Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od otass »

Motor s variabilním časováním ventilů, ventily se štelují manuálně, 110kW, DPF vypalování obecně u tohoto motoru je řešeno tak, že dochází ke značné kontaminaci oleje palivem. Předepsaná norma C3.

Používám olej Mobil Super 3000 XE 5W-30, interval 10.000km, je to v pohodě? Má smysl zvolit něco jiného?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od Pitris »

To důležité je C3 a výměna do 10-ti tkm/po roce. Na značce až tak nezáleží - ten Mobil je standard.
otass píše:....DPF vypalování obecně u tohoto motoru je řešeno tak, že dochází ke značné kontaminaci oleje palivem....
:shock: To snad ne :?: A to se vyplatí. Ekokokotina :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od Libor »

Kdyby jen Mitsubishi. Uživatelé Mazdy, např. CX-5 s motory 2.2D by mohli o nadměrné "kontaminaci" olejové naplně naftou, vyprávět. Tolik bezradných lidí jsem na žádném jiném fóru o japonských autech téměř neviděl.
A proto, hraniční kilometráž na jednu olejovou náplň u takovýchto motorů, je opravdu 10.000, víc ani "ň". I tu bych osobně zkrátil na 7.000 km.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
shalibaba
Příspěvky: 287
Registrován: sob led 06, 2018 19:59

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od shalibaba »

To jako tedy, že vlastně náplň přibývá? Co vím, tak se to děje i u jiných nafťáků s DPF, když je s ním problém a je ucpaný. Ale při regeneraci?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od Jerry3 »

Samozřejmě. Regenerace se totiž děje vypalováním, pro které je zapotřebí poslat do DPF nespálenou naftu. Tedy pokud vůz není vybaven samostatným vstřikovačem před DPF, kde k "obohacení olejové náplně naftou" logicky nedochází, neboť "nafta navíc" (pro regeneraci DPF) nejde přes spalovací prostory ve válcích.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od rousini »

Motor v dobré kondici by s tím problém mít nemusel. Já na měrce mezi výměnami nepoznám změnu hladiny, leda by mi to žralo olej a stejně přibývalo vlivem regenerací, které mám v létě cca co 350 km, ale trvají jen ~ 7 km...

Vstřik pro vypalování probíhá během výfukového cyklu do otevřeného výfukového ventilu, tudíž motor, který přes kroužky pouští naftu musí mým laickým pohleden být v řiti.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od BigBang »

Jakou má viskozitu nafta a jakou olej? Ono je jedno jestli je v.v. otevřený či ne, protože ten vstřik stříká pořád stejně a ta nafta prostě na stěnu válce dopadne, když není poblíž píst...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od Jerry3 »

Pístní skupina je konstruovaná tak, aby stáhla olej ze stěny válce "pod sebe". V případě, že je tam navíc nafta, jde to ještě snadněji.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od rousini »

Jestli je nebo není VV otevřený je IMO rozdíl. Píst v podstatě nemá protitlak a naftu pod kroužky nerve "komprese".
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od lefort »

Ty máš hlavně u Mondea vstřikovač u DPF ;-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od BigBang »

Rousini, o tom rozhoduje zejména tvar kroužků, takže jak psal Jerry...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od rousini »

lefort: já myslím, že ne. Mechoš ve fordu říkal, že to vedení je jen snímač dif. tlaků, ale byl bych rád, kdybys měl pravdu.

BB: to asi ano, o tom jsem nevěděl, ale přeci jen je rozdíl pokud tam je protitlak nebo ne :D
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od Jerry3 »

V zásadě platí, že ne. Schopnost "stáhnout olejovou vrstvu ze stěny válce tzv. pod sebe" se totiž s opotřebením snižuje. Tedy je tomu přesně naopak, než jsi napsal.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od pepoh »

otass píše:Motor s variabilním časováním ventilů, ventily se štelují manuálně, 110kW, DPF vypalování obecně u tohoto motoru je řešeno tak, že dochází ke značné kontaminaci oleje palivem. Předepsaná norma C3.
super vynalez, nemusis kupovat pixlu vyplach motora, ono sa to vyplachne samo :lol:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Příspěvek od otass »

Tak ten Mobil mi to sežralo během cca měsíce (6000km) tak, že na měrce nebyla ani čárka. Bylo mi divné, že se filtr začal vypalovat po 150km a později dokonce už po 50km. Zvuk i výkon úplně v pohodě. Dřív žádný problém. Trochu osvěty k tomu motoru a vypalování u 1.8D... Za normálních okolností vypalování po 450km, řídící jednotka počítá s přibýváním olejové náplně, na měrce je cca 2cm nad ryskou MAX značka "X", nad kterou není už hladina oleje bezpečná. Obecně tento motor na nic netrpí, maximálně na zasírání karbonem na kroužcích. Říkám si, jestli to třeba nebyl důvod rapidního úbytku - dřív jsem tankoval aditivovanou naftu a teď XY nádrží jsem se na to vyprdnul. Nebo, že by panč olej? To mě napadlo z toho důvodu, že pixla vypadala jinak, než dříve, včetně číslic na rysce. Fotky nejsou, žena to vyhodila, "Nebudeme přece skladovat prázdné nádoby".
Provoz město a dálnice, auto nešetřím.
Odpovědět