Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Díky za odpovědi Já myslím, že to co doleju mez výměnama je v pohodě, když některý auta už mají i přímo v manuálu psáno, že spotřeba motorového oleje může být až 1l/1000km Nájezd mám kolem těch 10000km za rok převážně v městském provozu a starty jak kdy. Někdy 5-6x denně, někdy se autem nejede třeba 3-4 dny atd. Občas jedu autem do práce po okreskách cca 70km cesta a druhý den zpět. Takže nic kdy by se musel motor nějak moc točit. On má ten c-max krátkou převodovku a při 130km točí na V. rychlost přes 4000 ot. Při 90-95km rychlosti je to kolem 3000 ot. Není to prostě auto na nějaké dálniční štreky ale jelikož bydlíme na horách tak pro nás je to zpřevodování takový ideální.
Co neubrzdíš, to neukecáš Ford C-Max CZ/SK
Re: Olej s Ford normou
V tomto případě je celkem jedno jestli 5w40 nebo 10w40, ale skrzevá ty hory možná spíš tu 5w40 - s ACEA A3
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Nemohu se ubránit dojmu, že tu panuje jakési nedorozumění ohledně použitelnosti oleje v SAE 10W-40 do motoru, který někdo prohání v otáčkách. Proto chci explicitně upozornit, že jde skutečně jen o nedorozumění, poněvadž takový olej je do proháněného motoru určitě lepší, než 5W-30 (i kdyby nakrásně v ACEA A3, přičemž v ACEA A1/A5 tím hůř).
Re: Olej s Ford normou
Naopak, šťastný to člověk.lengy60 píše:Mě malinko zaráží to dolévání mezi výměnami,jestli správně rozumím,tak během nájezdu 10 tkm doliješ 0.5-0.7 l 10W-40? Zase tak hodně to najeto nemá,115 tkm není tak moc.
Re: Olej s Ford normou
Tohle by se mělo zdůraznit To nedorozumění (nebo nepochopení) je vcelku rozšířenéJerry3 píše:Nemohu se ubránit dojmu, že tu panuje jakési nedorozumění ohledně použitelnosti oleje v SAE 10W-40 do motoru, který někdo prohání v otáčkách. Proto chci explicitně upozornit, že jde skutečně jen o nedorozumění, poněvadž takový olej je do proháněného motoru určitě lepší, než 5W-30 (i kdyby nakrásně v ACEA A3, přičemž v ACEA A1/A5 tím hůř).
Pitris píše:....třeba na dlouhé dálnice bych právě že raději dal olej 10w40 než 5w30 - a pokud bych měl zmínit "fordí" 5w30 s A1/A5, tak to je v první řadě ekoolej, a vhodný jen pro krátké jízdy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Výmena po 5.000km. Jar - 10W40 / Jeseň - 5W40Peters56 píše: Nájezd mám kolem těch 10000km za rok převážně v městském provozu a starty jak kdy.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Jistě,to by mohla být možnost,ale záleží na pánovi,zda bude chtít měnit 2 x ročně jako někteří zde. Pokud nikoliv,tak bych spíše volil olej 0W-40,který bude zcela jistě kvalitnější i odolnější než ta desítka.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Aj tak sa môže, ale plné plus SAE 0w se projeví (jen) při startech při -15-ti a ještě více brrrr
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Pri krátkych jazdach sa aj ten super mega giga najlepsi olej znehodnoti rovnako ako obycajna 15W40 Preto v tychto podmienkach a u spominaneho jednoducheho atm.motora je vhodnejsie zvolit kratsie intervaly vymeny ako "lepsi" olejlengy60 píše:Jistě,to by mohla být možnost,ale záleží na pánovi,zda bude chtít měnit 2 x ročně jako někteří zde. Pokud nikoliv,tak bych spíše volil olej 0W-40,který bude zcela jistě kvalitnější i odolnější než ta desítka.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
To by taky šlo, stejně musím měnit 2xročně pneu, tak proč to nezkusit měnit přitom v březnu a v říjnu olejjerome píše: Výmena po 5.000km. Jar - 10W40 / Jeseň - 5W40
Co neubrzdíš, to neukecáš Ford C-Max CZ/SK
Re: Olej s Ford normou
Jestli je člověk ochoten akceptovat dvě výměny v roce, tak zvolit "zimní" 0w nebo 5w, a "letní" 10w je pro motor velmi vhodné
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Pitris:Já bych řekl,že ta nulka je dobrá i k rychlejšímu '' zaolejování '' potřebných míst,proto jsou dnes doporučovány nulkové oleje v souvislosti se S/S.
jerome: Tak o tomhle bych zase nebyl až tak přesvědčen! Myslím tím,že to vyjde nastejno,že je lepší častější výměna než je jistě pravda,ale zcela jistě nepůjde do kopru stejně rychle 0W-40 jako 10W-40.
peters56: Vzhledem k výhledu počasí bych obojí nechal na půlku dubna.
jerome: Tak o tomhle bych zase nebyl až tak přesvědčen! Myslím tím,že to vyjde nastejno,že je lepší častější výměna než je jistě pravda,ale zcela jistě nepůjde do kopru stejně rychle 0W-40 jako 10W-40.
peters56: Vzhledem k výhledu počasí bych obojí nechal na půlku dubna.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
To je ale trošku něco jiného bo u S/S nastartuješ a HNED ženeš motor do otáček.lengy60 píše:....proto jsou dnes doporučovány nulkové oleje v souvislosti se S/S....
Tak toto bych řekl že nemusí být vždycky pravda.lengy60 píše:....zcela jistě nepůjde do kopru stejně rychle 0W-40 jako 10W-40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Keď si o tom presvedčený nebudem ti odporovaťlengy60 píše:...ale zcela jistě nepůjde do kopru stejně rychle 0W-40 jako 10W-40.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30