Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
"LSPI má Opel problém jsou normy toho Yacca GDI oleje. "
Mohl bys prosim rozvest?
Mohl bys prosim rozvest?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Když už tak prosím číst a citovat celé....
Bylo to v kontextu k té Merivě 1.4T s uhořelými písty po 23tkm, a k tomu že
GM-Dexos jsou mj. i oplí normy.
Bylo to v kontextu k té Merivě 1.4T s uhořelými písty po 23tkm, a k tomu že
Oleje Yacco LUBE GDI 5w30 - pro motory které jsou náchylné k jevu nazývanému LSPI....Pitris píše:....další indicií že s LSPI má Opel problém jsou normy toho Yacca GDI oleje.
GM-Dexos jsou mj. i oplí normy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Smarja, každý moderátor jiná ves. Na ford-focus.cz zase citace nesnášejí
Nějak jsem nezaznamenal, že by se automobilky snažily lspi ututlat. Spise jsem to bral jako hotovou věc, je to prakticky vlastnost každého turbo benzinu, tak proc neprodat snahu s tím něco udělat...
Nějak jsem nezaznamenal, že by se automobilky snažily lspi ututlat. Spise jsem to bral jako hotovou věc, je to prakticky vlastnost každého turbo benzinu, tak proc neprodat snahu s tím něco udělat...
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Smarja, focusfórum. A info made in jarod, ne
No ono lspi ututlat ani nepůjde. Když to kurví motory. A ne všechny turbobenziny, ale nové ekomrd*y, které jejich ovládači nevytočí nad 3t/ot., bo nevím o tom že by tím trpěli starší motory Aster nebo třeba Imprez či MPS-ek
Ale od té doby co do konstrukce a výroby začali kafrat ti zelení ekopitomci a lidi mají "strach" motor vytočit aby jim náhodou "rádce" řazení nedal tou šipkou facku, tak to jde s motory (a s oleji) do kopru
No ono lspi ututlat ani nepůjde. Když to kurví motory. A ne všechny turbobenziny, ale nové ekomrd*y, které jejich ovládači nevytočí nad 3t/ot., bo nevím o tom že by tím trpěli starší motory Aster nebo třeba Imprez či MPS-ek
Ale od té doby co do konstrukce a výroby začali kafrat ti zelení ekopitomci a lidi mají "strach" motor vytočit aby jim náhodou "rádce" řazení nedal tou šipkou facku, tak to jde s motory (a s oleji) do kopru
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Tady spíš jde o to, že jsi to neodcitoval přesně. Pitris to napsal trochu jinak. Nicméně citovat by se mělo leda v případě, že reaguješ na příspěvek starší než poslední napsaný nebo pokud chceš reagovat pouze na určitou část textu. Tímhle se řiď a nikde mít problém nebudeš
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
To by mne zajímalo, jak jsi na tohle přišel.vita_k píše:...jsem to bral jako hotovou věc, je to prakticky vlastnost každého turbo benzinu...
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Tak uvazuj, faktory pro vznik LSPI jsou uz na prvni pohled nezavisle na typu a vyrobci.
- karbon ve valci - muze se vytvorit u kazdeho motoru.
- kombinace otacek a momentu
- vysoka teplota ve valci
- palivo 95/98
- olej - nejaky pouzivaji vsichni vyrobci
- dalsi, na ktery si momentalne nevzpominam
zadny vyrobce z principu turbo motoru toto nemuze uplne vyloucit, leda potlacit. Zrejme by to bylo na dlouhou debatu, jak kdo mysli, jaky argument, ale na to nastesti neni cas
- karbon ve valci - muze se vytvorit u kazdeho motoru.
- kombinace otacek a momentu
- vysoka teplota ve valci
- palivo 95/98
- olej - nejaky pouzivaji vsichni vyrobci
- dalsi, na ktery si momentalne nevzpominam
zadny vyrobce z principu turbo motoru toto nemuze uplne vyloucit, leda potlacit. Zrejme by to bylo na dlouhou debatu, jak kdo mysli, jaky argument, ale na to nastesti neni cas
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Základní faktor? Rozhodně tupý řidič! A je úplně jedno, s čím jezdí, snad s výjimkou elektropohonu.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ani nahodou s tym nema problem kazdy vyrobca resp hocijaky turbobenzin podstatne je aby v aute nesedel idiot
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
A benzinový turbobenzin je novinka Tak nějak mám pocit že tu s námi jsou ty motory (ve větší míře a v nich Tebou popsané věci) přes 30 let A i atmosférické motory s výkony a teplotami ve válcích dnešních foukaných "šicích strojů" měly karbon, otáčky a krouťák a mazány byly oleji.... Před 30-ti, 40-ti, 50-ti lety.vita_k píše: - karbon ve valci - muze se vytvorit u kazdeho motoru.
- kombinace otacek a momentu
- vysoka teplota ve valci
- palivo 95/98
- olej - nejaky pouzivaji vsichni vyrobci
- dalsi....
LSPI je tu ale až teď. Až co se po čase projevují následky ekoolejů C1/C2, "LL" výměn a snahy o nižší spotřebu posloucháním "rádce" řazení a podtáčením motorů. Až teď se začaly projevovat následky těchto ekopitchovin
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
protoze je to rovnaka kktina ako startstop.Pitris píše:
A ten 'rádce' řazení Kapitola sama pro sebe a jedna z věcí, která se snad ani "narodit" neměla
no nuz.. ked ofic test spotreba "city cyklus" ---> ~50% auto stoji !
tak proc bych i ja jako vyrobce nenamontoval ten system, kdyz vsichni ho pouzivaji.. nechci mit horsi cisla spotreby...konkurence...
co na tom ze zakaznici budu p´covat..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
tady nejde ani o horší čísla spotřeby v rámci konkurence ale nutnosti vlézt se jako výrobce do limitů na produkci CO2...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Přesně tak, protože za každé překročení hodnot CO2, byť o gram mimo tabulky, do kterých se musí vejít, automobilky platí těžké valuty...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Ale není Stále mám v živé paměti jak můj otec dokázal připravit na GO snad každý motor během 60 tis. km (za rok už v 60. letech min. st. najezdil min. 30 tis. km), tj. za dva roky i méně. Oleje se tehdy měnily po 5 tis. km a na zimu/léto se používaly jiné. Dosahoval extrémně nízké spotřeby benzínu - za cenu extrémně vysoké "spotřeby motorů". Prvním příznakem brzkého konce bylo to, že motor po vypnutí zapalování běžel dál...Pitris píše:LSPI je tu ale až teď.
Tak kde je rozdíl? Je to stále o tomtéž: extrémní podtáčení likviduje motor
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
A víš co je nejsmutnější? Když vyučující na ústavu automobilů FS ČVUT, byť odborník na karoserie, prohlásí, že dneska už v autech můžeme jezdit v nízkých otáčkách jak nám to radí rádce, protože ty motory jsou na to stavěný... Nechtěl jsem mu rozporovat, přeci jen jsem ještě potřeboval u něj udělat zkoušku Nicméně nepopírám, že možná zkoušel nahodit udičku kdo se chytí, ale to není jeho styl
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40