (cize riadenie) musi opravovat certifikovany servis
to je na hlavu
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Hombre »

Tabulka zmiňuje zapomenuté doklady. Ale na nešvar, hojně rozšířený, jízda kdy řidičák nevlastní, nebo má zabavený, tam není. Překročím rychlost, a výplata stačit nebude. Feťák bez papírů za volantem , bude vysmátý. I ten v mařence na tom bude lépe. A zase jsme u toho, překročil povolenou rychlost, nebo překročil přiměřenou rychlost stavu......
Toto jak vejde v platnost, to bude pirátů na cestách, počítaje i mnou. Jak zpřísní sazby, zapomeňte na rychlost mezi obci 90km/hod. Povlečeme se za řidiči, kteří obec, neobec, v očích smrt, a na tachometru čtyřicet. Co kdyby za trnkou byla trojnožka.
A postih za nadávání blinkrů???? Ti, co toto sesmolili, asi již dlouho za volantem neseděli.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pedro »

Nyni mam tri body. Naucil jsem si hlidat vsechno, dokonce uz pouzivam pasy v jinych autech kdyz ridim. I v praci. Blikam i na moto, rychlosti dodrzuju, cervenou predvidam.
V kvetnu by mi body meli smaznout.
V tom novem systemu jsou jen dva druhy sazeb. 4 a 6, coz mi prijde divne. Dal bych i nizsi sazby za urcite nevypsane prestupky, napr Hombrem popsane blinkry. A min bodu i za prekroceni rychlosi v obci o vic jak 10km.h a mimo o 20.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Colommbo »

Mám to podobně jako ty, Peťo, předpisy v rámci možností dodržuju, jezdím "na pohodu" a ne jako hovado, akorát s překročením povolené rychlosti mimo obec je to problém... :? Jedna věc je štrůdl aut, to člověk jede tak nějak "stádně", bo stejnak nemá cenu procpávat se dopředu a myškovat, ale na volné a přehledné silnici devadesát fakt nejezdím... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pedro »

Mi 90 postacuje. Na rovine muzu uz na 5ku. Jezdim do tolerance 95.
Velmi casto vsak jezdim 80,to mi vic vyhovuje, bo na 4ku se motor tvari spokojene a UlterSport prijemne bruci. S Fiatem taktez max 95, nevadi mi, ze 6ku nelze pouzit. Ta jen na dalnici, tam max 120, Almou 110.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Colommbo »

Pedro píše:Mi 90 postacuje. Na rovine muzu uz na 5ku. Jezdim do tolerance 95.
Velmi casto vsak jezdim 80,to mi vic vyhovuje, bo na 4ku se motor tvari spokojene a UlterSport prijemne bruci...
Tudle jsem jel z Prahy a zrovna jsem o tom (tobě, Petře) přemýšlel. A konečně jsem tě snad pochopil. S Fáčkem bych tak jezdil taky a spokojeně. Nejsem žádnej pirát a jezdím podle okolností, ale s Omčou, kde stodeset je pocitově asi jako osmdesát ve fáčku, to fakt nejde... Jo, je to asi v hlavě, ale při osmdesáti bych měl dojem, že nikam nedojedu, je to o subjektivním vnímání rychlosti v tom kterém autě. :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

No konečně! A že to trvalo! :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Durex »

Pedro píše:Mi 90 postacuje. Na rovine muzu uz na 5ku. Jezdim do tolerance 95.
Velmi casto vsak jezdim 80,to mi vic vyhovuje, bo na 4ku se motor tvari spokojene a UlterSport prijemne bruci. S Fiatem taktez max 95, nevadi mi, ze 6ku nelze pouzit. Ta jen na dalnici, tam max 120, Almou 110.
No a s tímhle stylem mi haníš pneu na moto :lol: :lol: :lol: I ve Fáčku sem jezdil svižněji :lol: Taky se nepovažuju za piráta,i když sem na plný čáře - očima striktních zákonů

Třeba dneska se trochu pocukrovalo a na silnici sem potkal 2 typy lidí. Ano, neohrožený koncern převážně české výroby,který musí za každou cenu předjet a pak druhej protipól a to ten,že na 90 se jede 50,protože není posoleno a na silnici je trocha prašanu.

Je ale pravda,že v dodávce taky dodržuju skoro rychlost,protože to je na akorát vytočenou 5-ku. Ovšem v MB mám už trochu problém. A o moto a ideálně točící se 6. kvaltu už vůbec :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět