Spodek nebo vršek ?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Ono je vcelku jedno, s jakým "nářadím" se to naučíš. Rozdílům v chování různého "nářadí" se pak už vždy dokážeš rychle přizpůsobit. Je to stejné, jako když se jednou naučíš lyžovat: s jednou výbavou ti to půjde za daných podmínek lépe, s jinou hůř, ale "neodnaučíš" se to jenom proto, že zrovna jedeš na jiných lyžích. :idea:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Colommbo »

Pche, na lyžích jezdím řízenými smyky odmala... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

No vidíš, dnes je smýkání překonanou technikou, která se užívá pouze v případě potřeby zastavit. Jinak se jezdí po zařízlých hranách v trajektorii předem dané krojením, tj. rádiusem, resp. geometrickými parametry lyže (ty mohou být modifikovány tzv. rockerem vpředu, vzadu, případně na obou koncích lyže).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Pitris »

Viděl si Gustave. Už umím zastavit....:)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Libor »

Ja to myslel malinko jinak, ale malinko, doplním to. Řídit předokolku "na hranici" jsem se +- naučil už s tím Civikem. VTI jezdilo pekelně rychle a velmi stabilně. To, co bych jestě rád zkusil dostat pod kůži je "poctivá mechanická" 4x4. Protože jsem vypozoroval, že ta auta se u limitu chovají (alespoň z mého laického hlediska) diametrálně jinak. Viz ten můj stažený ocas s Deltou HF. Mylně jsem se totiž domníval, že když zvládnu tehdejší hot hatch, ukočíruji i Deltu. Nee, s tim Civikem jsem jel oblíbenou trasu o poznáni rychleji, i když jsem s Deltou blbnoul cele odpoledne, nedal jsem lepsí čas (a pořád měl z toho auta strach).
Vzpominám, jak jsem řídil poprvé Audi A4 1.8T 1. gen s quatrem, a jak jsem dostal v půlce zatáčky takový smyk, že mi do smíchu nebylo. Zase v místě, kde jsem s Civikem projížděl bez problémů pod plným. 4x4 chce cvik, pořadný cvik. Tak jsem to myslel. Treba to blbě vnímám, nerozporuji to ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Jerry3 »

Problém je v tom, že "pořádná 4X4" se na limitu, přesněji řečeno za ním, chová jako typická zadokolka, zatímco řada "nepořádných 4x4" byla od začátku laděna tak, aby se chovaly spíše nedotáčivě, neboť z nějakého pofidérního důvodu převládlo přesvědčení, že nedotáčivý smyk je pro laika zvládnutelnější. Ono "ladění" pak spočívá jednak v nastavení podvozku, jednak v nastavení diferenciálů. To první se dá za přijatelný peníz předělat, to druhé však stojí majlant. Ovšem pokud si pořídíš Deltu Integrale anebo Lancera EVO, nemusíš to řešit, poněvadž právě to jsou ony "pořádné 4X4". :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Pitris »

Libor píše:Chtělo by to tehdy okruh s širokými krajnicemi, aby si člověk dodal odvahy, zakusit ten limit a zkusit to i za něj....
Když už to přejelo k okruhovému ježdění, tak s auty sice zkušenost nemám, ale s motorkou ano.
Ve Vysokým Mýtě jsem se za limit dostal 3 x, bo jsem se do jedné zatáčky nějak nemohl vejít a vžycky to skončilo terénní vložkou po trávě :P Naštěstí jsem si neustlal. A ani když jsem tam v jedné vracečce dával z dvojky za jedna a čím dál víc jsem v náklonu zadní kolo nechával přes spojku odskočit :twisted:
V Brně se to dalo rozbalit víc, ale tam při těch rychlostech jsem za limit nešel schválně, bo by to bylo moc drahý na opravu kdybych to položil :cry: Ale gumy zabrat dostaly celkem slušně a motor si tam často vrčel mezi 10-ti tisíci a omezovačem....:wink: (Ať se teda vrátím k tématu vlákna) :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Libor »

Hm, tak to mi pasuje víc. Ono to bude zřejmě (určitě) tím, uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Do dnešního dne, proti všem zažitým pravidlům, se mi osobně lépe jede na limitu s předokolkou. I když pravoslavní mají a věřím, že oprávněně, mnohem blíže k zadokolkám, mám to kupodivu tak. Svého času jsme s klukama jezdili na srazy, zajezdili si se vším možným i nemožným (sprinty, okruh), do ruky mi pasoval víc FWD, než RWD (tedy až na určité výjimky při drag race). Takže tahle ta Tvá teorie, resp. praxe vše zase trochu víc osvětluje. Nevím, jak jsem psal, kdybych trochu víc "trénoval" a cíleně více vyhledával rychlá auta s RWD, třeba by ta jízda s Deltou dopadla jinak. Jediná možnost, jak by si člověk v okolí mohl tehdy zajezdit s rychlou RWD byla MX-5 od kamaráda, který by ji stejně nedal jen tak z ruky a pak kluci z BMW clubu, tam ale panovala tehdy menší nevraživost (na kluky z japan cars clubu).
Ale máš recht, "ten blok" bude v tom ;-)
Ale abych nebyl úplně OT, za mě vršek. Upřímně, chápu spodkaře, cestovní komfort je u takovýchto motorů pro spousty lidí přijatelnější. Přesto všechno je mému gustu blíže točivý japonec, mám to prostě tak.
Pitris:
Že si ďábel už vím, obdivuji. Klidně bych sedl na motorku, v tom mám už dnes jasno a pošilhávám, ale na okruhu bych se rozšmelil. Respekt.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spodek nebo vršek ?

Příspěvek od Pitris »

Libor píše:Klidně bych sedl na motorku, v tom mám už dnes jasno a pošilhávám, ale na okruhu bych se rozšmelil....
Pokračování přesunuto do motorek v ostatním....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět