Jsou-li kroužky karbonem "zapečené" a tedy nedostatečně těsní (nepruží, snížená komprese), pak jejich uvolnění kompresní tlaky může zvýšit, přesněji přiblížit či vrátit k původním hodnotám.jojto píše:...neviem či by prípadný rozpustený karbón z krúžkov mohol zvýšiť tlaky...
Proplach motoru
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Proplach motoru
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- jojto
- Příspěvky: 79
- Registrován: čtv úno 08, 2018 11:23
- Bydliště: V ťahači, v návese, na ponku, v jame alebo v sklade.
Re: Proplach motoru
Ja by som este k tej preplachovacke s BG-109 dopisal, ze po aplikacii a vo vytecenom starom oleji silno citit tie "cistiace latky" (rozpustadla, riedidla, petrolej... ), no na druhy den je stary olej bez zapachu po cisticoch (klasika smrad stareho leja). Je to zrejme silno prchave a pripadne zvysky v novej naplni to nedegraduje (ciastocne mozno).
Ford Focus II Turnier 1.6i 2010 SHDA - Ford Formula 5w-30 A5/B5 --> Shell Helix Ultra 5w-30 A3/B4, na zimu Shell Helix Ultra 0W-40 A3/B4. Aktuálne celoročne Shell Helix Ultra 5W-40 (výmena po 8000 km).
Re: Proplach motoru
Zdravím páni, prišiel na psa mráz a potreboval by som pomôcť s jedným "ťažším" prípadom. Nechcem zakladať novú tému a v tejto, aj keď je dosť skúseností, skúsim popísať moju situáciu.
Jedná sa o Peugeot s klasickým atmo benzínovým motorom 1.4i 55KW, kúpený nový v r 2010. Predpísané výmeny oleja 20tis/2 roky, pri sťažených podmienkach polovica z toho.
1. problém je, že majiteľ (rodinný príslušník, preto veľmi ťažká komunikácia, cudzieho by som poslal rovno do kelu) jazdí výlučne mesto a aj to štýlom, ráno naštartuje, prejde max 4km, zhasne , o 16 hodín naštartuje, prejde 4km domov, auto potom stojí jeden-dva dni, a tak dokola. Auto stojí len vonku. Auto ma najazdených do dnešných dní okolo 23 tis km , áno, vidíte dobre.
2. problém je, že majiteľ sa rozhodol uplatniť ten dlhší interval na výmenu oleja, čiže 20tis km, a aj to bez ohľadu na časový interval Prvýkrát som ho donútil po úpornom prehováraní vymeniť olej s filtrom Bosch v r. 2014, auto malo "len" 12tis km. Použitý olej Total Quartz 9000 5W40. Vypustený olej mal farbu bledej kávy, Granka, také niečo a myslím aj s penou na viečku. Mechanik sa nestačil diviť.
3. problém je, auto sa už 4 rokom prehrieva, najmä v lete , majiteľ to rieši pusteným kúrením.. áno v lete Nový termostat a chladiacu kvapalinu má už dávno kúpené, ani toho Boha to vymeniť . Mechanik pri tej výmene oleja skonštatoval, že pravdepodobne tesnenie pod hlavou.
4. problém je, aj keď má už vyše roka kúpený Total Quartz 9000 Energy aj s filtrom a vozí ich v kufri, ani Bohovi to nechce dať vymeniť , pretože "od poslednej výmeny ešte neubehlo 20 tis km" Videl som aj majiteľove poznámky , "ďalšia výmena pri 32tis km " .
Moje otázky :
Má zmysel tam naliať do oleja niečo teraz , aby som dáko "predĺžil" jeho životnosť, kým nepríde na výmenu ?
Má zmysel, resp. je bezpečné tesne pred výmenou nového oleja , ak sa k nemu raz dopracujeme, naliať dáky preplach, ak áno , ktorý ? Ako najlepšie postupovať ?
Ak je odpoveď nie na obidne otázky, mám tu dáku možnosť , ako tomu chudákovi motoru uľahčiť (okrem benzínu a zápalky )
Prosím bez poznámok, že taký človek si lepšie nezaslúži a pod, viem to aj sám Ide o veľmi tažký prípad na komunikáciu, ktorý odmieta platiť mechanikov, majstrov, nikoho a dodržiavať manuály, pretože "všetci chcú z každého vytĺcť len peniaze a vôbec netreba veci meniť (robiť, opravovať, kupovať, vymieňať,..) tak , ako je predpísané" . Čiže žiadne častejšie výmeny oleja nepripadajú v úvahu.. ostáva mi len naliať niečo nenápadne bez toho, aby majiteľ o tom vedel , preto tie otázky.
Je mi toho auta ľúto , preto budem rád za hociakú nádej, ako mu trochu pomôcť
Jedná sa o Peugeot s klasickým atmo benzínovým motorom 1.4i 55KW, kúpený nový v r 2010. Predpísané výmeny oleja 20tis/2 roky, pri sťažených podmienkach polovica z toho.
1. problém je, že majiteľ (rodinný príslušník, preto veľmi ťažká komunikácia, cudzieho by som poslal rovno do kelu) jazdí výlučne mesto a aj to štýlom, ráno naštartuje, prejde max 4km, zhasne , o 16 hodín naštartuje, prejde 4km domov, auto potom stojí jeden-dva dni, a tak dokola. Auto stojí len vonku. Auto ma najazdených do dnešných dní okolo 23 tis km , áno, vidíte dobre.
2. problém je, že majiteľ sa rozhodol uplatniť ten dlhší interval na výmenu oleja, čiže 20tis km, a aj to bez ohľadu na časový interval Prvýkrát som ho donútil po úpornom prehováraní vymeniť olej s filtrom Bosch v r. 2014, auto malo "len" 12tis km. Použitý olej Total Quartz 9000 5W40. Vypustený olej mal farbu bledej kávy, Granka, také niečo a myslím aj s penou na viečku. Mechanik sa nestačil diviť.
3. problém je, auto sa už 4 rokom prehrieva, najmä v lete , majiteľ to rieši pusteným kúrením.. áno v lete Nový termostat a chladiacu kvapalinu má už dávno kúpené, ani toho Boha to vymeniť . Mechanik pri tej výmene oleja skonštatoval, že pravdepodobne tesnenie pod hlavou.
4. problém je, aj keď má už vyše roka kúpený Total Quartz 9000 Energy aj s filtrom a vozí ich v kufri, ani Bohovi to nechce dať vymeniť , pretože "od poslednej výmeny ešte neubehlo 20 tis km" Videl som aj majiteľove poznámky , "ďalšia výmena pri 32tis km " .
Moje otázky :
Má zmysel tam naliať do oleja niečo teraz , aby som dáko "predĺžil" jeho životnosť, kým nepríde na výmenu ?
Má zmysel, resp. je bezpečné tesne pred výmenou nového oleja , ak sa k nemu raz dopracujeme, naliať dáky preplach, ak áno , ktorý ? Ako najlepšie postupovať ?
Ak je odpoveď nie na obidne otázky, mám tu dáku možnosť , ako tomu chudákovi motoru uľahčiť (okrem benzínu a zápalky )
Prosím bez poznámok, že taký človek si lepšie nezaslúži a pod, viem to aj sám Ide o veľmi tažký prípad na komunikáciu, ktorý odmieta platiť mechanikov, majstrov, nikoho a dodržiavať manuály, pretože "všetci chcú z každého vytĺcť len peniaze a vôbec netreba veci meniť (robiť, opravovať, kupovať, vymieňať,..) tak , ako je predpísané" . Čiže žiadne častejšie výmeny oleja nepripadajú v úvahu.. ostáva mi len naliať niečo nenápadne bez toho, aby majiteľ o tom vedel , preto tie otázky.
Je mi toho auta ľúto , preto budem rád za hociakú nádej, ako mu trochu pomôcť
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: Proplach motoru
Hlavne by najviac pomohlo dať auto odobrať sociálkou do náhradnej pestúnskej starostlivosti.
Sám si situáciu výstižne popísal a vieš čo riadne treba, a auto to nedostáva.
Ak by nejaký preplach pomohol, tak beztak bude pri ďalšom nezmenenom spôsobe zanedbávania takmer zbytočný (tiež vyžaduje meniť viac filtrov v krátkom čase po sebe, ako tu v minulosti odzneli postupy, to by vlastník asi nerozdýchal).
Na zázračné dolievacie vodičky do starého nemeneného oleja tu neregistrujem fanúšikov.
Ale snáď by sa dalo vyskúšať napríklad https://www.oleje.cz/p/ekolube-motor-350-ml--17881
P.S. ostatné roky jazdím podobným trasovaním pár tisíc km ročne, hoci predsa len i trocha dlhšie mestské úseky než 4 km, a olej s filtrom mením aj 2x do roka (keď sa mi do toho chce - nemám ideálne miesto), tiež mám PSA 1.4i 55kW už dvadsiaty rok a ide ako zamlada...
Sám si situáciu výstižne popísal a vieš čo riadne treba, a auto to nedostáva.
Ak by nejaký preplach pomohol, tak beztak bude pri ďalšom nezmenenom spôsobe zanedbávania takmer zbytočný (tiež vyžaduje meniť viac filtrov v krátkom čase po sebe, ako tu v minulosti odzneli postupy, to by vlastník asi nerozdýchal).
Na zázračné dolievacie vodičky do starého nemeneného oleja tu neregistrujem fanúšikov.
Ale snáď by sa dalo vyskúšať napríklad https://www.oleje.cz/p/ekolube-motor-350-ml--17881
P.S. ostatné roky jazdím podobným trasovaním pár tisíc km ročne, hoci predsa len i trocha dlhšie mestské úseky než 4 km, a olej s filtrom mením aj 2x do roka (keď sa mi do toho chce - nemám ideálne miesto), tiež mám PSA 1.4i 55kW už dvadsiaty rok a ide ako zamlada...
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Proplach motoru
to sosko: Dobře, zdržím se invektiv
Ten motor je v háji. A klidně mu řekni - jestli bude poslouchat - že tím jeho přístupem k němu / resp. k údržbě
Vypadá to na těsnění pod hlavou (a je klidně možné že se hlava i zkroutila), a chl. kapalina prolíná do oleje (proto to "granko" a šlem). Nejde z výfuku bílý kouř? A je klidně možné že na vině může být ta předlouhá výměna oleje.
Do oleje nic lít nemá smysl - je potřeba najít tu chybu proč se přehřívá, opravit, dát novou chl. kapalinu a olej, a ten při jeho jízdních podmínkách měnit po 6 - 7 tkm.
Jinak jestli by se opravdu dostával Fridex do oleje, nestačí jen olej vyměnit - je potřeba olejový systém mechanicky vyčistit, bo zbytky glykolu zničí velmi brzo i nový olej.
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ol-v-oleji
Ten motor je v háji. A klidně mu řekni - jestli bude poslouchat - že tím jeho přístupem k němu / resp. k údržbě
Vypadá to na těsnění pod hlavou (a je klidně možné že se hlava i zkroutila), a chl. kapalina prolíná do oleje (proto to "granko" a šlem). Nejde z výfuku bílý kouř? A je klidně možné že na vině může být ta předlouhá výměna oleje.
Do oleje nic lít nemá smysl - je potřeba najít tu chybu proč se přehřívá, opravit, dát novou chl. kapalinu a olej, a ten při jeho jízdních podmínkách měnit po 6 - 7 tkm.
Jinak jestli by se opravdu dostával Fridex do oleje, nestačí jen olej vyměnit - je potřeba olejový systém mechanicky vyčistit, bo zbytky glykolu zničí velmi brzo i nový olej.
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ol-v-oleji
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Proplach motoru
K výmene tesnenia som sa ani nevyjadroval, keď nie je osoba ochotná občasne venovať nejakých 5-20-30 EUR na potrebné prevádzkové záležitosti, na toto ho tiež nikto nedokope... https://www.autobild.sk/clanok/213503/a ... vy-valcov/ (tú som nepomenovane zahrnul až do prípadnej náhradnej starostlivosti...)
Pri PSA sa už dávno hovorilo, že výmena tesnenia hlavy je rizikovo typická hlavne pre ich 1.4-ky, inak dlhoživotné...
A 20000 km/2 roky vymienať olej neplatilo ako výhradný predpis pre málo najazdených kilometrov, tam sa i na tento motor aplikovala výmena vždy raz do roka, dokonca pri sťaženej prevádzke prípadne ešte skrátiť výmeny. Je možné, že Peugeot časom pri rovnakom motore zbenevoletnel a neskôr dal do knižky údržby aj inú alternatívu.
Pri PSA sa už dávno hovorilo, že výmena tesnenia hlavy je rizikovo typická hlavne pre ich 1.4-ky, inak dlhoživotné...
A 20000 km/2 roky vymienať olej neplatilo ako výhradný predpis pre málo najazdených kilometrov, tam sa i na tento motor aplikovala výmena vždy raz do roka, dokonca pri sťaženej prevádzke prípadne ešte skrátiť výmeny. Je možné, že Peugeot časom pri rovnakom motore zbenevoletnel a neskôr dal do knižky údržby aj inú alternatívu.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Proplach motoru
Ďakujem za reakcie a @bloke za tip
Biely dym z výfuku nevidno, na viečku chladiacej nie je olej, ale v tom 2014 bola na hladine mastná škvrna, ani nie olejovej farby, ale bolo vidno mastnejší fľak. Odvtedy sa to nezhoršilo, bublinky sa tiež netvoria. Olej a chladiaca sa nestrácajú. Len to prehrievanie a 'neúdržba'.
Čiže neodporúčate nič do oleja pred jeho výmenou, v takomto prípade by to bolo viac na škodu, z dôvodu zalepenia/upchatia niečoho v okruhu Možno čo-chviľa, rozumej tento rok, príde aspoň na ten termostat a fridex a aspoň výplach chladiaceho okruhu, to totiž "vie spraviť aj bez mechanika"
Biely dym z výfuku nevidno, na viečku chladiacej nie je olej, ale v tom 2014 bola na hladine mastná škvrna, ani nie olejovej farby, ale bolo vidno mastnejší fľak. Odvtedy sa to nezhoršilo, bublinky sa tiež netvoria. Olej a chladiaca sa nestrácajú. Len to prehrievanie a 'neúdržba'.
Čiže neodporúčate nič do oleja pred jeho výmenou, v takomto prípade by to bolo viac na škodu, z dôvodu zalepenia/upchatia niečoho v okruhu Možno čo-chviľa, rozumej tento rok, príde aspoň na ten termostat a fridex a aspoň výplach chladiaceho okruhu, to totiž "vie spraviť aj bez mechanika"
Naposledy upravil(a) sosko dne pát srp 17, 2018 9:28, celkem upraveno 1 x.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: Proplach motoru
sosko: Ten motor "padne" a oprava bude stàt mnohem víc než majitel "ušetřil".
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Proplach motoru
granko...ak nic neubuda tak mozno je to vzdusna vlhkost, ktora sa kratkymi jazdami nevie odparit.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Proplach motoru
sosko :najlepsia rada je aby si sa na to auto z vysoka vyprdol.. nestoji to za nervy
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Proplach motoru
Souhlasím s tebou, Bjuku, nestojí to za to. Asi jako kdyby se mě někdo snažil přemluvit, abych začal koukat na televizi nebo chodit do kostela...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Proplach motoru
sosko porekadlo poznas " komu neni rady tomu neni pomoci "
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Proplach motoru
^^^niekedy su situacie, kedy problem treba nechat riadne vyhnit, aby sa situacia rozhybala
Re: Proplach motoru
https://m.youtube.com/watch?v=EUlBjRveJNssosko píše:.. ostáva mi len naliať niečo nenápadne bez toho, aby majiteľ o tom vedel , preto tie otázky.
Je mi toho auta ľúto , preto budem rád za hociakú nádej, ako mu trochu pomôcť
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Proplach motoru
Můj švagr jezdí, dokud je to schopné pohybu. A terpve až když se to definitivně zastaví, řeší "servis". Dělá to tak celý život a nikdy si ani na chvilku nepřipustil, že by to bylo špatně. Přesto ho mám jako člověka rád.