Oleje.cz

 

"Kvalita" nafty...

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod Brembo » pon lis 26, 2018 21:24

áno ricínový olej sa v motore prakticky nespáli-potrebuje na spálenie 10x násobok času oproti minerélnemu alebo syntetickému oleju. A tiež neviem prečo len minerálny 2T a syntetika nie. Na druhu stranu syntetické oleje-pokial je v technickom liste zmienka- tak obsahuju vačšinou podstatne vačšie množstvo popolčeka. A tiež som písal,že pri 7% biobordelu fakticky nevidím dovod pridávat ešte 2T olej na zlepšenie mazivosti.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 1884
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod Jerry3 » stř lis 28, 2018 12:25

No a tím končí veškerá diskuse. Když už i rádoby "riml-ův spojenec v boji proti zlému Pitrisovi a mně" napíše to, co napsal... :P :twisted: :mrgreen:
Jerry3
 
Příspěvky: 7825
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod Misojogi » pát led 11, 2019 9:02

Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry, říká expert
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/autoservis/ro ... servis_fdv
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod nr.on » pon led 14, 2019 16:50

Tak tomu celkem verim.
nr.on
 

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod PavelRS » pon led 14, 2019 17:09

Já si myslím, že DPF si lidi ničí hlavně sami, protože si kupují diesel do města a nejsou schopni ho alespoň občas vytočit.

Bývalý kolega z práce, starší pán, má Yetiho 2.0 TDi CR 81 kW. Jak sám říkal, nedal domu parchantovi vydechnout. A po zahřátí ho pěkně točil a nejezdil zrovna pomalu. Najeto má kolem 200 tisíc km a problém s filtrem nemusel řešit. Čím to? :) :wink:
Octavia RS 1.8T 132 kW - Ravenol RCS 5W-40 + Purflux LS324
Felicia Combi GLXi 1.3 MPi 50 kW - Ravenol TSI 10W-40 + original filtr (Purflux)
Uživatelský avatar
PavelRS
 
Příspěvky: 564
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod rtsax » úte led 15, 2019 9:26

stou prvou vetou absolutne suhlasim "Já si myslím, že DPF si lidi ničí hlavně sami, protože si kupují diesel do města" s vytocen si myslim ze to asi nieje presne bo na vypalnie DPF potrebujes niekedy az 5 min a viac . Peugeot npr moj pri 170 km ma teplotu na dpf nieco medzi 400 az 500 c ale u inych zanciek to nestaci tam treba na vypalenie si myslim 600 az 700 C co bude asi dosahovat az pri jazed mozno okolo 200 km/h a ist 200km/h 5 a viacej minut to asi neni sranda . Alebo je dpf posunute blizie a ta teplota je vysia . Takze si skor myslim ze ten sused ma zrovna idealnu jazdu pre diesel a staci ak da raz zacas dlhsiu jazdu tak riadaca jednotak da povel a sa to vypali uplne samo .
PS: este jedna vec pri peugeote ako nahle mu zacnete nakladat tak regeneracia sa vypne nakolko auto potrebuje plny vykon . Ja mam spravenu ledku v zrkadle ked auto zacne regenerovat tak sa rozvieti mala ledka v zrkadle . auto regeneruje pri 130km asi 5 minut
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre
DW10BTED/FAP / RHR /0W40 / 5W40 /10W40 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
rtsax
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod rousini » úte led 15, 2019 16:40

Filtr na mém TDCi aka HDI zregeneruju i jízdou po městě na II. taky za pár minut. Vůbec jsem nezaznamenal vliv zahřátí motoru (kratší přískoky v zimě (15km) vs. tahání karavanu v hicech (stovky km) na četnost regenarací. Jediný vliv, co registruju je vnější teplota a s tím spojená činnost EGR.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník"
Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Sunoco Synturo Xenon 5W-40
MG Nevada 750
Eni i-Ride Racing 10W-6O
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1070
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod rtsax » úte led 15, 2019 23:03

mam dotaz tebe ten ford ukaze ze filtruje/ regeneruje alebo to poznas ze je nepatrne vyssia spotreba ?
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre
DW10BTED/FAP / RHR /0W40 / 5W40 /10W40 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
rtsax
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod Brembo » stř led 16, 2019 12:30

žiadne osobné auto neupozornuje na regeneráciu. To maju len velké motory v kamionoch a podobne. Najlepšie to má Cummins a DAF-trojpolový spínač na regeneráciu-automat,vypnuté a manuálne. Kontrolka na regeneráciu+ upozornenie na vhodnost regenerácie. Toto by mohli namontovat i do osobákov. Peugeot používa aditívum,ktoré sa vstrekne do nádrže po tankovaní. To ale neznamená,že sa regenerácia nikdy nespustí.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 1884
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod pepoh » stř led 16, 2019 15:40

Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 923
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod rousini » stř led 16, 2019 16:04

rtsax: na 2.0 to poznám uchem a podle okamžité spotřeby na 2.2 to nemám osahané, svezu jen občas, ale ta zaduněnost tam při vypalování není...

Jistě kontrolka, že je filtr zaplněn na určité procento a možnost zapnout regeneraci ručně v příhodných podmínkách by bylo z mého pohledu samozřejmost... Ale to už bysme toho chtěli moc :evil:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník"
Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Sunoco Synturo Xenon 5W-40
MG Nevada 750
Eni i-Ride Racing 10W-6O
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1070
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod NOVON » sob led 19, 2019 23:24

Si natáhni kontrolku od žhavičů,bo když regeneruje,tak žhaví..
Uživatelský avatar
NOVON
 
Příspěvky: 2640
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01
Bydliště: kopr

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod lefort » ned led 20, 2019 7:00

U Fordu pochybuju, protože má pro DPF vlastní vstřikovač nafty.
Ford Fiesta ST200 1.6 EcoBoost, Millers CFS 5w40 NT+
Ford Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT, Millers EE ECO 5w30
project Octopussy: Alfa Romeo GTV6 2.5, bude Elf Evolution 5W50
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary; that's what gets you.
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 1490
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod Jerry3 » ned led 20, 2019 8:49

Navíc záleží na tom, jak to konstruktér zařídil: spouštění a průběh regenerace se případ od případu liší, tedy nelze zevšeobecnit, že pokud za tepla žhaví, regeneruje. K tomu tu máme motory s nízkým kompresním poměrem, které na volnoběh žhaví prakticky vždy, přitom neregenerují.
Jerry3
 
Příspěvky: 7825
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvekod shalibaba » ned led 20, 2019 16:01

Např. u Volva se pozná regenerace okamžitou spotřebou při jízdě bez plynu.
shalibaba
 
Příspěvky: 254
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

PředchozíDalší

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků