Takže túto tabulku vyrobil niekto, kto ťa predbehol? Chcel som sa spýtať, odkial boli získané údaje, prípadne rok spracovania.
Pozeral som v nej iba jeden, pre mňa neznámy olej Professional Hundert (High Tech 0W-40), na ich stránke však neuvádzajú normu, podla ktorej merali svoje hodnoty (v tabulke ju má priradenú každý riadok; často GOST), a aj samotné čísla sú odlišné.
........... tabulka/ producent
visk.40°C 78,97/ 75,2
visk. 100°C 13,09/ 13,6
visk. index 168/ 186
TBN 10,40/ n.a.
TAN 2,33/ n.a.
Pourpoint -/ -42 °C atď ...
Dátum revízie neznámy http://100-hundert.com/high-tech-0w-40/
je to z jedneho nemeckeho fora a udaje som nepreveroval je pravda ze sarza oleja je skoro pre kazdu krajumu asi ina vid castrol .Udaje su asi november 2016 /januar 2017 . ak sa pozries do tabulky tak mobil 1 sa uz asi kupit neda je uz nahradeny FS 0-40 . jednize ze zrobim nasu tabulku ale zatial v pisujem do tych co som spravil .
Kvôli mne si nemusíš robiť tú robotu, zaujímalo ma akurát to, načo si odpovedal, vďaka.
A inak ten Professional Hundert mi podla ich stránok pripadá, ako "nemecký olej" vytvorený nejakou zahraničnou kapitálovou skupinou pre tento účel so sídlom firmy v DE, z neprezradenej krajiny - napríklad Rusko a pod.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Tak mi to nedalo a spravil som aj 0W - 40 su tam bezne dostupne oleje unas ako som pisal u ostatnych dopisem co bude treba ak sa vam zda ze su tam zle udaje prepisem ak mate novsie . to plati pre vsetky tabulky .
Kdybych měl dát do Bmw na zimu 0w40 ( což po 365 tis km není asi dobrý ) tak ten Rowe synth rs 0w40. TBN 10, SUlfat popel 1,3 a Viskozita při 100st 15.....Ten olej je jinde. Red oil 0w40 je taky dobrý, nižžsí TBN, ale to je vykoupený tím, že je ten olej dělán více do závodna. A sehnat ho taky nejde. Jen by musela být u nás i jinačí zima, nebo bych musel bydle blízko Kvildy...Kvůli 14 dnum kdy je - 13 přes zimu to nemá cenu.
Už jsem to našel má 14.2 ale já vemu na zimu Sunoco gold 5w40, na naše zimy ok. A navíc já nemám tolik studených startů. A sunoco má nově při 100st 15. Tbn taky přes 10. A jen za bratru 700kč 5 L
Ta Viscosity při -30 C mPa.s 5100 u Rowe 0w40 a třeba u Yacco Vx 1000 0w40, a Yacco Galaxie 0w40 je mPa.s při -30 5800-5900. Čím je to 4-místné číslo při -30 C menší, tak je při této teplotě olej tekutější ?
Takže Rowe je při mrazu tekutější tzn lepší čerpatelnost ?
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne ned pro 02, 2018 11:47, celkem upraveno 1 x.
Jo omlouvám se. 4-místné číslo.
Dobře děkuji za info.
V tabulce je chybka. Ty hodnoty hustoty v mPa.s jsou při -35 C..Ne při -30 C.
Díval jsem se na tech. listy Yacco a Rowe.
5800 - já vidím 4 čísla A čím vyšší tím viskóznější (hustší). Ale nad 6 000 při -30-ti°C je dobrá hodnota.
nejaky preklep?
mne to pripada ze cim je cislo nizsie tym je tekutejsi, Preco by cisla nad 6 000 mali byt dobre? ako idealne mi pripada prave hodnoty okolo 5 000 (o moc nizsie sa asi ani neda ist)
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Napsal jsem nad bo čím blíž k nule, tím tekutější. A 5000 je nad 6000 U oleje jde o to aby tekl, ne ztuhnul.... A třeba Ravenol SSL 0w40 má při -35-ti°C viskozitní hodnotu 4560 mPa*s.
Ale asi je fakt že to jde "vzít" tak i tak (nad i pod)