To všetko viem,práve preto zvolili vyššie napatie,pretože pri 22 by už rozvody tak vysoký prud nemuseli ustát. V podstate je to jedno,koncept Tesla možu hodit do koša,v EU pochybujem,že sa niekde vybuduje nejaká požieračka MW.tonny píše:To netvrdím, jen u naší i Vaší distribuce jsem se s tím nesetkal, snad jen ve fabrikách např. pro odlučovače v komínech. Míval jsem osvědčení revizního technika do 52kV, nyní mám do 230kV, pořád stejné zkoušky, sami neví co dát. Já dělám jen na 22kV. Jen jsem chtěl tím říci, jaká je to asi zátěž pro porovnání. Čím vyšší napětí (izolace), tím menší proud (průřez vodičů) pro stejný výkon. U vyššího napětí pro přenos energie na větší vzdálenosti menší ztráty.Brembo píše:su i rozvody 48 kV
Tohle vše má i jinou stinnou stránku, o které se z jistých důvodů nemluví (opět business). Je to elektromagnetické vyzařování, která nejen člověku škodí. Takže jak dokonalé spalování nafty tvoří nebezpečnější emise, tak ta elektřina kolem nás (vyšší napětí, vyšší frekvence) také na nás negativně působí. Zatím to jen pozorujeme běžnějším výskytem rakovin, mrtvičky a infarkty stále u stále mladších lidí, narozené děti jsou hyperaktivní atd. Prostě pokrok není vždy výhra. Netvrdím, že je to jen elektřinou, jen také patří k těm našim škůdcům.
Myslím si, že budoucnost pro ekologii v dopravě má spalování plynů.
Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Re: Elektromobil-ita
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Elektromobil-ita
čím vyššie napatie,tým vyššia je i preskoková vzdialenost,samozrejme sa mení i v závislosti na podmienkach.Jerry3 píše:Těch 400 kV pěkně "prská", když drobně prší. Kupodivu s modelem na RC 40 MHz se dá létat i kolem vedení 22 kV. U vyšších napětí jsem to raději nezkoušel.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Elektromobil-ita
A jde skutečně o "přeskoky"? Nejedná se pouze o projev vlivu silného elektromagnetického pole na okolní prostředí?
Re: Elektromobil-ita
Máš na mysli to sršení?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Spíš prskání za mírného deště.
Re: Elektromobil-ita
Kouknul jsem na Wikipedii https://cs.wikipedia.org/wiki/Kor%C3%B3 ... otechnika) a tam je to popsáno lépe. Závisí na několika podmínkách z nichž je i ta vlhkost.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
"Ve Wikipedii dosud neexistuje stránka se jménem Koróna (elektrotechnika)."
Re: Elektromobil-ita
https://en.wikipedia.org/wiki/Corona_discharge
treba chodit k susedom, maju clanky kvalitnejsie napisane
treba chodit k susedom, maju clanky kvalitnejsie napisane
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Elektromobil-ita
Díky, i když jsem se tam nedozvěděl nic, co bych dosud neznal. Tedy zatím stále neznám vysvětlení onoho "prskání" za mírného deště...
Pozn.: pod oním 400 kV vedením jsem občas stával i za tmy a Corona efektu jsem si nikdy nevšiml. Zato na jedné vyhlídce uprostřed Manhattanu ho mám dokonce vyfocený, byť "sedící" na vysílací anténě, tj. v úplně jiném frekvenčním spektru.
Pozn.: pod oním 400 kV vedením jsem občas stával i za tmy a Corona efektu jsem si nikdy nevšiml. Zato na jedné vyhlídce uprostřed Manhattanu ho mám dokonce vyfocený, byť "sedící" na vysílací anténě, tj. v úplně jiném frekvenčním spektru.
Re: Elektromobil-ita
Já zadal do vyhledávače ztráty korónou a vyjelo mi to co jsem zkopíroval. Když jsem to odklikl v mém odkaze, tak to našlo co uvádíš. Ale moc tam toho není, jen obrázek výboje na plazmovém kole, kde jsou vidět ty výboje na hrotech. Na slaněném vodiči to tak není vidět jen slyšet. Viděl jsem to na učňáku v Sokolnicích na té rozvodně 400kV, je to tam nízko.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
staci vykuchane vn zo stareho tv, da sa s tym pohrat.
napr dychnutie ustami ulahci iskrenie pri rovnakej vzdialenosti, vlhky vzduch je lahsia cesta-mensi odpor
preto vlhky trafoolej je problem
napr dychnutie ustami ulahci iskrenie pri rovnakej vzdialenosti, vlhky vzduch je lahsia cesta-mensi odpor
preto vlhky trafoolej je problem
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Elektromobil-ita
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
v norsku je vela elektro, stat tam silno podporuje eko auta.
ale uz aj tam postupne rusia dotacie lebo "ich je uz mnoho", a nabijacich miest malo. infrastruktura nestiha.
fakt si predstav ze cele mesto, sa vecer po praci sa zavesi na 3f~ **kW ( a este cez leto, ked doma ludia hucia s klimou..)
tak mestska trafostanica to proste neprezije
ale uz aj tam postupne rusia dotacie lebo "ich je uz mnoho", a nabijacich miest malo. infrastruktura nestiha.
fakt si predstav ze cele mesto, sa vecer po praci sa zavesi na 3f~ **kW ( a este cez leto, ked doma ludia hucia s klimou..)
tak mestska trafostanica to proste neprezije
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Elektromobil-ita
Europoslanci snad brzo pracně objeví to, o čem tu už dávno víme.
https://auto.idnes.cz/elektromobil-nabi ... tomoto_Fdv
https://auto.idnes.cz/elektromobil-nabi ... tomoto_Fdv
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Elektromobil-ita
A co EU vymyslí? Dotace na nabíječky, stejně jak na FVE. Příště třeba zjistí, že nejsou suroviny.
Čím větší zvíře, tím se pomaleji pohybuje. Čím větší společenství, tím mu to více trvá.
Čím větší zvíře, tím se pomaleji pohybuje. Čím větší společenství, tím mu to více trvá.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40