pevny vs longlife interval

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Jerry3 »

karci1111 píše:napr tie 1.4 TSI BMY 103 KW (s dvoma turbami) sa asi moc neosvedcili...prestali ich vyrabat davaju uz len jedno turbo a znizili vykon max tusim 110 kw a aj tie retaze nahradzuju remenmi...
V praxi naopak vydržely řetězové rozvody těchto "motorů s dvojím přeplňováním" mnohem více, než u motorů pouze s turbodmychadlem. Vysvětlení je z fyzikální podstaty logicky jednoduché: moderní motory jsou v zájmu snížení spotřeby paliva zbaveny veškerých rádoby "zbytečných" setrvačných momentů, které však v minulosti zajištovaly potřebnou "hladkost" chodu těch "věčných" agregátů. Motoru s minimalizovanými "setrvačníky" je totiž přímo vlastní nadměrné množství torzních kmitů, které spolehlivě likvidují řetězový pohon rozvodového mechanismu. Jenže tady bylo navíc mechanicky poháněné dmychadlo, které dodávalo motoru potřebné zklidnění cestou dodatečných setrvačných hmot systému pohonu a samotného rotoru Rootsova dmychadla.

Smrtící pro tyto motory však byla téměř výhradní kombinace s DSG převodovkou nastavenou bohužel tak, že prakticky neustále ten motor podtáčela. To pak v kombinaci se snahou řidiče o dynamické využívání výkonového potenciálu motoru vedlo následkem jeho slabšího mechanického základu až k totálkám.

Důvody, které vedly k ukončení výroby tohoto jinak velmi povedeného motoru s dvojím přeplňováním, byly výhradně ekonomického rázu: výroba takovéhoto agregátu byla prostě příliš drahá. :idea:

A opět si neodpoustím jedno upozornění, které adresuji specificky koncerňákům: ve skutečnosti je všechno úplně jinak, než si myslíte!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:Smrtící pro tyto motory však byla téměř výhradní kombinace s DSG převodovkou nastavenou bohužel tak, že prakticky neustále ten motor podtáčela....
A toto je další problém této "ekodoby" :( Nízké otáčky :!: Spolu s oleji ACEA Cx, prodlouženými intervaly výměn, a sníženou HTHS viskozitou to spolehlivě ty motory odrovnává. A nejen u VW.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Jezevcik »

Jerry3 píše:Pokud má motor jak turbodmychadlo, tak turbokompresor, což je právě pojednávaný případ, hovoříme o "motoru s dvojím přeplňováním". V žádném případě však nelze říct, že má dvě turba, neboť to jednak není pravda, a pokud by to pravda byla, pak by šlo o motor s "dvojitým přeplňováním", což rozhodně není jedno a totéž. :idea:
Samozřejmě, vždyť je to jasně dané. "Dvojitým přeplňováním" bych nazval třeba osmiválcová biturba.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Jezevcik »

Jerry3 píše:Vysvětlení je z fyzikální podstaty logicky jednoduché: moderní motory jsou v zájmu snížení spotřeby paliva zbaveny veškerých rádoby "zbytečných" setrvačných momentů, které však v minulosti zajištovaly potřebnou "hladkost" chodu těch "věčných" agregátů. Motoru s minimalizovanými "setrvačníky" je totiž přímo vlastní nadměrné množství torzních kmitů, které spolehlivě likvidují řetězový pohon rozvodového mechanismu.
Z tohoto pohledu bude asi optimální tato rovnice:čím více válců = tím lépe.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Durex »

To s těma válcema bych zase takto nebral. Znám dost 2-válů,tříválů,dokonce i jednohrnek se slušnou životností. To říkám pořád,když se mě každej ptá,kdy měnit rozvoďák. Záleží na tom,jak s tím kdo jezdí a jak se k tomu chová. A že rozhodně velký otáčky mu nevadí. Naopak ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

To ano :twisted: ale nevím o žádném motocyklovém motoru, který by měl předepsán "LL" olej a interval :x
Ono u motorek jde ještě o kvalitní mazání :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Matěj »

Dobrý den,

pořád nechápu to "nastavení" pevný vs. prodloužený interval výměny oleje.

Koupil jsem Pašíka ( sorry jako ) a předchozí majitel používal LL oleje, výměnu po 30 000 kilometrech.
Auto má DPF. Nalil jsem tam olej Total 5W30 507.00, najel jsem 5 000 kilometrů a olej budu vypouštět. Chtěl bych dát nějaký 5W40 ale tam není ta norma 507.00. Výměny včetně filtrů budu dělat po 10 000 maximálně, což je u mě za cca 4-5 měsíců. Nebo mám zůstat u 5W30 ? Frekvence výměny je stejná 10 000 km.
Pořád nechápu to nastavení pevný vs. Longlife. Není jedno co tam mám nastaveno, když budu stejně měnit 3x za rok po těch deseti tisíci kilometrech ? Bez ohledu na to co tam mám nastaveno ?

Mám se držet té 507.00 xW30, nebo když měním častěji mohu dát i jinou normu ? Ptám se proto, že v té 507.00 není moc velký výběr a navíc ta 30 v létě ??? No já fakt nevím.

A když už teda tu 507.00 tak VAG, nebo Yacco ?
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od rousini »

Zkušenější by asi z normy 507.00 poznali jestli se jedná o PD nebo CR. Mě se to googlit nechce...
Pokud je to CR, tak bych tam nalil 5W-40: Yacco FAP VX 1000, nebo Sunoco Synturo Xeon nebo Total Quartz MC3... prostě oleje ACEA C3. Minimálně uvedené Yacco a Sunoco mají HTHS 3,7 = dobrý výsledek.
A interval výměn podle stupně znečištění motoru. Max. 10 kkm.

LL interval je nastaven v počítači a pro tebe to znamená, že ho budeš ignorovat a měnit podle svého rozumu. Jistě jde diagnostikou a možná i nějakou kombinací klíček/pedál/kdovíco přestavit nebo alespoň vynulovat.
LL olej neznamená, že je špatný, jen ty ses rozhodl, že ho nebudeš trápit až za hrob...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Důležité pro motor je ta včasná výměna oleje :!: Když teď necháš olej do 5-ti tkm, trochu to motor propláchne. A pak bych měnil po těch 10-ti tkm (nebo - bo to najedeš za necelýho půl roku, což budou zřejmě nekrátké jízdy, tak v dubnu 5w40, a v říjnu 5w30 > a klidně s tou 507). A když olej 5w40, tak s normou VW505.01 a ACEA C3. A když Yacco - jsou to výborné oleje - tak třeba VX 1000 FAP https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-VX-1 ... -d1707.htm
Jinak tam i Lube DE 5w30 s 507 či Lube O s 505.01.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Matěj »

Děkuji oběma za odpověď.
Ano je to CR r.v 2014 s DPF. Takže pokud jsem to pochopil správně, při výměně po 8-10 tisíci kilometrech je šumák, že tam nenaliju VW 507.00 i když má auto DPF a tohle je výsostně doporučeno ?

Mohu s klidným srdcem nalít 505.01 s C3 třeba Yacco FAP VX 1000 a nemusím nutně Yacco LUBE DE 5W-30 s 507.00.
Vím, že důležitá není značka, ani viskozita, ale norma předepsaná výrobcem. No a v servisce je jen a pouze ta norma 507.00, což je na prd, protože těch olejů je fakt jen pár.

Děkuji za potvrzení značky Yacco. Už po ní delší dobu pošilhávám.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Jestli je to common-rail, tak se dá i VW505.00, ale ta 505.01 nic nepokazí, spíš naopak. Je výkonnější.
A oleje normy 504/507 jsou předepsány nejspíš jenom proto, že jsou použitelné (což nemusí být totéž jako vhodné) pro všechny motory VW. Aby nedošlo k mejlce....v servisech nebo u pumpy, když by řidič potřeboval narychlo koupit a dolít :? Ona ta 504/507 není špatná a na 10 tkm se dá, bo důležitější než jestli 505.01 nebo 507 je ta včasná výměna. Ale musí se, když tam ten olej někdo chce nechat na 20 - 30 tkm :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od rousini »

U PD bych na 505.01 trval, protože tam jsou problémy s vačkami, ale jestli je ten motor dle dlouhodobých zkušeností bezproblémový, tak není třeba lpět na firemní normě. Třeba pro moje auto je schválená jen omaštěná voda... a do toho nejdu...
SAE 0(5)W-30 lze doporučit jen pro klidný způsob jízdy, žádná velká zátěž. VAG má výhodu v maxidotu, kdy můžeš sledovat teplotu oleje v různých režimech a podmínkách.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od renal »

Dřív jsem dal taky na radu Pitrise a za tu mu velký dík :-) Používal jsem 507.00, 5W-30 pro motor s DPF se spotřebou oleje, tak 1l na 10.000km :-( a DPF se vypalovalo po 600-700 km. Nyní používám 505.01 C3, 5W-40 a spotřeba oleje klesla na nulu a DPF se vypaluje po 1500-1800 km :-) Do nafty přidávám 5 panáků VIFU pro lepší spalování a myslím si, že taky přispěje pro částečné čištění DPFka...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od Pitris »

Nemáš zač. Jsem rád že Ti to pomohlo :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: pevny vs longlife interval

Příspěvek od renal »

Jedná se o koncernový motor 1.6 TDI, 40.000KM, 2015...Přesně, jak píše nomacorc - jedna odměrka má 20ml=20l paliva...To znamená 2,5 odměrky na 50l nádrž a mě to prostě připadá na 50 litrů paliva hodně málo :-( Sám výrobce VIFu tvdí, že mírné předávkování neuškodí, ale možná má na to Pitris jiný názor, rád se zase poučím :-)
Já zase pokukuji po Ravenolu 505.01, PAO - jen mě zatím odrazuje od koupě, jestli ty jejich kanystry s olejem neleží někde ve skladu pod prachem třeba 5 let, protože je to hodně neznámý olej pro veřejnost. A taky jestli to má C3-10,12 :-( nikde jsem to zatím neviděl...
Odpovědět