Brzdovka

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Brzdovka

Příspěvek od Libor »

tonny:
Ještě se mi doposud nestalo, abych vytáhl čidlo ABS (ESP) bez nějakých trablů. Buď zalomím ten malinký šroubeček, nebo je tam to čidlo tak zarostlé, že je mordor ho dostat ven. Prostě vždy boj.

Na druhou stranu, od dob Škody 105/120 jsem zatím s povolování ovzdušňováků 100% úspěšný. Asi lepší matetiály, nebo kvalitnější chemie k povolení používám tohle a "zatím to šlo"

http://www.autodily-hobby.cz/www-autodi ... 00ML-WURTH
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Brzdovka

Příspěvek od NOVON »

Pitris píše:Mě v Brně WéDéčko na Civica stačilo. Je ale jasný že Ostravsko je kraj razovity a tam je potřeba na Škodovku silnější a méně trapný přípravek :shock: Třeba kladivo :P
Takhle to myšleno nebylo..WD 40 je neprávem démonizováno jako super na vše,což rozhodne pravda není,na uvolnovani je to slabé.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Brzdovka

Příspěvek od tonny »

Libor píše:Ještě se mi doposud nestalo, abych vytáhl čidlo ABS (ESP) bez nějakých trablů. Buď zalomím ten malinký šroubeček, nebo je tam to čidlo tak zarostlé, že je mordor ho dostat ven.

http://www.autodily-hobby.cz/www-autodi ... 00ML-WURTH
Čidlo ABS je většinou nahoře a zůstává na něm více bordelu s vlhkostí, proto je to možná více zatěžovaný spoj na korozi než odvzdušňovák, se kterým by se mělo i častěji hýbat.
Super odkaz na WURTH, objednám.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Brzdovka

Příspěvek od skodovkar »

Ke všemu ještě lze přidat dobře mířený úder na osu šroubu.

Zajímavé video v AJ o momentových šroubech, které se dají použít jen jednou a jsou prý čím dál oblíbenější u hlav.
https://youtu.be/xFzTZG4eU70
A jeden ze zajímavých zdrojů
https://www.onallcylinders.com/2016/08/ ... fastening/
It’s critical to understand that only 10 to 15 percent of torque applied to a bolt is used to create the expected clamp load. The rest (roughly 85 percent) is required to overcome friction.
Při dotahování na moment jde jen 15% na zvýšení přítlaku při utahování šroubu a kolem 85% jde na překonání tření šroubu o materiál.
Proto jsou výrobci, kteří doporučují mazat šrouby před instalací jejich mazivem. Tím ví, jaké tření je na šroubu a přítlak vyvolaný momentem bude na všech šroubech velice podobný.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Brzdovka

Příspěvek od Jerry3 »

No a tohle je přesně ten důvod, proč se zkušený mechanik v 90% případů obejde bez momentového klíče.
Odpovědět