Tuning

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Tuning

Příspěvek od Pitris »

Jak zkurv*t auto :( On je toto ale tuzing :cry: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/vy ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Tuning

Příspěvek od Libor »

S těmi disky, jenž jsou o třetinu širší, než běhoun pneumatiky a "čouhá tak rantl disku", se v poslední době setkávám docela často. Vypadá to prapodivně, ale to těm řidičům asi nikdo nevyvrátí. Mít na Polu pneu 205/40 R15 a k tomu ráfek 10", hmmm, frajeřina (ironie). Tohle podpořit ještě air ride podvozkem a.... Potkat PČR a vzít techničák :D
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Tuning

Příspěvek od Jerry3 »

Libor píše:S těmi disky, jenž jsou o třetinu širší, než běhoun pneumatiky a "čouhá tak rantl disku", se v poslední době setkávám docela často.
Tahle vlna proběhla některými západoevropskými zeměmi už před dobrými 25-20 lety. Jenže tam se jim to už podařilo vymýtit. Holt i naši tuzeři mají vývojové zpoždění.

Jinak tzv. "elastokinematiku", tj. geometrii podvozku měnící se za jízdy podle sil na závěsy působících, používaly některé japonské značky už koncem 80. let min. st. Jinde si do toho vůbec netroufli jít, poněvadž správná konstrukce a její odladění představuje extrémní piplačku. Navíc v Evropě vždy platilo, že "prkenný podvozek" je synonymem skvělých jízdních vlastností, tak proč Evropany přesvědčovat, že i s pohodlným podvozkem lze dosáhnout ještě lepších jízdních vlastností.

@pepoh: Toť opět jeden z příkladů "poněkud jiného řetězce" příčinných souvislostí.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Tuning

Příspěvek od Libor »

Jo, to je pravda, kolem roku 1998 a dále, jsem to postřehl i v ČR. Nicméně tenkrát to nebyl tak dramatický rozdíl (šíře disku vs. šíře běhounu, pláště). Tune(z)ři tomu říkali myslím "hříbek". Jenže v poslední době jde "móda" mezi tu(z)nery ještě o kus dále, ta kola bývají mnohem, mnohem širší, vyslovený extrém.
Teď navíc neřežou pružiny a nepoužívají stavitelné podvozky, ale ty zmiňované "air ride" sety, což v kombinaci s abnormálně širokými ráfky v podbězích a úzkými pneu, vypadá poněkud komicky. Břichoplaz. Ach jo.

"Kdysi":

https://www.google.com/search?client=ms ... ZODVCzDL4M:

Současný extrém:

https://www.google.com/search?client=ms ... H91XgZAOvE

https://www.google.com/search?client=ms ... BEz1-VTEIM:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Tuning

Příspěvek od Pitris »

Pepoh dal do Humoru návod pro frajery....
pepoh píše:Obrázek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět