Motorovy olej do staricke skody 105

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Libor »

NOVON píše:
Libor píše:Jj, chlapům, vlastnícím "kila" u nás před barákem, stále vytékal z dutin auta olej s čímsi naředěný. Domácí mixtura rezistinu :D
Což dokazuje,že domácí mixtury opravdu fungujou :-)

Jo, jo. A ten smradek uvnitř :-) Ale kdo vylíval, neshnil ;-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
chinin
Příspěvky: 63
Registrován: sob bře 03, 2018 11:16

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od chinin »

Jezevcik píše:Všechno to bylo stejně k h.vnu. Poslední dobrá socialistická Škoda byla tisícárna. Pak už to byla jen jedna větší zoufalost než druhá. Jsem rád, že je ta doba pryč a jsem rád, že jsem se těmto vozům úspěšně vyhýbal a raději jezdil s reznoucími ruskými auty, které aspoň jely a hlavně neskutečně dobře topily.

2-Jezevčík naprostý souhlas a ve všem. :D :D :D 1000 M.ladých B.olestí bylo mé první a že to byl pěkný křáp (i ve své době),ale pak to šlo dolů přímo šusem a nezastavilo se to jak známo dodnes. Jinak ohledně nevýdrže těch stovkových motorů : je známo že ten šikmo a zle (nevyváženě) uložený motůrek špatně mazal ,byl i nedobře chlazený ,o rozvodech nemluvě - bylo toho fakt hodně takže šel většinou ve100 000 zákonitě na generálku nebo do šrotu. Co se dnešních nadšenců (těchto pleček) týká, zajímalo by mě co tam tak lijí - NE za olej ale benzín . Někde totiž říkaly že 4% příměs etanolu který už je dnes skoro v každém palivu je pro tyto starší (neupravené) motory smrtící. A tak mě napadá zda o tom maran5 měl potuchy ,nebo jak to řešil. Jo teď se dívám že on psal v roce 1997 . :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Pitris »

chinin píše:....zajímalo by mě co tam tak lijí za benzín....
Tak soused má několik MBtisícovek dodo. Toto je mazlík Obrázek Obrázek
Byl jsem se zeptat. Tato má upravenou hlavu a sedla ventilů, tam Vervu 100. A do těch dalších normální N95 a VIF Benadit BA jako náhradu olova.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Pitris »

Pedro píše: Tome, muj nazor. S1000MB ano. Prevratny typ. Mel jsem. S100 NE, i tu jsem mel. Fejstlift 1000ky. S120 ano, mel jsem. Jen se nemela delat tak dlouho. S130-6 ano., mela se delat od r. 81,2...
Táta měl Š1000 r.v.1965, upravený motor -> převrtaný blok na 1100, zvětšené a vyleštěné kanály ve snížené hlavě, větší ventily, odlehčený setrvák, dvoustupňový karbec, ostřejší vačku, otočené mazání, samodomo výfuk z nerezu a další.... Na podvozky upravené brzdy. Byla dodo :P
V roce asi 1980 koupil Š1100 De Luxe r.v.68, následovala Š120 r.v.79 a asi od roku 1992 Š125 z r.86. Strýc byl taky "embéčkář" a občas dělali doma kamošům opravy a hlavně úpravy☺ Já koukal i něco pochytil :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od lengy60 »

Jerry3 píše:Jo, a z jakého roku byla? Bohužel postupem času začali omezovat dávku akcelerační pumpičky, vše bylo stále více "na chudo", sytič už skoro nesytičoval. Výsledkem pak bylo, že sebemenší přidání plynu (vyřazovalo sytičový okruh) vedlo ke chcípnutí motoru. A nemuselo ani mrznout. :x
Kupoval jsem ji v roce 1986.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Jerry3 »

A mezi Š120 z r. 1985 a z r. 1987 už byl z hlediska probírané záležitosti podstatný rozdíl.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od lengy60 »

No,já si mohl vybrat mezi samonavíjecími a normálními pásy nebo maticovým a hřebenovým řízením. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Hombre »

Já měl MB1000 s automatickým sytičem, jen jsem na něm měl na karbecu 2 rýsky, léto, zima. V obou případech chytal motor na drc i v - 20 °C.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:No,já si mohl vybrat mezi samonavíjecími a normálními pásy nebo maticovým a hřebenovým řízením. :lol:
Tak o tom dost pochybuji: model M už měl výhradně hřebenové řízení. A v r. 1986 se již vyráběl pouze model M.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Jerry3 »

Hombre píše:Já měl MB1000 s automatickým sytičem, jen jsem na něm měl na karbecu 2 rýsky, léto, zima. V obou případech chytal motor na drc i v - 20 °C.
Jo, akorát ta bimetalická pružina časem dost zlobila, tak se to přestavovalo na mechanické ovládání - přes jednu "zbytečnou" páčku na středovém tunelu (původně se přes ní ovládala klapka na tělese větráku ventilace nad pravým zadním podběhem v motorovém prostoru).
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Jerry3 »

A jen pro pořádek připomínám, že tu neřešíme "startovatelnost studeného motoru", ale jeho "použitelnost pro jízdu ihned pro nastartování", což, jak jistě uznáte, není jedno a totéž.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Hombre »

Mimo OT, vedle ruční brzdy jsem měl jezdce na zatahování clony chladiče a s tím bimetalem nebyl problém, lepší než lidský faktor- zapomenutí vypnutí sytiče.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:A v r. 1986 se již vyráběl pouze model M.
A řekl bych že už aspoň 2 roky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od lengy60 »

Jerry3 píše:
lengy60 píše:No,já si mohl vybrat mezi samonavíjecími a normálními pásy nebo maticovým a hřebenovým řízením. :lol:
Tak o tom dost pochybuji: model M už měl výhradně hřebenové řízení. A v r. 1986 se již vyráběl pouze model M.
Když jsem napsal,že jsem měl na výběr tak tomu klidně věř,dokonce jsem za ten hřeben nějakou kačku připlácel.Jestli to bylo tím,že jsem měl 105 L netuším,možná to měly ve standardu jen 120,fakt nevím.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej do staricke skody 105

Příspěvek od Pitris »

A nekoupil sis minimálně rok starou uloženku, kde byl hřeben ještě za příplatek? :P http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=279
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět