10w40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

10w40

Příspěvek od rtsax »

Tak po dlhsom case tabulka 10w40
Obrázek
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: 10w40

Příspěvek od rosso »

Pro doplnění.
Motul 6100 Synergie+ 10W40
Viscosity 40 - 102,5
Viscosity 100 - 15,0
TBN - 10,4
Viscosity Index - 153
Pour Point, oC - -36°C
Flash Point, COC, oC. - 228°C
Specific Gravity °C. - 0,862
HTHS - bohužel neuvedena (neví někdo?)
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: 10w40

Příspěvek od abc »

Co se týče TL Ravenol je fakt :wink: .
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: 10w40

Příspěvek od rtsax »

rosso píše:Pro doplnění.
Motul 6100 Synergie+ 10W40
Viscosity 40 - 102,5
Viscosity 100 - 15,0
TBN - 10,4
Viscosity Index - 153
Pour Point, oC - -36°C
Flash Point, COC, oC. - 228°C
Specific Gravity °C. - 0,862
HTHS - bohužel neuvedena (neví někdo?)
ten v tabulke je dik druhy riadok 5 z lava
Naposledy upravil(a) rtsax dne úte lis 27, 2018 19:54, celkem upraveno 1 x.
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
rosso
Příspěvky: 513
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: 10w40

Příspěvek od rosso »

Promiň, přehlédl jsem. :oops:
Nicméně HTHS tohoto Motulu nikde k nalezení.
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: 10w40

Příspěvek od rtsax »

vpohode :wink: . Urcite su tam neni vsetky oleje neboj .
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: 10w40

Příspěvek od Misojogi »

pozeram jednotlive tabulky
porovnaval som si 0W40, 5W40 a 10W40
prekvapilo ma ze vizkozita pri -30 sa pri tychto olejoch prakticky nemeni, cize olej z lubovolnej skupiny ma v mraze zhruba rovnake parametre, v ramci jednej skupiny je rozdiel vacsi ako medzi skupinami a hodnota kolise medzi 5400-7000 v kazdej skupine (niektore vynimky, dva-tri kusy dosahuju 4300)
za to citelny rozdiel je viskozita pri +40 , cize ciastocne zahriatom motore - co sa prejavi pri kratkych jazdach
aj ked niektore oleje presahuju vlastnostami do inej skupiny zhruba sa da povedat ze
10W40 ma viskozitu pri +40 stupnov cca 90-100
5W40 ma hodnotu 80-90
0W40 ma hodnotu 70-80
Cize rozdiely medzi olejmi sa najviac prejavia na kratke trasy, na dlhe trasy je rozdiel prakticky zanedbatelny (tam viskozita pre 100 stupnov kolise medzi 13 a 14, vynimocne dosahuje 15)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: 10w40

Příspěvek od Misojogi »

mozno raz niekto spravi tabulku pre 15W40 :idea:
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 10w40

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:Cize rozdiely medzi olejmi sa najviac prejavia na kratke trasy, na dlhe trasy je rozdiel prakticky zanedbatelny (tam viskozita pre 100 stupnov kolise medzi 13 a 14, vynimocne dosahuje 15)
Ano. "40" je pořád "40", ale při startu v hlubokém mrazu je důležitá čerpatelnost oleje. Ovšem aby to nebylo tak jednoduché, není to totéž co bod tuhnutí, ale zas na druhou stranu pro zjednodušení jsou právě ty "zimní" čísla před "w".... :P
Ale do spotřeby paliva "kecá" i HTHS viskozita, která třeba u té (když jsme v hen tomto vlákně) 10w40 může být 3,6 ale i 4,2 mPa.s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: 10w40

Příspěvek od Jerry3 »

Hlavně do toho kecá průběh viskozitní křivky, kterou obvykle neznáme. Ostatně to je také jeden z hlavních důvodů, proč některý olej danému motoru sedne více, než jiný olej.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: 10w40

Příspěvek od Pedro »

Miso,to je zbytecne,bo 15-40 tu nikdo vyjma me,nejezdi...
A ja na to tabulky mam,nicmene rozdily jsou tam minimalni,protoze ty oleje jsou velmi stabilni a behem 4-5tkm se hodnoty temer nemeni. Dal mi to nezajima,bo olej nikdy dyl nemam.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 10w40

Příspěvek od Pitris »

Pedro píše:Miso,to je zbytecne,bo 15-40 tu nikdo vyjma me,nejezdi...
A proč bys nejezdil 15w40 když:
Almeru v zimě skoro nevytáhneš
V zimě místo s SV jezdíš na SH
MAN 6x2 skoro nevychladne
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: 10w40

Příspěvek od Misojogi »

průběh viskozitní křivky, kterou obvykle neznáme.
nieco sa da dedukovat z udajov pre 100stupnov pre 40 stupnov a pre minus 30
ale to je prilis malo bodov aby clovek videl viac
minimalne by to chcelo viskozitu pre 0 stupnov aby boli aspon hrube rysy tej krivky

Idealne zmerat si sam
to je vlastne navrat do cias sociku ked co si clovek neurobil sam tak to nemal poriadne spravene. (a obavam sa ze obcas to plati aj dnes)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět