VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
PepazdepaKvílovice
Příspěvky: 3
Registrován: stř srp 15, 2018 11:31

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od PepazdepaKvílovice »

Nazdar :-D Chci kvalitní motorový olej splňující normu 501 01 nebo 502 00 do mého vozu Škoda Fabia Combi 1.4 16V 59kW 6y5 2006 benzín.

Měl bych použít 10w-40, ale jsem šťoural, tak bych rád použil 10w-60, protože z toho, co jsem se dočetl o motorových olejích a ze zvyšujících se letních teplot, usuzuji, že by 10w-60 mohl být pro zachování celistvosti olejového filmu při vyšší teplotách lepší než 10w-40. Samo, že nechci zlikvidovat motor svého miláčka B-]

Co si o tom myslíte vy? Uvítám každou odpověď, včetně kritických :-D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

A co tak 10w70 :?: Neblbni :P 10w60 s 502.00 má pokud vím jen Penrite. A "60" je zbytečnost. Dobrá 10w40 stačí (pokud je správně měněna), a pokud by si chtěl být fakt pintlich, tak dej 10w50. A ber v potaz že léto bude končit.... Anebo 5w50.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

Keď už si "stoural " a našiel 10w40, mohol by si ešte raz pozrieť a nájdeš info ze taká 5w40 by mohla byt aj vhodnejsia- pri štarte a hlavne v zime. Pokial si dobre pamätám už prvonapln bola 5w40, 10w40 je alternatíva ako aj iné možnosti. To skôr by som šiel do nižšieho prvého čísla ako špekulovať nad druhým vyšším....W40 bohate stačí aby umazal ten zázrak čo máš pod kapotou.
Roumen
Příspěvky: 26
Registrován: ned srp 27, 2017 13:34
Bydliště: Karviná

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Roumen »

abc píše: :arrow: Roumen
Co to bylo za Acco (ročnik) a za kolik???
Byl to 04/2005 Tourer, cena 159k, Brno, mrkni na bazoš, ještě tam je. Vyhovuje všem mým požadavkům, krom ceny :(

:arrow: Pitris
Ještě mám jeden obecný dotaz - mazací plány uvádí u mého motoru 3.8l, fakt tam přijde tak málo??
Chci vzít ten Yacco, ale nevím jestli bude stačit 2x2l nebo raději vzít 5l balení.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

S tím Accordem si udělal chybu. Vlastně s ním ne - s tou Audinou :(
Ale kolik se do ní vejde oleje nevím. Když vezmeš "pětku", budeš mít na dolití, když "čtyřku", asi Ti bude stačit ale možná budeš potřebovat dolít....
A to Yacco bude dobrá volba :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Roumen
Příspěvky: 26
Registrován: ned srp 27, 2017 13:34
Bydliště: Karviná

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Roumen »

Pitris píše:S tím Accordem si udělal chybu. Vlastně s ním ne - s tou Audinou :(
Já vím :( Ale musel jsem si půjčit od našich a Accord už byl fakt přes limit, neutáhnul bych ty splátky finančně :( :( Bohužel můj zaměstnavatel se zastává hesla "poděkování - půl výplaty"
Ale Chrochta nebude až tak zlá volba - koupeno v ČR, jsem 3. majitel, nájezd 140tkm a ve fakt moc pěkném stavu za 115k.

Koukal jsem i do přehledu 5W40, který jsi na forum dával a fakt ten Yacco bude mít největší smysl z těch všech výrobců. Tam už bych fakt zvážil jen Motul, Repsol nebo Ravenol. Uvidím, co na Yacco řekne Chrochta :) Vezmu 5l a bude i na příští výměnu :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Chrochta si bude chrochtat, ale s tím Accordem toho tady raději už nechejme, nebo nám budou koncerňáci nadávat, že se tu nebavíme o VW ale o autech :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
PepazdepaKvílovice
Příspěvky: 3
Registrován: stř srp 15, 2018 11:31

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od PepazdepaKvílovice »

Pitris píše:A co tak 10w70 :?: Neblbni :P 10w60 s 502.00 má pokud vím jen Penrite. A "60" je zbytečnost. Dobrá 10w40 stačí (pokud je správně měněna), a pokud by si chtěl být fakt pintlich, tak dej 10w50. A ber v potaz že léto bude končit.... Anebo 5w50.
Díky za odpověď.
PepazdepaKvílovice
Příspěvky: 3
Registrován: stř srp 15, 2018 11:31

