Už na to v EU přišli

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od skodovkar »

1. Spotřebovává se tím smysluplně zbytek při destilaci ropy. Protože dalším zpracováním by výsledný produkt byl velice drahý. Navíc tvá televize z Číny se sem dostane tak levně, jak to jde.
2. U moře obvykle fouká nebo případně jsou tam lepší rozptylové podmínky než ve vnitrozemí. Navíc motory lodí obvykle neběží pořád.
3. Nemyslím si, že by vznikal ten nejjemnější polétavý prach (jako u dnešních TD a možná už i TB). Takže se zachytí na sliznici a nedostává se tak do krve a dále.
Obrázek
4. Čili si to "smrdí" naprostou většinou někde na moři, kde to pouze spadne do vody. Nikoliv jako auta v centrech měst, kolonách atp.
A pak existuje průnik, jako v Praze a tam by se to samozřejmě mělo pořešit
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1078 ... dci-prahy/
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od Pitris »

Luboši a Ty si myslíš že se to nad souš nedostane :?: Je to stále jedna a tatáž zemská atmosféra :!:

Stačí když to fouká. A nemyslím tím plnění válců.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od bloke »

A nech idú do riti aj s celými autorskými právami, ČT už blokuje aj pre SR dokonca vlastné publicistické programy (to pred časom nebývalo, napokon sieť verejnoprávnych televízií v EU má nejaké vzájomné dohody bezobštrukčnosti).
Ešteže som ten program videl v priamom vysielaní, vcelku zaujímavý, do jeho videnia som sa nazdával, že problémom sú len námorné lode, a tie "mestské" riečne už nejaké normy spĺňať musia. Tiež sa tam spomínala tuším ako jedno z hlavných rizík načuchania škodlivín, práve osobná blízkosť. To si myslím stále, keď mi denne idú do nosa tie citelne smradlavé dieselové automobilové výpary.
skodovkar píše:A pak existuje průnik, jako v Praze a tam by se to samozřejmě mělo pořešit
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1078 ... dci-prahy/
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od Jerry3 »

V RO jsem potkal hned dvě benzínky, kde vůbec nevedli benzín, jen naftu. :x
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od skodovkar »

Pitris píše:Luboši a Ty si myslíš že se to nad souš nedostane :?: Je to stále jedna a tatáž zemská atmosféra :!:Stačí když to fouká.
Když budeš někde na širém moři, tak ten prach padá do vody (což už je celkem jedno, protože je plná plastových mikročástic). Ono to sice hodně práší, ale záleží na skladbě toho prachu, tím myslím velikosti prachových částic. Z toho lze usuzovat na nebezpečí pro člověka. Čím jemnější je částice, tím lépe se dostává do krevního oběhu, navíc na sebe ještě váže další toxické fujtajbly a tím se výrazně zvyšuje její negativní vliv na organismus. Proto může být ultrajemný prach z moderního spalovacího motoru osobního vozu daleko nebezpečnější než třeba z T-34 či Avie. Velikost částic má vliv i na jejich usazování. Čím jsou jemnější, tím více se udržují ve vznosu a tím dochází ke vzniku polétavého prachu (např. http://www.cistenebe.cz/stav-ovzdusi-na ... -pm25-pm10) a to je skutečný problém.
Oxidy dusíku jsou taky blbé, ale na ty by se možná podařilo najít řešení ať už úpravou spalovacího procesu nebo likvidací ve spalinách nepřímou redukcí (když bude poblíž pobřeží).
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od tonny »

Na velikosti nezáleží (částic), za určitých podmínek. Letos jsme měli na kapotě písek z africké pouště. A ten jsme viděli. Toho co nevidíme je mnohem víc.

Na naše zdraví stačí i prach zvednutý z našich cest ve městě. Na to už v EU také přišli ale víc se u nás nezametá. Není to dotováno.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od lefort »

Ty mikročástice z lodí rozhodně do vody všechny nespadnou, na to jsou moc lehké. K tomu obrázku - s těmi částicemi, které projdou až třeba do krevního oběhu, si myslím bezpečně poradí makrofágy. Ty větší v dýchacích cestách "vyřídí" hlen a řasinkový epitel. Takže se není třeba tolik bát, obranyschopnost zdravého organismu je dost vysoká. :lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od pepoh »

mnoho chemikalii v dizel vyfuku su preukazane karcinogeny, a tieto uhlikove lietajuce tampony, su nimi nasiaknute.
benz je na tom lepsie, ale nie 100%. priamovstrek nevim..
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od bloke »

Určitá časť populácie, ktorá je z lekársky neidentifikovaných príčin (my však aj môžme tušiť, odkial vietor fúka) „zrazu“ nonstop vo dne v noci zahlienená, sa však takýmto prejavom svojho organizmu nijak neteší.
Pri dlhodobej bezradnosti ich môže od odborníkov potešiť asi len správa, že je ich takto postihnutýh nemálo a čoraz viac - ktorým po viacerých obmedzených pokusoch s uvedenými príznakmi nedokážu pomôcť.
lefort píše:Ty větší v dýchacích cestách "vyřídí" hlen a řasinkový epitel. Takže se není třeba tolik bát, obranyschopnost zdravého organismu je dost vysoká. :lol:
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od lefort »

Jasně, ona vždycky najednou zázračně vyplave zpráva o škodlivosti toho či onoho, někdo se jí chytne a je toho všude plno. V minulosti jsem byli vystaveni spadu z Černobylu, potravinám nasáklým pesticidy, šíleným emisím a prachu z těžkého průmyslu, atd. a taky jsme to přežili.
Nechci to tím nějak zlehčovat, ale spíš novinářům začíná okurková sezóna, tak vyndali (zase) emise lodí. Jen kdyby se tím zabývala EK...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od bio »

A to tady máme ještě lokomotivy etc.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od tonny »

Ano, člověk to zase přežije, jen organismus s tím má co dělat, je oslaben. Civilizační choroby jen kvetou, už jsme si na ně zvykli, je to normální mít dnes rakovinu.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od lefort »

Kdepak, pamatuju si, že jeden přední český onkochirurg nám ještě na škole říkal: "Dnešní medicína je tak daleko, že umožňuje každému se dožít vlastní rakoviny."
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od skodovkar »

lefort píše:Ty mikročástice z lodí rozhodně do vody všechny nespadnou, na to jsou moc lehké. K tomu obrázku - s těmi částicemi, které projdou až třeba do krevního oběhu, si myslím bezpečně poradí makrofágy. Ty větší v dýchacích cestách "vyřídí" hlen a řasinkový epitel. Takže se není třeba tolik bát, obranyschopnost zdravého organismu je dost vysoká. :lol:
Stručný popis fagocytozy je zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Makrof%C3%A1g . Makrofág rozloží cizí živou entitu nějakými kyslíkovými radikály (enzymy...), což sice působí na živou hmotu, ale s neživou částicí bude mít problém. Navíc by makrofág musel na tu neživou částici reagovat, což taky není samo sebou.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Už na to v EU přišli

Příspěvek od lefort »

Díky, ale trochu si to ze školy ještě pamatuju. :lol:
EDIT: A s těmi neživými částicemi se pleteš.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět