Ano, čistě empirická. A to je přesně to, o čem tu celou dobu píšu.
no prave na nu sa pytam, ako porovnavam hluk, sluchom? alebo nejaky meraci pristroj, alebo nejaka pomocka?
druha otazka, Da sa odhadnut a nastavit hluk vymontovaneho diferencialu, alebo sa to da jedine odskusanim na aute?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Dovolím si to trochu upřesnit:
1. Hluk nevydává diferenciál, ale kuželové soukolí stálého záběru. Diferenciál může hučet jedině v ostré zatáčce, což většinou nikdo neřeší.
2. Kuželové soukolí se ve výrobě nebo autorizovaných servisech nastavuje pomocí přípravků a postupu, dodaného výrobcem. Na talířovém kole bývají vyjiskřeny nebo vygravírovány číselné údaje pro nastavení polohy talíře i pastorku. Jejich poloha se nastaví pomocí podložek různé tloušťky a stavěcích matic v uložení pastorku, měří se číselníkovým úchylkoměrem. Pastorky a kola tvoří ve výrobě vzájemně zaběhnutou dvojici, nedají se zaměnit. Na závěr seřízení se měří pomocí úchylkoměru nebo protažením olůvka (mě se osvědčil trubičkový cín) obvodová vůle na roztečné kružnici, která má být 0.1 – 0,3 mm, podle velikosti soukolí (např. u V3S to je 0,2 – 0,3 mm).
3. Pokud nejsou k dispozici přípravky a postup výrobce, soukolí se sestaví zkusmo a tvar záběrové plochy se přenese z pastorku na talíř pomocí tušírovací barvy. Správný tvar otisku je popsán v literatuře pro jednotlivé systémy ozubení (Gleason, Klingelberg, Oerlikon, atd.). Tento postup je mimořádně pracný, znamená několikanásobnou montáž a demontáž rozvodovky a výrobu různých vymezovacích podložek, převážně metodou pokus – omyl)
4. Pro objektivní posouzení hlučnosti různých soustrojí existují diagnostické programy (např. SKF dodává software pro diagnostiku ložisek za provozu)
Popsany popis operaci je presny.
Vratil jsem se o nekolik desitek let zpatky,meli jsme to tusim ze v tretaku na praxi behem prazdnin.
Rozvodovky Zuku a Dvanacettrosek. Traktorove vule,ale vzdy po rozborce,zmene usazeni hrusky na talir,a sestaveni,i na techto chrchlach byl poznat rozdil. Otisk na barvu,nam mistr ukazoval jako majstrstik.
My to delali s mechano uchylkomerem. Potom v praci jsem to pouzil jen parkrat na Zigulech. Bo meli,vyjma 06ky,stejny almary ale ctyri pomery v rozvodovce.
Pastorky a kola tvoří ve výrobě vzájemně zaběhnutou dvojici, nedají se zaměnit.
rozmyslam ci existuje nieco ako zabehnutie priamo v prevadzke
napriklad dat superjemnu brusnu pastu a prebehnut sa povedzme 100km
nasledne rozobrat vycistit a poskladat alebo namiesto pasty vyhladit Molykou
ozaj ako sa to vlastne zabieha vo vyrobe?
a potom vraj existuju nejake pasty ktore vraj nanasaju optimalne mnozstvo kovu na zuby a tym zmensuju vole
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Vis jake sily prenasi pastorek? Jaky je tam radialni a axialni tlak?
Brusna pasta by mela destruktivni ucinky na vnitrnosti.
Nouzovka byla jemne piliny a husty oil. Nic to neopravilo, jen ztisilo. Na chvili. Mechanicka oprava, uprava, stejne musela prijit.
František Smíšek píše:Diferenciál může hučet jedině v ostré zatáčce, což většinou nikdo neřeší.
Ale řeší - třeba prodejem auta. Na té mé (tedy už ne) "krátkodobé" oktávce 4x4 hučel jeden z diferáků (už asi nezjistím, který to vlastně byl) v pravých zatáčkách a ani nemusely být příliš ostré. Prostě auto "všechno špatně". A to po něm tolik lidí touží...
Na moji bejvaly sluzebni "4x4" odesla spojka, predni brzdy a po vykuchani spojky, servis zjistil, ze cosi spatneho na vystupu z prevodovky. Co nevim, uz nezajima. Cena uvedeni do provozu 30tkc.
To neni hodnota auta. Jo, sefove rozhodli, opravit.
Pastorky a kola tvoří ve výrobě vzájemně zaběhnutou dvojici, nedají se zaměnit.
rozmyslam ci existuje nieco ako zabehnutie priamo v prevadzke
napriklad dat superjemnu brusnu pastu a prebehnut sa povedzme 100km
nasledne rozobrat vycistit a poskladat alebo namiesto pasty vyhladit Molykou
ozaj ako sa to vlastne zabieha vo vyrobe?
a potom vraj existuju nejake pasty ktore vraj nanasaju optimalne mnozstvo kovu na zuby a tym zmensuju vole
Brusna pasta potom zlikviduje všetko,čo bolo ešte ako tak v poriadku-ložiská,diferenciál,poloosi.
Vo výrobe sa to zabieha špeciálnou brusnou pastou-skor lapovacou a kontroluje sa odtlačok na zuboch a povrch zubov-najprv oder na plochách zubov,potom odtlačok farbou. Ale robí sa to tak,že pasta je len na ozubení-teda nezmontovaná rozvodovka. Toto je ale finálna uprava,primárna je vo velmy jemnom nastavení stroja-existuje len zopár profilov zubov-podla výrobcu stroja. Je len zopár značiek takýchto špecializovaných strojov,a patria medzi najpresnejšie a najtažšie vyrobitelné primyselné zariadenia. A cena ich špecializovanosti tomu i zodpovedá. Toto ozubenie patrí medzi najtažšie vyrobitelné prevody. Preto je tiež len velmy málo výrobcov týchto strojov. A každý si svoj patent chráni mimoriadne dokladne. Okopírovanie týchto strojov neprináša potrebný efekt a ani okopíravanie profilu ozubenia.Toto ozubenie sa vyrába výhradne v páre.
A pre Miša ešte jeden starý trik,ktorý sa mu možno niekedy zíde-kontrola prasklín na odliatkoch. Odliatok alebo diel sa naolejuje a potom utrie do sucha. Povrch sa zasype práškovou kriedou a ofukne. Na mieste praskliny ostane biela vrstva kriedy. Dnes už na to existuju rozne spreje.
Naposledy upravil(a) Brembo dne ned pro 09, 2018 0:15, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
K sobě spasované a nezaměnitelné kola diferenciálu jsou zaběhnuté na stolici. Olej obsahuje abrazivo, které přesně vychodí evolventu odvalování zubů mezi sebou. Čím déle se nechá toto jemné slícování absolvovat, tím tiší je diferák. Provozem se zuby otlačí, a jelikož jsou kola doladěny a aretovány, zvyšuje se vůle a tím i nastává destrukce evolventy mezi zuby. To je pak ten hluk a vůle při otočení poloosy(kardanu) vlevo-vpravo. Žádný Olej, ale repase soukolí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50