Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Kolousek001 píše:Tak na rádce řazení nějak nekoukám i když mě fascinuje :D nikdy jsem to v autě ani neviděl ale pro začátečníka třeba dobrá věc ....
Pro začátečníka je to právě na houno, bo když se naučí řadit podle toho tak už bude kurv*t motory celý život :cry:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:ILZKBR7B8DG
To je jako kód pro odpálení atomové bomby :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:
lengy60 píše:ILZKBR7B8DG
To je jako kód pro odpálení atomové bomby :P
:mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Libor »

lengy60:
Míro, měl jsem v autě tuhle 0W40 od Motulu
https://www.zbozi.cz/vyrobek/motul-8100 ... rianta=5-l#!
a pocity byly bezezbytku dobré. Rozdíl jsem rozdíl oproti X-Cessu nepoznal. Ty v žabičce ano?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Lada 57
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Lada 57 »

lengy60,díky za informace :wink:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Libor píše:lengy60:
Míro, měl jsem v autě tuhle 0W40 od Motulu
https://www.zbozi.cz/vyrobek/motul-8100 ... rianta=5-l#!
a pocity byly bezezbytku dobré. Rozdíl jsem rozdíl oproti X-Cessu nepoznal. Ty v žabičce ano?
Libore jak to myslíš,jakože rozdíl mezi 5W a 0W-40?Ty jsi měl olej od stejného výrobce,já měl Yacco 5W-40 A3 a po přechodu na Castrol 0W-40 C3 tam rozdíl byl,ale jestli to bylo titaniem,lepším základovým olejem nebo si jen olej a motor více sedli netuším. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Lada 57 píše:lengy60,díky za informace :wink:
Není zač,jen jsem musel upravit odtrh na předepsanou vzdálenost(0.95 +-0.05),ale je otázka,zda ho nebylo nechat původní,bo ten předepsaný je pro platinové.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jerry3 »

Hodnotu odtrhu určuje výrobce motoru s přihlédnutím ke kompresnímu poměru, bohatosti směsi blízko jiskřiště svíček a výkonu zapalovací soustavy. S materiálem elektrod zapalovacích svíček ale nijak nesouvisí. Zato s "tloušťkou" elektrod ano.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:....já měl Yacco 5W-40 A3 a po přechodu na Castrol 0W-40 C3 tam rozdíl byl,ale jestli to bylo titaniem,lepším základovým olejem nebo si jen olej a motor více sedli netuším. :lol:
Nejsem si jist jestli Castrol 0w40 C3 bude mít lepší základ než Yacco 5w40 A3, ale faktem je (možná ale podivným), že některý olej motoru "sedne" líp a jiný hůř.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Libor »

lengy60:
Míro, ano, myslel jsem to tak. Ovšem jsem neměl informace, jací výrobci prošli Tvými testy olejů v citrónku.
Já oba oleje testoval od jara do podzimu. Blbě to vyšlo, v mrazech bych zřejmě něco pocítil. Tak, nebo tak, jak X-MAX, tak X-CESS jsou si dle technických listů docela podobné oleje. Těžko říct, jestli bych fakt něco pocítil. U Tebe, to je jiná.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Jerry3 píše:Hodnotu odtrhu určuje výrobce motoru s přihlédnutím ke kompresnímu poměru, bohatosti směsi blízko jiskřiště svíček a výkonu zapalovací soustavy. S materiálem elektrod zapalovacích svíček ale nijak nesouvisí. Zato s "tloušťkou" elektrod ano.
No právě,iridia mají menší průměr centrální elektrody než platiny,tedy ty o kterých píši.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Libor píše:lengy60:
Míro, ano, myslel jsem to tak. Ovšem jsem neměl informace, jací výrobci prošli Tvými testy olejů v citrónku.
Já oba oleje testoval od jara do podzimu. Blbě to vyšlo, v mrazech bych zřejmě něco pocítil. Tak, nebo tak, jak X-MAX, tak X-CESS jsou si dle technických listů docela podobné oleje. Těžko říct, jestli bych fakt něco pocítil. U Tebe, to je jiná.
Já měnil olej v dubnu a na ten Castrol jsem otočil 2x Itálii,1x Usedom a přišlo mi,že motor běžel tak nějak veseleji.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Kolousek001
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 15, 2018 22:42

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Kolousek001 »

Díky za zdejší rady pánové. Ohledně diskuse otáček motoru a řazení u 1.6 Vti , ano samozřejmě že jezdit na nízké otáčky je asi pitomost, ale s autem mám najeto sotva 500 Km, tak se seznamuju a zkouším co dokáže/nedokáže ... Ale i když věřím že si asi motor může lebedit ve vysokejch otáčkách tak mi zdejší extrémy co tu píšete stejně moc smysl nedávají :D hlavně co se týče tý spotřeby, dyť to musí bejt pitomost i z logiky věci když to budu šíleně vytáčet tak je logický že to bude žrát jak tak ... Našel sem si takovej ideál třeba přes vesnice atd... když točí tak těch 2000 - 2200 tak je spotřeba nejlepší, při podřazení už na můj vkus točí dost a spotřeba vylítne o několik litrů nahoru.

A co se týče toho oleje, asi to nechám snad poprvé od koupě na servisu, ono to není špatnej nápad ať se na auto pořádně podívají, hlavně jestli ten slavnej motor je OK :D navíc už pozoruju první věci který se mi nelíbí, už se mi párkrát stalo , že po jízdě zůstal běžet ještě 2-3 minuty ventilátor, někde sem viděl že u tohoto auta normální, ale mě to moc normální nepříde u žádnýho auta :D ...
A i když mi tam v servisu nalejou asi ten slavnej proklínanej Total Ineo, tak snad to s ním do další výměny přežiju, alespoň si udělám obrázek a hádám, že do tohoto motoru už to bude chtít i tankovat pořádný benzín, nějaký typ na čerpačku se slušným benzínem pro tento motor a aby mě to nesežralo finančně? MOL rovnou vynechávám to jsou kokoti, mám po cestě třeba Shell, Euro Oil, či OMW .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

V servisu Ti zřejmě dají olej ACEA C2 který se dá při jen krátkých popojížďkách. Na delší jízdy není vhodný :(
2000 otáček je minimum pro běžnou jízdu. Radši víc. A spíš MOL než Shell. Ale dělej, jak myslíš....
PS: Nikdo Tě nenutil jezdit u omezovače. Jen, že pro motor je žádoucí aby se k němu občas koukl, a že mu je lépe ve čtyřech tisících než v patnácti stovkách otáček. A navíc nízké otáčky se nemusí rovnat nízká spotřeba paliva, a nerovná se nízké opotřebení.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od pepoh »

lengy co to lejes? to su mimo psa normy, ne ?
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Odpovědět