Motorky a o motorkách všeobecně
Moderátor: Colommbo
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Transalpina mi nějak nesedla, zato Fagaraš rozhodně ano. Také proto jsem tam dorazil jako první, s velkým předstihem před ostatními. Přisuzuji to jeho charakteru mnohem blíže alpským pasům, kteréžto prostředí je mi důvěrně známé.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Dalo se to v těch patnácti mašinách. Na hrbatých cestách a tam kde se dalo očekávat podle trusu na cestě nějaké stádo, tam se ubralo,ale na hezkých cestách jsme budili pozornost. Ono když kolem třech, za sebou jedoucích aut prosvištíš taková tlupa ve 140 -ti, tak se i lekli.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Jo, byla tam tma, vlhko a taky děsná zima: vlastně šlo o jediné místo, kde jsem klepal kosu - v tričku s krátkým rukávem.Hombre píše:...z tunelu na fagarašu. Byla tam tma, ani světlo nepomohlo. Uprostřed byla jáma, jak stodola...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Reaguji až teď,protože sem byl na návštěvě u Leforta a z poza volantu se nedá být na fóru
Myslím,že sem to tu už osvětloval,proč bych se vůbec nebránil litrový motorce na začátek,pokud to má někdo v hlavě v pořádku. Navíc ten Tiger není nic pekelnýho. Má dobrej podvozek,brzdy a motor. Jasně,topí na kulky,ale to KTM taky KLE 500je fajn,ale po roce ho nebude bavit. Navíc moc nebrzdí,rám na silnici nic moc. V térénu taky moc nepoužitelný. Celkově dost měkký. Motor na 500 kubíků jede dobře a je točivej. Ale to je asi tak vše. Enduro pro holku na začátek je to dobrý
Každej musí vědět,na co se cejtí. Ale když má motor krouťák a výkon i dole,tak je to jedině plus. A přeci nemusím točit plynem a lítat hned jako dement jen proto,že je to litr ... A nevím,proč se do toho plete hned hmotnost. Zvednout jde každá moto ze země,pokud nemá přes 300 kilo. Naložený GS sem zvednul a to se ke 300 kg blížilo. A Goldwinga nebo Electru nebude nikdo zvedat sám. Jednak to nejde a pak je vždy někdo další okolo. A když se motorka rozjede,tak neváží nic. A třeba ten Triumph se vodí úplně sám.
Honda Deauville není špatná jako silniční cesťák. O CF motu opravdu nemluv!
To,co napsal Jerry o sedle a propružení tlumičů je opravdu pravda aje potřeba si to zkusit. markantní je to třeba na GS,když má právě unavený tlumiče
Myslím,že sem to tu už osvětloval,proč bych se vůbec nebránil litrový motorce na začátek,pokud to má někdo v hlavě v pořádku. Navíc ten Tiger není nic pekelnýho. Má dobrej podvozek,brzdy a motor. Jasně,topí na kulky,ale to KTM taky KLE 500je fajn,ale po roce ho nebude bavit. Navíc moc nebrzdí,rám na silnici nic moc. V térénu taky moc nepoužitelný. Celkově dost měkký. Motor na 500 kubíků jede dobře a je točivej. Ale to je asi tak vše. Enduro pro holku na začátek je to dobrý
Každej musí vědět,na co se cejtí. Ale když má motor krouťák a výkon i dole,tak je to jedině plus. A přeci nemusím točit plynem a lítat hned jako dement jen proto,že je to litr ... A nevím,proč se do toho plete hned hmotnost. Zvednout jde každá moto ze země,pokud nemá přes 300 kilo. Naložený GS sem zvednul a to se ke 300 kg blížilo. A Goldwinga nebo Electru nebude nikdo zvedat sám. Jednak to nejde a pak je vždy někdo další okolo. A když se motorka rozjede,tak neváží nic. A třeba ten Triumph se vodí úplně sám.
Honda Deauville není špatná jako silniční cesťák. O CF motu opravdu nemluv!
To,co napsal Jerry o sedle a propružení tlumičů je opravdu pravda aje potřeba si to zkusit. markantní je to třeba na GS,když má právě unavený tlumiče
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Z mé strany jen kvůli parametru výkonová hmotnost, poněvadž zejména v serpentýnách jsou gravitace a setrvačné momenty ty největší svině...Durex píše:A nevím,proč se do toho plete hned hmotnost.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Mě třeba při střelbě víc sedí těžší motorky,jako je Busa. Tu nic jen tak nerozhodí Lehčí motorky jsou fajn silniční. Ale u cestovního endura bych to zase tak nehrotil.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
mne triumph znie jak pekelny turbovysavac (v dobrom), sranda ze na aute nic take nepozorujemBigBang píše:Tyger by se mi rozhodně líbil. A nepopírám, že ten tříhrnek má něco dosebe
ako nemotorkar sa mi lubia dukatky, proste v2 90°... dva velke piesty, ked prdnu(rachot jak prase), to poriadne musi cuknut s retazou... kopec-nekopec ; otackomer vocpoda az nahor
ale tusim ze uz aj yamaha robi nejake cestne 2/1valce, s velkym objemom.
to musi mat krutak jak traktor
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Já to bral tak, že ten Tiger by už z fyzikální podstaty věci měl být ve výhodě. Její jezdec to určitě uměl v sedle mnohem lépe než já, ale stejně mu to bylo prd platné: stačila jedna trochu delší rovinka (a mých ve špičce 146 tacho) a už mne ani nedojel.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Mám 104 Nm a rozhodně to není vždy příjemné. Třeba takové prudké ubrání plynu je účinnější než použití zadní brzdy. Zpočátku jsem si připadal jako na splašeném koni...pepoh píše:to musi mat krutak jak traktor
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Pedro měl jsem Pirelli Angel ST na Yamaze FZ6 a posléze taky na Aprilii Falco 1000. Jediný co ti k nim řeknu, že jsem na něma vlastně nikdy nepřemýšlel Nezažil jsem nikdy náznak nejistoty v žádném počasí a to ani po cca 7 tisících km (3roky staré) a ani po dvou hoblováních na okruhu, kdy v Mýtě na fazeru nebyly šetřeny, ale v Brně na litrovým dvouválu dostali maximálně na prdel, ale na perfektně nastaveným podvozku... A ani po tomto (a mnoho jiných silničních) týrání neztratili nic z mojí důvěryPedro píše: Jarku,zeptej se. Nutno taky,aby jezdil celorocne. Chladne a mokre info taky potrebuju. Vim ze Dunl nic nezkazim,muze byt vsak neco vhodnejsiho.
Honda Legend 3.5 VTEC 217 kw - Ravenol RSE 10w50
Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC 148kw - Valvoline ML 10w40
Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC 140 kw - Valvoline ML 10w40
Husqvarna 701 Enduro 55kw - Motorex 10w50
Aprilia ETV1000 RR 72kw - Ravenol 15w50
Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC 148kw - Valvoline ML 10w40
Honda Accord Tourer 2.4 i-VTEC 140 kw - Valvoline ML 10w40
Husqvarna 701 Enduro 55kw - Motorex 10w50
Aprilia ETV1000 RR 72kw - Ravenol 15w50
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Tak ambice na nejrychlejšího jezdce mít nebudu a ani nemohu mít Už jsem tu vloni psal, že mám z motek obrovský respekt, což je možná ještě slabé slovo. Ostatně ani dnešní blázinec na cestách tohle ještě docela umocňuje. Kór mých čerstvých -6 bodů za projetí křižovatky na červený signál (opravili křižovatku, změnili způsob řazení, přidali semafor vlevo a bylo vymalováno. Holt, blbost a jízda "po paměti). I tohle mě nepřímo nutí být víc v klidu, bo ročně se odepisuje pouze 5 bodů, navíc při opakovaném porušení hrozí papíry v čistírně na 1-6 měsíců.
Pořizuji si motorku, bo teď už je víc času, prcek už ho tolik od nás nevyžaduje. Chci si občas vyčistit hlavu, jinak, než sportem, zajet s kamarády pěknou tour, skočit motkou do práce (u nás se hodně špatně parkuje - málo míst). Čtyrkolka už nejde pomalu kde využít, všude soukromé lesy, zákazy, prostě přirozený revír už téměř není a pískovna či trial trať pořád dokola mě už nebaví. A na asfalt to je opruz.
Když tohle všechno vyhodnotím, vychází mi jako ideál cestovní endurko. Není to úplný zabiják, kterého bych se bál, mohu si občas dát i nějaký lehčí terén, hory (Beskydy a Jeseníky jsou fajn) a dojet až k chatě. Ženská se mnou jezdila ráda, takže bychom občas udělali prodloužený víkend v sedle...
Za poslední dva dny jsem viděl snad všechny testy Tigru, které napsali v češtině od roku 2011, a asi 15 testů zahraničních a chválí. Pozitivum je, že v jednom testu měl jezdec 174 cm (tedy o 4 cm méně, než já) a popsal, že "trojúhelník" je bez problému, došlap na zem taky (při sníženém sedle v dolní pozici). Takže předpoklad, že si na to sednu a motka mi nebude úplně sedět, je malý.
Ve svém autě mám jen 131 PS na 1250 kg váhy a stači, předpokládám tudíž, že těch 95 PS a 79 ňůtnových metrů v Tigrovi bude pro mě dostačujících.
Pořizuji si motorku, bo teď už je víc času, prcek už ho tolik od nás nevyžaduje. Chci si občas vyčistit hlavu, jinak, než sportem, zajet s kamarády pěknou tour, skočit motkou do práce (u nás se hodně špatně parkuje - málo míst). Čtyrkolka už nejde pomalu kde využít, všude soukromé lesy, zákazy, prostě přirozený revír už téměř není a pískovna či trial trať pořád dokola mě už nebaví. A na asfalt to je opruz.
Když tohle všechno vyhodnotím, vychází mi jako ideál cestovní endurko. Není to úplný zabiják, kterého bych se bál, mohu si občas dát i nějaký lehčí terén, hory (Beskydy a Jeseníky jsou fajn) a dojet až k chatě. Ženská se mnou jezdila ráda, takže bychom občas udělali prodloužený víkend v sedle...
Za poslední dva dny jsem viděl snad všechny testy Tigru, které napsali v češtině od roku 2011, a asi 15 testů zahraničních a chválí. Pozitivum je, že v jednom testu měl jezdec 174 cm (tedy o 4 cm méně, než já) a popsal, že "trojúhelník" je bez problému, došlap na zem taky (při sníženém sedle v dolní pozici). Takže předpoklad, že si na to sednu a motka mi nebude úplně sedět, je malý.
Ve svém autě mám jen 131 PS na 1250 kg váhy a stači, předpokládám tudíž, že těch 95 PS a 79 ňůtnových metrů v Tigrovi bude pro mě dostačujících.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
S tím porovnáváním výšky taky bacha: v jedničkovém Superbu sedím vzadu zapřený hlavou o střechu, a to mám jen 175. Délka rozkroku a "zavěšení" kyčlů...
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Libor, můžu tě uklidnit, já a myslím si že i ostatníní sedají na mašinu s respektem. Když toto ignoruješ, jsi blízko průseru.
Je tam několikanásbné soustředění, oproti autu,ale ten požitek je pak nepopsatelný. Já to psal jinde, padesát krát jsem projel autem, ale po 51 na mašině jsi požitkově někde jinde.
Při výběru mašiny raději výkonější, ale spíše řešit geometri vzhledem k postavě.
Co doporučuji, zbytečně zkouška za jízdy, ale jen si na ní sednout, a bez motoru přes nějakou nerovnost se přesunout o dvacet metrů. Přesunout se po špičkách jako primabalerína je k hovnu. Taky opocený z váhy, když mašinu posuneš trochu z těžiště, raději nebrat.
Je tam několikanásbné soustředění, oproti autu,ale ten požitek je pak nepopsatelný. Já to psal jinde, padesát krát jsem projel autem, ale po 51 na mašině jsi požitkově někde jinde.
Při výběru mašiny raději výkonější, ale spíše řešit geometri vzhledem k postavě.
Co doporučuji, zbytečně zkouška za jízdy, ale jen si na ní sednout, a bez motoru přes nějakou nerovnost se přesunout o dvacet metrů. Přesunout se po špičkách jako primabalerína je k hovnu. Taky opocený z váhy, když mašinu posuneš trochu z těžiště, raději nebrat.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Ano, ke každé jízdě přistupovat s respektem, fit a soustředěn.
Jinak jsem si teprve v jedné stopě uvědomil, jak nebezpečná jsou např. svodidla: to, co auto podrží, motorkáře válejícího se po vozovce spolehlivě zabije - viz ony nožičky svodidel.
Jinak jsem si teprve v jedné stopě uvědomil, jak nebezpečná jsou např. svodidla: to, co auto podrží, motorkáře válejícího se po vozovce spolehlivě zabije - viz ony nožičky svodidel.
Re: Motorky a o motorkách všeobecně
Jelikož jsem se potkal s kamarádem z dětství, jenž se na stará kolena stal skútristou, ale nedávno si způsobil komplikovanou a navíc otevřenou zlomeninu ruky při jízdě na kole v ulici přímo před svým domem a nyní už o čemkoli s řídítky nechce ani slyšet, rád bych upozornil, že účelem tohoto vlákna by nemělo být rozšiřování množiny motorkářů. Anebo jinak: pokud si již neužíváte komfortu života jenom sami za sebe a pro sebe, raději s tím vůbec nezačínejte.