Opel Insignia B 1.5 turbo

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

juraj
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 07, 2018 12:24

Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od juraj »

Zdravim kolegovia,
chystam sa na kupu noveho auta a volba padla na Insigniu B s benzinovym motorom 1.5 turbo. Vyrobca predpisuje olej splnajuci normu Dexos1 Gen2. Vela takych olejov na trhu nie je, v podstate som nasiel iba original GM 5W-30. Prekvapilo ma ale, ze som sa preklikal na stranku http://www.centerforqa.com/dexos-brand2015/, kde je zoznam olejov, ktore vraj danu normu splnaju. Preto by som sa chcel spytat:
1) Co je to za databazu? Je to doveryhodne? Zda sa, ze je pod tym podpisany samotny GM.
2) Ak oleje uvedene v tejto databaze ozaj splnaju naroky dexos1 gen2, tak preco to ich vyrobcovia neuvadzaju?

A posledna otazka: Insignia B ma premenlivy interval vymeny oleja do max 30000km. To mi je proti srti a rad by som medzi servisnymi prehliadkami spravil extra vymenu oleja doma (za prepokladu, ze tym neporusim zarucne podmienky). Budem schopny palubnemu pocitacu sam nastavit, ze ma novy olej, alebo na to treba nejaky pristroj, ktory maju iba v servise?

Dakujem.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od bio »

cituji z těchto stránek oleje.cz
Klasifikace GM DEXOS
V polovině roku 2009 představila společnost GM svoje nové specifikace motorových olejů DEXOS 1 a DEXOS 2 jako nástupce předchozích specifikací GM-LL-A/B-25. Společnost General Motors vyrábí vozidla ve 37 zemích světa, přičemž 59 % vozidel se prodá mimo Spojené Státy.
K popisu jakosti motorových olejů společnost GM dosud používala obecné normy (např. ACEA, API, ILSAC), které však měly jen regionální působnost, nebo vlastí, také regionální specifikace, např. GM-LL-A/B-25. Společnost GM si byla vědoma nutnosti redukovat řadu regionálních specifikací na několik mezinárodně platných specifikací motorových olejů. Z tohoto důvodu byly vytvořeny dvě nové specifikace, které odpovídají speciálním požadavkům koncernu a současně mají celosvětovou působnost v koncernu GM.
Následující tabulka přehledně uvádí působnost obou nových specifikací DEXOS 1 a DEXOS 2 pro motory s palivy benzín, plyny CNG a LPG a motorovou naftu.

Z tohoto přehledu je zřejmé, že specifikace DEXOS 1 není pro evropský servisní trh relevantní, ale pro mimoevropské oblasti může být nezbytná. Specifikace DEXOS 2 již byla zavedena na evropský servisní trh, je zpětně kompatibilní se staršími specifikacemi GM GM-LL-A -25 a GM-LL-B-25 a plně je nahrazuje.
Jako příklad odpovídající specifikace GM Dexos 2 je možné uvést např. olej specifikací API SM, ACEA A3/B4, ACEA C 3.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od Pitris »

juraj píše:....volba padla na Insigniu B s benzinovym motorom 1.5 turbo. Vyrobca predpisuje olej splnajuci normu Dexos1 Gen2....
Ano, výrobce se obává LSPI.
juraj píše:....Vela takych olejov na trhu nie je, v podstate som nasiel iba original GM 5W-30....
U nás třeba to Yacco https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d2068.htm (ale určitě by šel použít i olej 5w30 API SM/SN, ACEA A3 (nebo C3)).
juraj píše:....Insignia B ma premenlivy interval vymeny oleja do max 30000km. To mi je proti srti a rad by som medzi servisnymi prehliadkami spravil extra vymenu oleja doma....
Určitě uděláš dobře :wink: A až to zajedeš, tak bych po 3tkm olej z fabriky vyměnil, a potom po 15-ti tkm (při kratších nebo ostřejších jízdách i po 10-ti tkm). A nepodtáčet motor pod 2t.ot/min, jezdit mezi 2 a 3,5t.ot/min a občas to vyhnat až k červenýmu....

Na ostatní Ti bohužel odpovědět neumím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
juraj
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 07, 2018 12:24

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od juraj »

Dakujem obom za informacie.

bio, to, co pises/citujes mozno platilo po roku 2009. Dexos1 Gen2 je vsak v platnosti od 2015 a zrejme sa tym situacia zmenila. V prirucke k autu pre slovensky trh https://www.opel.sk/content/dam/Opel/Eu ... 171106.pdf je pre benzinove motory vyslovne prikazany olej Dexos1 Gen2 a Dexos2 je zakazany. Takze zrejme uz aj v Europe plati, ze specifikacia Dexos1 Gen2 je pre benzin a Dexos2 pre naftu, aspon pre motory Insignie B.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od Brembo »

akýmkolvek zákrokom doma,strácaš záruku. Ked má motor spodný kryt,olej doma bez jamy zaručene nevymeníš. Servisný interval bolo možné doma resetovat,ale pri výmene oleja v servise budeš mat problém. Nábeh kilometrov voči životnosti oleja nebude sediet. či je to možné u nových modelov,neviem.Pre zážihové motory bol predpis Dexos 1,ale nakolko s touto normou vznikaly určité problémi,zaviedol sa Dexos 1 Gen 2. Pre všetky zážihové motory je odporučané,i ked výrobca predpisoval len Dexos 1 je používat Gen 2. Pri objednávaní auta odporučam objednat i tlmenie kapoty,neskoršia montáž bude velmy predražená-bez nej sa kapota motora dokáže poriadne rozpálit. A odporučam priplatit si za LED Metrix svetlá,nakolko AFL bixenony už nie su-neskor lutovat určite nebudeš. čokolveh,čo si do objednávky výbavy neobjednáš,neskor už určite nenamontuju ani v servise ani nikde inde. A na bezklučový systém sa vyser,tie kartičky bez kluča su absolutnym nezmyslom,naštartuješ,zabudneš doma kartu a jazdíš veselo dalej,akonáhle zhasneš motor,alebo náhodou zhasne na križovke,máš pruser. A osobne by som šiel do 2,0 Turbo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od Pitris »