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od PepazdepaKvílovice »

dany01 píše:Keď už si "stoural " a našiel 10w40, mohol by si ešte raz pozrieť a nájdeš info ze taká 5w40 by mohla byt aj vhodnejsia- pri štarte a hlavne v zime. Pokial si dobre pamätám už prvonapln bola 5w40, 10w40 je alternatíva ako aj iné možnosti. To skôr by som šiel do nižšieho prvého čísla ako špekulovať nad druhým vyšším....W40 bohate stačí aby umazal ten zázrak čo máš pod kapotou.
Díky za odpověď.
Máš pravdu s tím 5w40, včera jsem přehlíd jeden z papírů od servisu, kde je tenhle olej uveden.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Máš úplně normální motor....
PepazdepaKvílovice píše:Škoda Fabia Combi 1.4 16V 59kW 6y5 2006 benzín....
a třída SAE oleje (a intervaly jeho výměn) by se měly vybírat podle jízdních podmínek!! Musí mít ACEA A3 a když bude plnit i VW 502, tak dobře.
Olej 5w40 nebo 10w40 je dá se říct univerzální, nebo pak "jemnější" výběr....
0w40 - časté mrazivé starty a i delší jízdy
5w30 - časté studené starty a krátké jízdy
5w40 - časté studené starty a i delší jízdy
5w50 - časté studené starty a vysoké zatížení
10w40 - méně zimních startů a běžné i delší jízdy
10w50 - málo zimních startů a vysoké zatížení
Při krátkých jízdách, hodně startech nebo při vysokém zatížení měnit do 10-ti tkm, při běžném ježdění do max. 15-ti tkm nebo po 1 roce....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
chatumbabub
Příspěvky: 3
Registrován: stř srp 22, 2018 20:07

VW 508 00 vs VW 504 00 pro Golf GTI

Příspěvek od chatumbabub »

Ahoj,
mam Golf VII GTI, 2.0 TSI 180kW, (kod motoru DLBA) a vyrobce dovoluje pouziti oleje se specifikaci VW 508 00 nebo 504 00.

V servisu se me pokusili dotlacit do VW 508 00. Ma to nejaky vyznam? Co jsem pochopil z popisu oleje, tak VW 508 00 ma nizsi viskozitu i bod vzplanuti, takze se do tohoto celkem vykoneho motoru hodi mene. Sice asi budu mit o neco malo nizsi spotrebuju, ale to me az tak nezajima.

Pochopil jsem to spravne? Mam radeji vzit VW 504 00? Otazka v servisu proc mi nuti VW 508 00 je necekane zaskocila :lol: Protoze mam oper. leasing musim zustat u LL intervalu. (servis meni kazdych 30k, ale po 15k olej budu menit sam)

btw. dival jsem se do manualu Octavie RS 245, ktera ma stejny motor a Skodovka uz ani 504 00 nepovoluje..
Naposledy upravil(a) chatumbabub dne čtv srp 23, 2018 8:03, celkem upraveno 1 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VW 508 00 vs VW 504 00 pro Golf GTI

Příspěvek od Jerry3 »

A už je to tu zas, das Auto a samozřejmě hned nové vlákno! :x Ku.va, to si všichni koncerňáci sedí na vedení?
chatumbabub
Příspěvky: 3
Registrován: stř srp 22, 2018 20:07

Re: VW 508 00 vs VW 504 00 pro Golf GTI

Příspěvek od chatumbabub »

tak urcite :wink:

mela to byt diskuze 504 vs 508, ale co uz.
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: VW 508 00 vs VW 504 00 pro Golf GTI

Příspěvek od PavelRS »

A co to mění na faktu, že ta diskuze mohla a měla proběhnout v příslušném tématu?
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW 508 00 vs VW 504 00 pro Golf GTI

Příspěvek od Pitris »

Já to tam přesunu.
Jinak chatobabo :P pokud "vyrobce dovoluje pouziti oleje se specifikaci VW 508 00 nebo 504 00" tak jednoznačně 5w30 504. A to, že chceš měnit i v polovině prodlouženého inervalu je sice dobře, ale pokud tomu budeš nakládat, tak i těch 15 tkm je kvůli oxidaci oleje MOC. Měnil bych do 10-ti tkm !
A 0w20 508 vs. 5w30 504 :?:
508 je nízkoviskóznější.
508 je ekologičtější.
504 je teplotně odolnější.
504 je z těchto dvou vhodnější pro "race" jízdy a nabídne vyšší ochranu motoru.
Ale já (až to půjde po záruce) bych - pokud by se ty koně využívaly, dal dobrou 0w40 nebo 5w40 s A3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět