LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od Fahrer »

Ty mas zkušenosti s Prinzem? Jaký je? Kdysi jsem o něm přemýšlel.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od pepoh »

tomas-x píše: A ten přímaz ventilů, je to k něčemu?
Můj mechanik mě strašil, že stejně se časem ty ventily podpálí tak jako tak. Ale on zrovna moc fanda LPG není, takže nevím, na kolik je to pravda.
lpg ma viacej oktanov ale mensiu vyhrevnost. preto sa musi spalit vacsie mnozstvo.
teploty horenia su vraj vacsie ako s benz.
ja od novoty tam ziadne aditivum nemam.
vyrobca si asi fandi pouzitim interneho egr (napr znizuje teploty); separatnym hladiacim okruhom hlavy a bloku. auto si drzi teplotu na 85°c aj v kolone.

vraj subaru a plyn nema moc zivotnost, ale velmi zalezi od garaze kto montoval plyn.
https://www.mylpg.eu/useful/valve-lubrication
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od Jerry3 »

Velmi záleží hlavně na tom, jak má motor řešené seřizování ventilů: ruční s pravidelným nastavováním je OK, hydroštely, pokud fungují, rovněž. Ale dnes tu máme motory, u kterých se s možností seřízení ventilové vůle během celé životnosti vůbec nepočítá. A tam je instalace LPG vždy průser.

Jinak teplota hoření ve válcích má s teplotou infikovanou ručičkou teploměru na přístrojovce pramálo společného! :idea:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od pepoh »

https://forum.autobazar.eu/ochrana-vent ... 50605.html
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 31&t=25806
ak motorová aditiva Flashlube fungují?
Používáním Flashlube dochází k pročišťování a promazávání motoru. Tím se zvyšuje výkonnost a životnost motoru bez ohledu na zátěž a terén. Flashlube pozitivně ovlivňuje ekonomiku provozu motoru. Produkty jsou nehořlavé, nevýbušné, nejedovaté a šetrné k životnímu prostředí.
:?

vypada to jak teleshoping,samozrejme budu tlacit aby sa predaval ich produkt.

Tak názor mechanika...nič viac a nič menej,názor po rokoch myslím že pozorného vnímania.
V zásade nevidím ani najmenší dôvod pre montáž chladenia či mazania,nech si každý nazve vec ako chce.Ja jedno i druhé považujem za absolutnú naivnosť.Bez šance čokoľvek reálne ovplyvniť,mimo zárobku montážnej dielne. Často som to pozorne skúmal,a pokúšal sa predstaviť si čo toto čudo obsahujúce tekutinu,smiešne vizerajúci dávkovač a spleť väčšinou neprestupných hadičiek zo zatuchlinou a končiace niečím,čo môže byť všetko,iba nie reálna dýza.Z toho konca čohosi,čo ani v opitosti nemožno nazvať iným než nezmyslom sa sem tam môže v prúde vzduchu uthnúť kvapka.Aká velká / aká malá sa nesnažím si ani predstaviť.Je to jedno.Neviem akú trajektóriu tá kvapka naberie, ..???
možno preletí sacím kanálom,možno sa zrazí zo stopkou ventilu,možno narazí na stenu kdesi v obline zákruty sania,možno svojou kinetickou energiou preletí a narazí kdesi vo valci.Možno ale bude levitovať vo valci v divom točení prúdu vzduchu,nakolko sa sania robia vírivé. Ak prežije všetko,a dostane sa do fázy kompresie a prežije následky Hirošimy a ďalšiu fázu pohybu vo valci ktorému hovoríme pracovný,tak teraz príde tá pravá chvíla a cieľ pre ktorý majiteľ siahol do vrecka.Kvapka (chladiva ? maziva ?) práve prežila všetko besnenie aj teploty a ide namazať ...musím si zvážiť že čo vlastne. Sedlo ventilu ?
Dovolte mi sa zasmiať.Leda by niekto tú kvapku čo všetko besnenie prežila niekto nasmeroval práve na kolíziu do plôšky širokej 1 mm,potom zastavil veškeré sprievodné víchrice spalín,zobral handru o rozmázol tú kvapôčku dokola sedielka,majúceho dĺžku cca 50-60 mm. Zázračná kvapka,zázračný proces,dovolte mi sa zasmiať nad ľudskou hlúposťou a všetko pomenovať pravým menom.Blbosť.
Ak by si niekto myslel že umiestnenie ústia vstupu chladiva/maziva je vybraté podla miesta kde aspoň teoreticky hrozí pôsobenie podtlaku (Venturiho trubica)a teda aspoň teoreticky možnosť rozprášenia,tak ho vyvediem z omylu.Je to dané len a len vhodnosťou a prístupnosťou vrtačky a teda možnosti tam napchať navrtať "dýzy" a pripojiť hadičky. Že vyústenie hadičky ako rozprašovač fungovať nebude nikdy v živote,nakolko tam sú všetky podmienky nastavené ako "nesplnené" a v najlepšej viere si viem predstaviť že čas od času sa tam vyslzí jedna kvapka ktorá sa bude sopliť po stene potrubia,na smiech ešte sacieho.Ako sa dostane na druhý breh výfykového ventilu od ktorého ho delia dva pracovné takty motora z toho jedno spalovanie,na to nech si odpovie každý sám.
ZIADNA montazna dielna "nestoji" (nezaraba) na montazi ochrany sediel ventilov (na nazve nezalezi). Sluzi to len ako prevencia, aditivum. Tak napriklad skuste jazdit Skodu 105 trvale na bezolovnaty benzin. Myslite ze sedla ventilov vydrzia ? Skuseni vedia, neskusenym odpoviem: NIE ! Ventily doslova vklepe do hlavy nakolko olovo v benzine sluzilo na zlepsenie prestupu tepla zo sedla priamo na ventil (to iste plati pri prevadzke na LPG). Tym ho ochladzovalo a znizovalo tepelnu zataz oboch spomenutych casti. Po zmiznuti olovnateho benzinu z cerpaciek si musia majitelia takychto motorov dolievat do nadrze nahradu olova, inak riskuju poskodenie hlavy a ventilov.

Sam jazdim na VW motoroch, kde takato ochrana nieje potrebna, nakolko nemci na materialoch, z ktorych vyrabaju spominane casti nesetria (vyrabaju ich z poctivych materialov). Napriek tomu mame relativne cerstvy poznatok, Octavia 1,6, (motor BSE) zaklepal ventil na prvom valci. Podla vyjadrenia technika Skoda toto sa moze stat, ked vodic jazdi "pod otacky", tzn. dusi motor. Nedostatok prudu vzduchu zmiesaneho s palivom moze za istych okolnosti sposobit zvysene tepelne namahanie s podobnym nasledkom. Podotykam, ze takyto pripad registrujeme JEDEN z velmi velkeho mnozstva namontovanych rovnakych motorov (dalsou otazkou je, ake LPG, pripadne benzin bol tankovany, najma by ma zaujimalo percentualne zastupenie síry. Pozname nedavny pripad z Ciech, kde inspektori odhalili 400 !!!-nasobne prekrocene povolene hodnoty síry v nafte a benzine. Povolena hranica je 50 mg/kg, vypocitajte si, kolko do toho kseftari napchali síry, ktorá doslova ničí vsetko, co jej pride do cesty. LPG nekontroloval nik, nemaju na to technicke prostriedky (co sa zakratko zmeni, pripravuju sa akcie na kontrolu kvality LPG).
Podla vyrobcov aditiv na ochranu sediel ventilov nam na skoleniach vysvetlovali princip, ktory je totozny s tym, co som spominal vyssie v spojitosti so Skodou 105. (Ten kto nevie, ze niektore Japan, Korean, vybrate motory Ford a niektore US motorizacie pouzivaju sedla ventilov, ktore niesu v stave vydrzat prevadzku na LPG dlhodobo by sa o tom mohol dozvediet viac, staci chciet.) Preto sa do nich odporuca aplikovat pridavne zariadenie ktore vo svojom principe ma za ulohu rozprasit do sacieho potrubia jemnu hmlu, ktora sa prisava do motora. Rozhodne to nieje o "lietajucej kvapke", ktora skonci narazom o cast, ktora jej pride do cesty ako prva, p.mhlavaty akiste uzna... Fakt, ze niektore (najma lacne) prevedenia budia svojim "lacnym prevedenim" dojem placebo efektu tu vyvracat nemienim, avsak znackove modely s el.pumpou vstrekuju medium priamo do paliva (v nasom pripade LPG) a tam o spravnom davkovani ani trochu nepochybujem.
Seriozne montazne dielne maju (okrem skusenosti) k dispozicii aj tabulku s nazvom "Databaze problem cars", kde sa vyslovne na zaklade analyz dlhodobej prevadzky s a bez aditiva odporuca pouzitie predmetnej ochrany, pripadne je navrhnute ine riesenie (existuje ich totiz viac). Ta je neustale aktualizovana vzhladom k neustale pribudajucemu poctu novych motorov.
A este na margo ceny samotnej naplne. Ak niekto predava liter naplne za 150 € kludne mu povedzte, ze je zlodej. Bezna cena je 18-25 €/liter vratane DPh. Jeden liter ma spravidla vystacit na 1000 litrov paliva. Ked si to prepocitate zistite, ze je to zanedbatelna polozka v porovnani s tym, co Vam to moze usetrit.

Na zaver. Neberte tieto moje riadky ako bibliu, je to cisto moj nazor zalozeny na skusenostiach a stale majte na pamati, ze aj v pripade pouzitia sa moze pri rizikovych motoroch stat, ze k poskodeniu sediel/ventilov dojde. To vsak moze nastat aj v pripade vstupu dalsich rizikovych faktorov (lacne palivo, nespravny sposob jazdy)aj na "poctivych motoroch".

LPG zdar !

PríspevokZaslal: 27.12.2013 21:09
a presne takto všetky "aditíva" fungujú, niekto skrátka prišiel na to že ked to nebude stáť vela tak si to každý kúpi a nerieši to...

Mna najviac pobavilo ako sa to nemôže akože medzi sebou miešať, pričom obe sú na rovnaké množstvo a rovnako sa dávkujú.
Skrátka davová psychóza, leje Jožo, leje Jano, leje Mišo, nalejem aj ja...

Výsledok je že všetci lejú a nikto nevie prečo a ani nemá zaručený žiaden výsledok

Jediné čo sa mi podarilo vydedukovať je že autá s primazávaním JLM, majú často problém na emisiach, teda bud je to nejaký bordel, alebo to zhoršuje horenie čím by to teoreticky mohlo znížiť teplotu horenia a tým ochrániť ventily.
Ako tu bolo spomenuté neverím že jedna kvapka za 10 sekund niečo vyrieši.

A ešte ked si k tomu človek prečíta takéto drísty :
FlashLube Valve Saver je koncentrovaný doplnok, ktorý nahrádza funkciu olova v palive. Pridáva sa do paliva za účelom zníženia otrebenia sediel ventilov. Vytvára ochrannú vrstvu na stenách valcov, poskytuje mazanie a chladenie ventilov a sediel ventilov.

Aká ochranná vrstva na stene valca angry
A ako chladí samotný ventil, ked vo valci sa to aditívum ohreje na teplotu horenia zmesy angry

Ako som písal jediné rozumné vysvetlenie pre mna je že to aditívum zhoršuje horenie a tým vzniká nižšia teplota, ale tým sračkám čo uvádzajú na letáku uverí leda cukrár

Trebárs originál holandský JLM to uvádza
JLM Valve Saver Fluid, vyvinutý JLM v Holandsku preukázala výhody typické pre tento typ produktu, a to:
- chráni ventily pred predčasným opotrebovaním,
- čistí sacie ventily, vstrekovače a palivový systém (môže byť pridávaný priamo do nádrže benzínu)
- znižuje teplotu v spaľovacej komore, maže a chráni hornú časť valca
- znižuje spotrebu paliva (až 5,3%) a úroveň škodlivých emisií.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od pepoh »

ta kvapalina vypada jak pag olej.. :mrgreen:

http://www.vanmeenen.com/flashlube/pdf/ ... -sheet.pdf

Mixture containing severely refined base oils and additives
Issoctanol 5-10% Xn; R 20-36/37/38
White Spirit 5-10% Xn; R65-66
Potassium Carboxylate 2.5-5% Xi; R 36/38
Straight run Kerosine 1-2.4% Xn, N; R10-51/53- 65-66-67
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od Jerry3 »

Bože, v těch citovaných pasážích je tolik kravin. :evil:
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od tonny »

Fahrer píše:Ty mas zkušenosti s Prinsem? Jaký je? Kdysi jsem o něm přemýšlel.
Mám ho v Exploreru, montoval ho v Brně Outrata http://www.greenfuel.cz/. V roce 1995 jsem měl Lovato v R20, takže těžko srovnávat. Outrata se na to vyškolil v Londýně, dělal to tam 10 let a za tu dobu najel s Opel Omega bez jediného ND krom skleněných filtrů 600.000km. Auto prej jezdí na Sk asi dodnes. Našel jsem ho na fóru Subaru, kde si ho chválí.
Já mám s ním zatím najeto 25tkm, jednou jsem byl po pár tkm na diagnostice z důvodu, že neměl diagnostiku na můj vůz, tak jsem ji zajel koupit do Kladna a po cestě zpět jsem se u něj stavil a doladil mi to.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od Misojogi »

Seriozne montazne dielne maju (okrem skusenosti) k dispozicii aj tabulku s nazvom "Databaze problem cars", kde sa vyslovne na zaklade analyz dlhodobej prevadzky s a bez aditiva odporuca pouzitie predmetnej ochrany, pripadne je navrhnute ine riesenie (existuje ich totiz viac).
ma niekto takyto zoznam na internete? nejaky link?
aby clovek vedel ze ktore auta sa hodia pre LPG a ktore nie

z textu vyplyva ze by sa mohli kvalitne nemecke auta hodit ale Ford nie :oops:
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:....kvalitne nemecke auta....
Která to jsou :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od Fahrer »

tonny: Dík za info. Zajímalo mě to proto, že ho nabízí autooutlet jako zástupce Prinse. Chce za něj ale nekřesťanský ranec a vpodstatě se mi nevyplatí.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od skodovkar »

Pitris píše:
Misojogi píše:....kvalitne nemecke auta....
Která to jsou :?:
Přesněji, která to bývala? :lol:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od NOVON »

Misojogi: Mam prehled ktera ano a ktera ne..Bohuzel,mam to v hlave a nereknu :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od tonny »

Fahrer, měl jsem u něj nabídku za 45t na V6. V Praze něco přes 70t.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od Fahrer »

Jj, to je ono. Cca 90t. včetně.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: LPG - od ktorej spoločnosti tankujete?

Příspěvek od Pitris »

90 tisíc za přestavbu na plyn :shock: Za jak dlouho se Ti to vrátí :?:
PS: To jsem za za zděný bytový jádro :) komplet
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět