"Kvalita" nafty...

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od tonny »

Durex píše: V dřívějších dobách se V3S kám dávaly zapálený noviny do sání a pak to líp chytlo. To ale neznamená,že to teď budeme taky dělat. Nebo ano? A jaký plátek startuje líp? Asi Blesk! Po tom to chytne samo :lol: :lol: :lol: :lol: Né,už ani ten papír nehoří a je skoro problém ho zapálit ...
Na vojně jsme dávali "přečíst" Rudé právo. To ale byly zimy v roce 1985 - 25°C a neřešili jsme, že ohořelý papír letěl přímo do sání.

Jinak vylepšovat si naftu samo domo, určitě to fungovat může, jen bych měl obavu, zdali ji to nevylepšuje podobným způsobem, jako vylepšení motorového oleje chlórem. Prostě něco za něco.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Jerry3 »

jasno píše:Vozim si z Nemecka ten Monzol5c a davam 1:200,objednava mi to tam kamos a je vhodny pro FAP v Euro5!Takze zadny kurveni auta.
Jinak řečeno, používáš speciální aditivum do nafty, ale ostatním radíš přilévat zásadně minerální 2T olej. To si tedy můžeš rovnou otevřít agenturu "medvědí služby". :twisted: Trochu mi to připomíná radu, že na hemoroidy je nejlepší návštěva ORL, však díra jako díra... :P

Ale už začínám tušit, odkud vítr vane: někdo "chytrý" :mrgreen: si všiml, že hlavní součástí veškerých přísad do paliv je letecký petrolej, tedy lehčí (oproti naftě) frakce vznikající při hydrokrakování ropy, tj. ryze "minerální" produkt. A jelikož se letecký petrolej přidává rovněž do 2T olejů (na rozdíl od 4T olejů), dotyčný usoudil, že je to vlastně jedno a totéž, tedy že veškerá palivová aditiva nejsou ve skutečnosti nic jiného, než "minerální" 2T olej. To je přímo objev století ne-li tisíciletí, který se možná vyrovná i objevu teplé vody! :lol: Aneb jak malý chemik k poznání přišel. 8) Odborně se tomu říká zkratkovité myšlení jako následek kognitivního deficitu. :idea:
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Nebud linej a neco si o tom precti a pak komentuj!
Jinak jsi "chytry" hlupak :lol:

Pro "Durex" : Mineral a polosynt. 2T ano, syntet.2T NE!!!!
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Jerry3 »

jasno píše:...Mineral a polosynt. 2T ano, syntet.2T NE!!!!
Jasně, syntetika 2T není dost inteligentní, aby to pochopila! :wink: :twisted:

P.S.: A kde že si o tom mám něco přečíst? Snad ne na německých internetových fórech? :mrgreen: Tam přece musejí mít přímo patent na rozum, vždyť co je německé, to je neoddiskutovatelně dokonalé! :P Asi jako koncernové vozy... :x
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Durex »

jasno píše:Pro "Durex" : Mineral a polosynt. 2T ano, syntet.2T NE!!!!
A co je podle tebe polosynt a co už synt? Jak to rozlišuješ? A proč né vlastně plnou? Jezdil si někdy už plnou syntetiku? V čem je horší? Nebavím se tu o ricinu ...

Jinak zkoušel sis někdy dát u ostrýho 2T ruku k výfuku?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Durex píše:
jasno píše:Pro "Durex" : Mineral a polosynt. 2T ano, syntet.2T NE!!!!
A co je podle tebe polosynt a co už synt? Jak to rozlišuješ? A proč né vlastně plnou? Jezdil si někdy už plnou syntetiku? V čem je horší? Nebavím se tu o ricinu ...

No,ono to je na kazdem oleji napsano tak podle toho.
Spoliham na udaje vyrobce,jako ostatne kazdy :wink:
A proc ne plnou? Protoze se nedoporucuje k FAPu.
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris »

Jerry a Durex:

Additiv, Monzol 5c, velice podobné IP adresy a neschopnost správně citovat :)
luboal, riml a teď náš nový jasný jeden jest :(
Byť se nyní snaží o neněmecký přízvuk. A za chvíli tady určitě zase začne i o Mathy-M a že: Cituji :arrow: "....pokud mate Ölwechsel-Interwall 30.000km (ja mam), tak vymena po 60.000km absolut zadny problem". :)

Dělá si z Vás dobrý den, a já budu asi mazat....

