Elektromobil-ita

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Brembo »

tonny píše:
Brembo píše:su i rozvody 48 kV
To netvrdím, jen u naší i Vaší distribuce jsem se s tím nesetkal, snad jen ve fabrikách např. pro odlučovače v komínech. Míval jsem osvědčení revizního technika do 52kV, nyní mám do 230kV, pořád stejné zkoušky, sami neví co dát. Já dělám jen na 22kV. Jen jsem chtěl tím říci, jaká je to asi zátěž pro porovnání. Čím vyšší napětí (izolace), tím menší proud (průřez vodičů) pro stejný výkon. U vyššího napětí pro přenos energie na větší vzdálenosti menší ztráty.

Tohle vše má i jinou stinnou stránku, o které se z jistých důvodů nemluví (opět business). Je to elektromagnetické vyzařování, která nejen člověku škodí. Takže jak dokonalé spalování nafty tvoří nebezpečnější emise, tak ta elektřina kolem nás (vyšší napětí, vyšší frekvence) také na nás negativně působí. Zatím to jen pozorujeme běžnějším výskytem rakovin, mrtvičky a infarkty stále u stále mladších lidí, narozené děti jsou hyperaktivní atd. Prostě pokrok není vždy výhra. Netvrdím, že je to jen elektřinou, jen také patří k těm našim škůdcům.

Myslím si, že budoucnost pro ekologii v dopravě má spalování plynů.
To všetko viem,práve preto zvolili vyššie napatie,pretože pri 22 by už rozvody tak vysoký prud nemuseli ustát. V podstate je to jedno,koncept Tesla možu hodit do koša,v EU pochybujem,že sa niekde vybuduje nejaká požieračka MW.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Brembo »

Jerry3 píše:Těch 400 kV pěkně "prská", když drobně prší. Kupodivu s modelem na RC 40 MHz se dá létat i kolem vedení 22 kV. U vyšších napětí jsem to raději nezkoušel. :lol:
čím vyššie napatie,tým vyššia je i preskoková vzdialenost,samozrejme sa mení i v závislosti na podmienkach.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

A jde skutečně o "přeskoky"? Nejedná se pouze o projev vlivu silného elektromagnetického pole na okolní prostředí?
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Máš na mysli to sršení?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Spíš prskání za mírného deště.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Kouknul jsem na Wikipedii https://cs.wikipedia.org/wiki/Kor%C3%B3 ... otechnika) a tam je to popsáno lépe. Závisí na několika podmínkách z nichž je i ta vlhkost.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

"Ve Wikipedii dosud neexistuje stránka se jménem Koróna (elektrotechnika)."
:? :?:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od pepoh »

https://en.wikipedia.org/wiki/Corona_discharge
treba chodit k susedom, maju clanky kvalitnejsie napisane
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jerry3 »

Díky, i když jsem se tam nedozvěděl nic, co bych dosud neznal. Tedy zatím stále neznám vysvětlení onoho "prskání" za mírného deště... :?

Pozn.: pod oním 400 kV vedením jsem občas stával i za tmy a Corona efektu jsem si nikdy nevšiml. Zato na jedné vyhlídce uprostřed Manhattanu ho mám dokonce vyfocený, byť "sedící" na vysílací anténě, tj. v úplně jiném frekvenčním spektru.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Já zadal do vyhledávače ztráty korónou a vyjelo mi to co jsem zkopíroval. Když jsem to odklikl v mém odkaze, tak to našlo co uvádíš. Ale moc tam toho není, jen obrázek výboje na plazmovém kole, kde jsou vidět ty výboje na hrotech. Na slaněném vodiči to tak není vidět jen slyšet. Viděl jsem to na učňáku v Sokolnicích na té rozvodně 400kV, je to tam nízko.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od pepoh »

staci vykuchane vn zo stareho tv, da sa s tym pohrat.
napr dychnutie ustami ulahci iskrenie pri rovnakej vzdialenosti, vlhky vzduch je lahsia cesta-mensi odpor
preto vlhky trafoolej je problem
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od pepoh »

v norsku je vela elektro, stat tam silno podporuje eko auta.
ale uz aj tam postupne rusia dotacie lebo "ich je uz mnoho", a nabijacich miest malo. infrastruktura nestiha.
fakt si predstav ze cele mesto, sa vecer po praci sa zavesi na 3f~ **kW ( a este cez leto, ked doma ludia hucia s klimou..)
tak mestska trafostanica to proste neprezije :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od Jezevcik »

Europoslanci snad brzo pracně objeví to, o čem tu už dávno víme.

https://auto.idnes.cz/elektromobil-nabi ... tomoto_Fdv
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Elektromobil-ita

Příspěvek od tonny »

A co EU vymyslí? Dotace na nabíječky, stejně jak na FVE. Příště třeba zjistí, že nejsou suroviny.

Čím větší zvíře, tím se pomaleji pohybuje. Čím větší společenství, tím mu to více trvá.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Odpovědět