1.0 MPi CNG citigo/Up

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Ahoj,

tak jsem teď najel 1300 km na příč EU (rakousko, německo, svýcarsko). Vše převážně dálnice. Průměrná rychlost asi 90 km/h a po dálnici tak 110-130 km/h. Spotřeba celková dlouhodobá CNG 3.3 kg/100 ve dvou s plně naloženým "kufrem" resp i autem až pod střechu. Gumy nafouklé ok a bez rakve či zahrádky.

Podle měrky oleje během cesty trošku ubylo, tak 1/5. Bylo to naplněné nově až po okraj a teď je vidět čistý začátek měrky. Subjektivní pocit mám, že předtím ten MOL 5w40 se držel o něco lépe. Olej klidně doleju o tom žádná. Jen mě zajímá, jestli je to nějak odůvodnitelné, že oleje xx-50/60 ubývají rychleji, nebo ne. Osobně si myslím, že by tomu tak být nemělo, ale radši se ptám.

Jinak spotřeba s tímhle olejem je stejná, resp pod hranicí toho, že bych to zaznamenal, že bych vyměnil a najednou jezdil třeba od 0.2-0.3 kg plznu na sto víc. Jsem spokojený a znovu děkuji za trpělivost a rady..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Některé motory - aniž by to byla závada - si při vysoké zátěži (vysoké otáčky nebo při plném nákladu) oleje trošku pápnou.... Oleje xw/50 by mělo ubývat méně než xw/40, ale jsou věci mezi nebem a zemí? :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Ahoj mastnáci! :)

Tak jsem teď měnil z Yacco 5w50 pao při asi 12 tis., vzal jsem to i s oil filtrem. A oil byl čistý bez sazí, ale hnědý - o tom jsme si tu už ale několikrát psali. Vykapáno přes noc, pak pár krát škytnout motorem - pár kapek navíc ven z motoru. A nalil jsem tam nově Mobil1 5w-50, tak jsem zvědavý jestli zpozoruji nějakou změnu. Přepokládám, že ale vůbec nic pozorovat nebudu. V tědle vedrech, kdy se motor musí přichlazovat větrákem, pořád běží klimoška atp, tak je těžké cokoliv odpozorovat. Chod je hladký, tichý a nic nikde necvaká. Tentokrát jsem neproplachoval, přišlo mi to u těchto olejů spíš zbytečné, aby to vymejval nějakou 5w-40, když tam byl deluxe olej a dám tam další obdobně dobrý.

Otázka jen je, jestli a jak často měnit u CNG olejový filtr. Nikde nejsou totiž žádné saze ani bordel. Jen je to hnědé připálené. Tak si říkám, jestli to neměnit ob 1-2 výměny oleje? Je mi líto to vyhazovat, vypadá to totiž jako nové. Nejde o peníze, ale o to, že třeba vyhazuji něco co má ještě vcelku dobrou životnost - třeba, ale třeba ne. Proto se ptám co vy na to? :)


Tak se mějte,
a děkuji za rady co jste mi tu dali,
Filip
Naposledy upravil(a) filip.díky dne stř srp 08, 2018 10:51, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od lefort »

filip.díky píše:V tědle vedrech, kdy se motor musí přichlazovat větrákem
Jak který :twisted:
filip.díky píše:Otázka jen je, jestli a jak často měnit u CNG olejový filtr. Nikde nejsou totiž žádné saze ani bordel. Jen je to hnědé připálené. Tak si říkám, jestli to neměnit ob 1-2 výměny oleje? Je mi líto to vyhazovat, vypadá to totiž jako nové. Nejde o peníze, ale o to, že třeba vyhazuji něco co má ještě vcelku dobrou životnost - třeba, ale třeba ne. Proto se ptám co vy na to?
Rozhodně měnit! Filtr tam není kvůli sazím, které jím stejně projdou. Ty jsi ten olejový filtr rozřízl a zkoumal?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

No dyť jo. 0w30 je nélepčí a 5w50 je vazelína :P Obzvláště na dlouhý jízdy, a v těchto vedrech....
Buď rád za 5w50 A3 - je to "plnotučný" olej :wink:

Olejový filtr je schopný filtrovat nečistoty o průměru zhruba 10 - 15 µm. A že Ty nevidíš nečistoty v oleji nebo ve filtru ještě neznamená že tam nejsou. A po 12-ti tkm tam jsou !
Jinak při spalování plynu se olej tolik nezbarví, zato vzniká víc tvrdého karbonu a kyselin.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

Ahoj,

né né, filtr jsem nerozdělával, protože je to v plechové pixle a bez flexky nebo nějaké plechostřihačky se do toho běžným způsobem nedá nějak moc dostat. A upřimně se nechci ani nějak moc zdělat od oleje. V kýblu po vypouštění ale nezbylo vůbec nic, žádná usazenina, špona nic. Bylo to fakt čisté, jen karamelově hnědé. Vím jak vypadá olej z benzínu nebo dieselu a tady nebyla taková ta klasická vrstva tmavého bordýlku, když se to vylívalo. A to sem to nechal den odstát v hrnci, než jsem to slil do kanystru...

No jinak průměrka je 3.3-3.2 kg plynu na 100, ale převážně dálnice. Rekord mám 2.6 kg plynu/100 km, ale to jsem jel jak smrad a převážně okresky a nebo pomalu dálnici. Zapomněl jsem si totiž kartu a tak jsem mušel setřit aby dojel. Nouze mě naučila, že to jde! :)

A co se servisu týče, tak jen svíčky v autorizáku za necelých 2000,-.

Zatím tedy spokojenost. Dám vědět při další výměně, tak nějak během Vánoc. To tam asi naleju ten MOL, potřebuji ho upotřebit... :)
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od lefort »

Zajímalo by mě, co za svíčky ti v servisu dali. :-/
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od lengy60 »

To bude cena i s prací. :idea: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od pepoh »

Pitris píše:
Jinak při spalování plynu se olej tolik nezbarví, zato vzniká víc tvrdého karbonu a kyselin.
neviem, objavuju sa casto protichodne informacie pri spalovani plynu a cistoty motora.
chcelo by to nejake fotky zo zivota


rezat flexou olejovy filter je kktina, lebo ti narobis vnutri bordel z pilin.
ked uz tak noznice na plech :)
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od jerome »

Výmena a la "nechat vykapat přes noc a pak pár krát škytnout motorem" (puntičkár) a následne rozmýšľať či vymeniť filter, alebo nie, mi nejako dokopy nejde Obrázek
Buďto chceš všetko urobiť poctivo,alebo sa na to úplne vyprdni Obrázek
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od NOVON »

https://audis.rajce.idnes.cz/AUDI_80_te ... _hlavou../

Pepoh: Tady mas motor 1.8 v Audi 80,najeto na lpg cca 250 tis.km (celkem 430 tis.km).Foto jeste pred očištěním.Zadny tvrdy karbon tam nebyl :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Durex »

pepoh píše:
Pitris píše:
Jinak při spalování plynu se olej tolik nezbarví, zato vzniká víc tvrdého karbonu.
neviem, objavuju sa casto protichodne informacie pri spalovani plynu a cistoty motora.
chcelo by to nejake fotky zo zivota


rezat flexou olejovy filter je kktina, lebo ti narobis vnutri bordel z pilin.
ked uz tak noznice na plech :)
Protichůdné informace se šíří proto,protože lidi se nechají oblbovat. Opravdu platí to (je to i logické), že při provozu na plyn se motorový olej nešpiní - je do žluta nebo do světle hnědé barvy. Je to proto,že plyn je suchej a zákonitě nemůže přeci nic smývat nebo čistit na rozdíl od benzínu. Proto motory provozované na plyn jsou uvnitř jak po žloutence.

Při spalování plynu dochází k tvorbě kyselých splodin a ty zatěžují motorový olej podstatně víc,než motor jezdící na benzín a proto z toho plyne častější výměna oleje,než při provozu na benzín.

Montážníci plynu tě budou konejšit opakem - olej se může měnit podstatně déle,protože se je pořád světlej a dávají to jako výhodu plynu ... Fotky sem tu už několikrát dával. A na toto téma psal taky dost. Někde to tu bude. Na plyn sem najezdil 150 000 km,tak o tom trochu něco vím,ale odborník nejsem :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od Pitris »

Je to o včasné výměně oleje.... Všechno :!:
A "kyselý" olej není vidět....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

K tomu mému laickému dotazu na oil filtr, prostě proč sem se takhle zeptal? Jak sami píšete, tak u "plynáků" olej degraduje jiným způsobem, než u spalovacích motorů - přepaluje se a kysne. Jinak bude degradovat u CNG a jinak u LPG, ale to se asi nedozvíme. Filtr jako takový byl vymyšlený v době, kdy auta na plyn tak nějak neexistovaly. Účel filtru je, aby v oleji nebyly ty mikročástice uhlíku. Jenže při spalováni zemního plynu by ten uhlík měl vznikat minimálně. Protože když by vznikal, taááák je oil čóoorný a není!

Znovu říkám, jsem laik. Jen se nad tím snažím trochu přemýšlet. A když vidím, že ten olej je jakoby nezakalený mikročásticemi, tak si říkám, jeslti je nutné ten olej filtr měnit. Nejde mi o peníze, ale o to, že třeba vyhazuji něco u čeho je ještě poloviční životnost a zbytečně nechci vytvářet odpad.

Když bych si nechtěl nechat poradit, tak jsem nekoupil to co jste mi tady doporučili a nezačal s domacím měněním kolem těch 10 tisíc. A pro mě za mě já to vyměním pokaždé, mám jich nakoupených do zásoby několik... :D

Nedokonalé hoření methanu
CH4 + O2 → 2H2O + C
nebo 2CH4 + 3O2 → 4H2O + 2CO
https://cs.wikipedia.org/wiki/Methan
Hořením zemního plynu tedy vzniká oxid uhličitý a voda.
filip.díky
Příspěvky: 67
Registrován: pon pro 11, 2017 13:56

Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up

Příspěvek od filip.díky »

lefort píše:Zajímalo by mě, co za svíčky ti v servisu dali. :-/
No prostě cena za výměnu v autorizovanám servisu. Přihlédl jsem k tomu, že bude záznam v elektronické servisce, což je investice do ceny auta při případném neplánovaném prodeji. Jinak svíčka stojí asi 150 kaček + klíč, výměna samodomo vyjde do 500 kaček. Ale ještě jsem se do toho nepustil, nemám nikoho, kdo by mi to ukázal a mám z toho trochu obavu.
Odpovědět