Ale tohle je jeho hláška dne :wink:
Durex píše:co je podle tebe polosynt a co už synt? Jak to rozlišuješ?
jasno píše:No,ono to je na kazdem oleji napsano tak podle toho.
Ta odpověď :shock: Neé :) Ty tomu vážně věříš :?: :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Jerry3 »

Ale vždyť my to přece hned poznali. 8) Aspoň je tu opět zábava: tolik píč-vin od jediného přispěvatele, to se hned tak někomu nepodaří. Třeba jako že olej je minerální/polo/plně syntetický, pokud to na něj výrobce napsal. :wink: :mrgreen: Kdyby totiž dotyčný přispěvatel nenapsal nic jiného, tak tohle úplně stačí! :P
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:Nech chudáka rimla, našel nový pojem, tak ho cpe všude :wink:
Jerry3 píše:Chybí mi, nemám si s kým povídat (když už jsem všechny koncerňáky vyštval). :lol:
No, aspoň si máš s kým povídat a on každou svou odpovědí znovu ukázat, jaký je king :P
Ale vsadím se, že v motoru má jedině PLNOU syntetiku od Castrolu, bo přece polosyntetika
30 tkm (nebo 60 ?? :P) nemůže vydržet !! :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Durex »

jasno píše:No,ono to je na kazdem oleji napsano tak podle toho.
Spoliham na udaje vyrobce,jako ostatne kazdy :wink:
Tak tohle je za zlatýho bludišťáka :lol:
Ostatně to jen potvrzuje toto:
jasno píše:Abych pravdu rek,v podstate se v tom prd vyznam.
Tahle diskuze rozsvítila ten potemnělý podzimní čas :lol:

Ale škoda, toto bude konec diskuze ... ale třeba se pletu :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Netusil jsem,v jak "odbornych" kruzich se u vas pohybuju. :lol:
Zamyslete se nad tim,co pisete :D :D :D
Kdyz podle vas je blbost,jakou definici oleje pise výrobce na baleni,jak poznate VY jaky olej potrebujete?
Ochutnavate po lzickach,zda je to mineral/polo-nebo plna syntetika? :P :P
To jste se teda ukazali :wink: :wink: :wink:
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris »

jasno píše:jak poznate VY jaky olej potrebujete?
Člověče, podle specifikace a výkonnostní úrovně předepsané výrobcem motoru. A to značí normy API a ACEA. Většině motorů je celkem buřt jestli je v něm plná, polo, nebo minerál - důležitý :!: je předpis oné specifikace. Prd se v tom vyznáš - to máš pravdu. Ono třeba oleje PAO i HC budou mít na obale "plná" ale plněsyntetický bude z nich jen jeden.... Stále dokážeš překvapit :) Ale off topic.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Pitris píše:Člověče, podle specifikace a výkonnostní úrovně předepsané výrobcem motoru. A to značí normy API a ACEA. Většině motorů je celkem buřt jestli je v něm plná, polo, nebo minerál - důležitý :!: je předpis oné specifikace. Prd se v tom vyznáš - to máš pravdu. Ono třeba oleje PAO i HC budou mít na obale "plná" ale plněsyntetický bude z nich jen jeden.... Stále dokážeš překvapit :) Ale off topic.
No a ta specifikace je (ne vzdy) na stitku nebo proste napsana nekde jinde.Na stitku vetsinou jen Full- nebo Semisynth nebo Mineral.
Mimochodem,mam v motoru TotalQuarz,Ineo-esc,specifikace B71 2290,a jiste ze je to PLNA :)
Castrol je prd. :D
Muzem to uzavrit.Uz toho nechme,je to nudny.
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Jerry3 »

Už se těším, až budou prodávat imaginární polévku. V té bude dozajista i magi. :P
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Člověče, podle specifikace a výkonnostní úrovně předepsané výrobcem motoru. A to značí normy API a ACEA. Většině motorů je celkem buřt jestli je v něm plná, polo, nebo minerál - důležitý :!: je předpis oné specifikace. Prd se v tom vyznáš - to máš pravdu. Ono třeba oleje PAO i HC budou mít na obale "plná" ale plněsyntetický bude z nich jen jeden.... Stále dokážeš překvapit :) Ale off topic.
jasno píše:No a ta specifikace je (ne vzdy) na stitku nebo proste napsana nekde jinde.Na stitku vetsinou jen Full- nebo Semisynth nebo Mineral.
Mimochodem,mam v motoru TotalQuarz,Ineo-esc,specifikace B71 2290,a jiste ze je to PLNA :)
Castrol je prd. :D
Muzem to uzavrit.Uz toho nechme,je to nudny.
Ať tady "nepančujeme" naftové vlákno olejem :) pokračování tady: motorovy-olej-t2624-353.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět