Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od lefort »

Jak psal Integrale: od osmdesátých let ten, kdo neinstaluje na malý motor turbo, jde proti pokroku. Takže asi tak...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od skodovkar »

Azbest, DDT, freony, přímovstřik, start-stop, TPMS to všechno byl také "pokrok". Raději se budu zpátečnicky držet zpět :oops:
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od lefort »

Azbest a DDT s motorem opravdu souvisí :lol: ale na rozdíl od turba, které se od těch osmdesátých let stále používá, se od tebou zmíněných věcí už ustoupilo.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

O přímovstřiku a start-stop systému se taký ví že je na ho*no, a stejně se používá. A proč :?:
Protože zelená je tráva a mozky ekoblbů (nejen) v Bruselu :evil: Hlavně aby to v laborce splnilo normu a dostalo to ekobumážku Euro 7+ :cry:
Že to ku*ví motory....:? No tak ať. Vyrobíme pak další.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od skodovkar »

Turbo rozšířilo portfolio součástek "rozbil sis sám", na kterých se dá servisně rýžovat. Navíc usnadňuje plnění ojronorem. Proč tedy rušit něco, co tak skvěle funguje? :mrgreen:
PS: Azbestové těsnění ve formě šňůry se používalo u motorek.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Pokud by se k turbu chovalo tak jak se má, tak by bylo daleko míň problémové....
Jenomže to by se muselo měnit olej ne po 30-ti, ale už po 10-ti tkm, neposlouchat "rádce" řazení, nechat po jízdě motor dochladit a ne si ho start-stopem nechat zhasnout. Jenomže to jsme zase u těch ekoblbů (nejen) v Bruselu :evil: Hlavně aby to v laborce splnilo normu a dostalo to ekobumážku Euro 7+ :cry:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od vita_k »

Nejake novinky o LSPI, abychom se drzeli tematu?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Měnit často olej, vykašlat se na "rádce" řazení, držet motor v otáčkách nad 2.000 (a raději výš), a občas to prohnat k červenýmu.
To sice nejsou novinky, ale pomáhá to proti LSPI.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od vita_k »

nejsou novinky, ale to by mohlo fungovat.
Kdyz pridavam plyn tak mivam obvykle minimalne 2500rpm.
Olej 5w40 A3 sunoco, ktery ma mit malo vapniku. Tak se to snad nerozdrbe predcasne.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od pepoh »

podla dostupnych informacii, lspi je hlave u tych co na sleduju radcu radenia- cize ~1500 ot a hop cihla na pedal. :mrgreen: ono aj tie antiwear aditiva (zddp) sa aktivuju pri vysokom zatazeni, takze vyhanat pavuky je nutnost.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

pepoh píše:...cize ~1500 ot a hop cihla na pedal… aditiva (zddp) sa aktivuju pri vysokom zatazeni...
Drobná potíž spočívá v tom, že nejvyšší zatížení je právě v takovémto režimu, tj. při plném plynu v příliš nízkých otáčkách. :idea: Zatížení klikového mechanismu v tom okamžiku dosahuje cca třicetinásobku :!: hodnot běžných při "normální jízdě" (= když po motoru něco chci, musí mít otáčky).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:....nejvyšší zatížení je....při plném plynu v příliš nízkých otáčkách....
Jenomže to je špatné zatížení motoru :evil:
Jak psáno: Když po motoru něco chci, je mu líp nad pěti, než pod dvěma tisíci otáček. Ale i při konstantní rychlosti po rovině by se pod 2.000 ot. moc jet nemělo. (Když tedy zůstaneme v "benzinově").
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mu ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od BigBang »

ono to ani u tý foukaný čtyřválcový nafty moc nejde, o tříhrnku ani nemluvě a i přes to tak spousty lidí jezdí...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

BigBang píše:....i přes to tak spousty lidí jezdí...
Bohužel. Ku*ví si tím motor :( Ono je "moderní" dnes nechat motor převalovat se někde nad volnoběhem, a vytočit ho k pěti tisícům je nemyslitelné a asi by se stalo něco strašného :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Dále to vlákno odjelo jinam: Pokračování zde ostatni-t3528-1861.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět