Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Moderátor: Colommbo
Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Motor s variabilním časováním ventilů, ventily se štelují manuálně, 110kW, DPF vypalování obecně u tohoto motoru je řešeno tak, že dochází ke značné kontaminaci oleje palivem. Předepsaná norma C3.
Používám olej Mobil Super 3000 XE 5W-30, interval 10.000km, je to v pohodě? Má smysl zvolit něco jiného?
Používám olej Mobil Super 3000 XE 5W-30, interval 10.000km, je to v pohodě? Má smysl zvolit něco jiného?
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
To důležité je C3 a výměna do 10-ti tkm/po roce. Na značce až tak nezáleží - ten Mobil je standard.
To snad ne A to se vyplatí. Ekokokotinaotass píše:....DPF vypalování obecně u tohoto motoru je řešeno tak, že dochází ke značné kontaminaci oleje palivem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Kdyby jen Mitsubishi. Uživatelé Mazdy, např. CX-5 s motory 2.2D by mohli o nadměrné "kontaminaci" olejové naplně naftou, vyprávět. Tolik bezradných lidí jsem na žádném jiném fóru o japonských autech téměř neviděl.
A proto, hraniční kilometráž na jednu olejovou náplň u takovýchto motorů, je opravdu 10.000, víc ani "ň". I tu bych osobně zkrátil na 7.000 km.
A proto, hraniční kilometráž na jednu olejovou náplň u takovýchto motorů, je opravdu 10.000, víc ani "ň". I tu bych osobně zkrátil na 7.000 km.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
To jako tedy, že vlastně náplň přibývá? Co vím, tak se to děje i u jiných nafťáků s DPF, když je s ním problém a je ucpaný. Ale při regeneraci?
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Samozřejmě. Regenerace se totiž děje vypalováním, pro které je zapotřebí poslat do DPF nespálenou naftu. Tedy pokud vůz není vybaven samostatným vstřikovačem před DPF, kde k "obohacení olejové náplně naftou" logicky nedochází, neboť "nafta navíc" (pro regeneraci DPF) nejde přes spalovací prostory ve válcích.
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Motor v dobré kondici by s tím problém mít nemusel. Já na měrce mezi výměnami nepoznám změnu hladiny, leda by mi to žralo olej a stejně přibývalo vlivem regenerací, které mám v létě cca co 350 km, ale trvají jen ~ 7 km...
Vstřik pro vypalování probíhá během výfukového cyklu do otevřeného výfukového ventilu, tudíž motor, který přes kroužky pouští naftu musí mým laickým pohleden být v řiti.
Vstřik pro vypalování probíhá během výfukového cyklu do otevřeného výfukového ventilu, tudíž motor, který přes kroužky pouští naftu musí mým laickým pohleden být v řiti.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Jakou má viskozitu nafta a jakou olej? Ono je jedno jestli je v.v. otevřený či ne, protože ten vstřik stříká pořád stejně a ta nafta prostě na stěnu válce dopadne, když není poblíž píst...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Pístní skupina je konstruovaná tak, aby stáhla olej ze stěny válce "pod sebe". V případě, že je tam navíc nafta, jde to ještě snadněji.
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Jestli je nebo není VV otevřený je IMO rozdíl. Píst v podstatě nemá protitlak a naftu pod kroužky nerve "komprese".
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Ty máš hlavně u Mondea vstřikovač u DPF
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Rousini, o tom rozhoduje zejména tvar kroužků, takže jak psal Jerry...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
lefort: já myslím, že ne. Mechoš ve fordu říkal, že to vedení je jen snímač dif. tlaků, ale byl bych rád, kdybys měl pravdu.
BB: to asi ano, o tom jsem nevěděl, ale přeci jen je rozdíl pokud tam je protitlak nebo ne
BB: to asi ano, o tom jsem nevěděl, ale přeci jen je rozdíl pokud tam je protitlak nebo ne
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
V zásadě platí, že ne. Schopnost "stáhnout olejovou vrstvu ze stěny válce tzv. pod sebe" se totiž s opotřebením snižuje. Tedy je tomu přesně naopak, než jsi napsal.
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
super vynalez, nemusis kupovat pixlu vyplach motora, ono sa to vyplachne samootass píše:Motor s variabilním časováním ventilů, ventily se štelují manuálně, 110kW, DPF vypalování obecně u tohoto motoru je řešeno tak, že dochází ke značné kontaminaci oleje palivem. Předepsaná norma C3.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD
Tak ten Mobil mi to sežralo během cca měsíce (6000km) tak, že na měrce nebyla ani čárka. Bylo mi divné, že se filtr začal vypalovat po 150km a později dokonce už po 50km. Zvuk i výkon úplně v pohodě. Dřív žádný problém. Trochu osvěty k tomu motoru a vypalování u 1.8D... Za normálních okolností vypalování po 450km, řídící jednotka počítá s přibýváním olejové náplně, na měrce je cca 2cm nad ryskou MAX značka "X", nad kterou není už hladina oleje bezpečná. Obecně tento motor na nic netrpí, maximálně na zasírání karbonem na kroužcích. Říkám si, jestli to třeba nebyl důvod rapidního úbytku - dřív jsem tankoval aditivovanou naftu a teď XY nádrží jsem se na to vyprdnul. Nebo, že by panč olej? To mě napadlo z toho důvodu, že pixla vypadala jinak, než dříve, včetně číslic na rysce. Fotky nejsou, žena to vyhodila, "Nebudeme přece skladovat prázdné nádoby".
Provoz město a dálnice, auto nešetřím.
Provoz město a dálnice, auto nešetřím.