Brembo píše:akýmkolvek zákrokom doma,strácaš záruku. Ked má motor spodný kryt,olej doma bez jamy zaručene nevymeníš....
A kdyby to dělal autorizovaný servis :?: Přece když si dovezu svůj olej s normou předepsanou výrobcem vozu, tak by neměl být problém :shock: Nebo jiný servis Opel :!: A z déledobějšího hlediska se výměna oleje v "meziintervalu" vyplatí....bo 30tkm na olej je hodně móóc privela a v benzinturbomotoru obzvlášť :evil: A je dobře že Opel "drží" olej s normální HTHS viskozitou a ne "ekoomaštěnou vodu" 0w20. A jde to :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
juraj
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 07, 2018 12:24

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od juraj »

Co sa tyka zaruky pri vymene oleja doma, to si preverim pred tym, nez sa v tom zacnem vrtat :)
Doteraz som zvykol olej menit po 10tis.km. Asi polovicu km najazdim po meste. Ak sa bude dat, ostanem pri tomto zvyku aj pri novom aute. Ci uz doma (jamu mam) alebo budem donuteny to nechat spravit v servise.

Na tlmenie kapoty sa spytam, dik za tip. LED Matrix reflektory urcite objednavam, je to pre mna jedno z najvacsich lakadiel toho auta. 2.0 turbo by som bral rad, lenze ta spotreba je pre mna uz trochu vysoka :(
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od Pandora »

Tak nech prvni vymenu na autorizak, dalsi uz nepozna, kdo provadel nebo dodej autorizaku vlastni olej, jestli jej budou akceptovat.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od BigBang »

Hlavně když pojedeš na variabilní interval na 30 tis. km, tak ho prostě nenuluj a nech běžet dál do doby než si tě zavolá sám a druhou výměnu uděláš v servise případně i s vlastním olejem.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od Libor »

juraj:
Na mém autě mám výměnu motorového oleje co 1 rok/20.000 km. I tak jsem provedl první (po 2.500 km /po hrubém záběhu/) i druhou (v 6.500 km - pro klid duše /nedal jsem při 2.500 km schválený olej/) výměnu oleje sám doma a při roční prohlídce nic nepoznali. Nic jsem taky neměnil v PP, šlo mi jen o "blaho" motoru. Jelikož teď najedu cca 12 - 13.000 km rocně a hlavně velmi krátké jízdy po městě, měnim během roku jednou olej doma a jednou mění servise. Nevím, jestli je Hondí PP ve vyhodnocování primitivní, ale nic mi zatím neřekli.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
juraj
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 07, 2018 12:24

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od juraj »

Mate pravdu, naco nulovat PP, olej mozem vymenit aj bez toho a na servisnu prehliadku s vymenou oleja v servise si ma auto zavola podla potreby a ja budem spokojny, ze motor ma +1 vymenu oleja v ramci jedneho servisneho intervalu. To je to, co som chcel dosiahnut :-)
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od rousini »

Ono je možný, že podle podílu tras a jízdního stylu se ti rozsvítí servis 13 - 25kkm. Tomu bych přizpůsobil interval, aby např lepší tvůj olej nešel ven s proběhem 3kkm a protahovat taky nemůžeš, abys záruku neztratil.
Co se mě týče bych se na záruku vykadil a dělal servis sám nebo u lidí, kterým důvěřuju. Pár kopyt se dokáže na autě podepsat. Nemehlo , které by garážmistr hnal sviňským krokem má ve velkém servisu široké pole působnosti.
Jenže dnes ty naleštěné prdy mají tolik pičičmin, že palubka bez signalizace nějakého problému naprosto nesouvisejícího s jízdou je světlým okamžikem v životě motoristy... Tím narážím na zvážení (ne)trvání na záruce.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od BigBang »

Spíš jde o to, že když už za to auto vysolíš nemalý peníze, tak chceš mít jistotu, že když se něco posere, nebudeš to muset platit. A pravděpodobnost, že se něco posere je reálná :idea: Když bude měnit olej v mezičase svépomocí, bude vědět, že minimálně jednou za interval ten olej opravdu vyměnil. Ve výsledku ti auto může bezproblémově sloužit, ale po záruce s příjde, že něco bylo špatně. Lidem, jenž jezdili do autorizáku to vymění bez řečí a lidem, který tam nejezdili se vysmějou, že nedodržovali servisní plán a bla bla bla...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od rousini »

BigBang: Jasně, má to smysl. Ale kulance většinou funguje jen u stálých návštěvníků autorizovaného servisu, resp. od koupě až do vzniku závady, ne jen během záruky.
Druhá věc je konkrétní značka, jak přistupuje k reklamacím. Jestli vstřícně nebo jen reaguje na výsledky soudních rozhodnutí. Ale nechci tvoji připomínku rozporovat, je na místě, jen jde o to, jak bude vypadat realita.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

Příspěvek od Colommbo »

Co mám trochu povědomost, tož servisy s bleskem ve znaku nejsou nic moc. Co se kvality práce i přístupu k zákazníkovi týče.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět