Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od vita_k »

"LSPI má Opel problém jsou normy toho Yacca GDI oleje. "

Mohl bys prosim rozvest?
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Když už tak prosím číst a citovat celé....
Bylo to v kontextu k té Merivě 1.4T s uhořelými písty po 23tkm, a k tomu že
Pitris píše:....další indicií že s LSPI má Opel problém jsou normy toho Yacca GDI oleje.
Oleje Yacco LUBE GDI 5w30 - pro motory které jsou náchylné k jevu nazývanému LSPI....
GM-Dexos jsou mj. i oplí normy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od vita_k »

Smarja, každý moderátor jiná ves. Na ford-focus.cz zase citace nesnášejí :)

Nějak jsem nezaznamenal, že by se automobilky snažily lspi ututlat. Spise jsem to bral jako hotovou věc, je to prakticky vlastnost každého turbo benzinu, tak proc neprodat snahu s tím něco udělat...
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Smarja, focusfórum. A info made in jarod, ne :)

No ono lspi ututlat ani nepůjde. Když to kurví motory. A ne všechny turbobenziny, ale nové ekomrd*y, které jejich ovládači nevytočí nad 3t/ot., bo nevím o tom že by tím trpěli starší motory Aster nebo třeba Imprez či MPS-ek :idea:
Ale od té doby co do konstrukce a výroby začali kafrat ti zelení ekopitomci a lidi mají "strach" motor vytočit aby jim náhodou "rádce" řazení nedal tou šipkou facku, tak to jde s motory (a s oleji) do kopru :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od BigBang »

Tady spíš jde o to, že jsi to neodcitoval přesně. Pitris to napsal trochu jinak. Nicméně citovat by se mělo leda v případě, že reaguješ na příspěvek starší než poslední napsaný nebo pokud chceš reagovat pouze na určitou část textu. Tímhle se řiď a nikde mít problém nebudeš :wink:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

vita_k píše:...jsem to bral jako hotovou věc, je to prakticky vlastnost každého turbo benzinu...
To by mne zajímalo, jak jsi na tohle přišel.
Uživatelský avatar
vita_k
Příspěvky: 37
Registrován: úte lis 21, 2017 13:39

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od vita_k »

Tak uvazuj, faktory pro vznik LSPI jsou uz na prvni pohled nezavisle na typu a vyrobci.
- karbon ve valci - muze se vytvorit u kazdeho motoru.
- kombinace otacek a momentu
- vysoka teplota ve valci
- palivo 95/98
- olej - nejaky pouzivaji vsichni vyrobci
- dalsi, na ktery si momentalne nevzpominam

zadny vyrobce z principu turbo motoru toto nemuze uplne vyloucit, leda potlacit. Zrejme by to bylo na dlouhou debatu, jak kdo mysli, jaky argument, ale na to nastesti neni cas :-)
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Základní faktor? Rozhodně tupý řidič! A je úplně jedno, s čím jezdí, snad s výjimkou elektropohonu.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od bjukemen »

Ani nahodou s tym nema problem kazdy vyrobca resp hocijaky turbobenzin podstatne je aby v aute nesedel idiot
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

vita_k píše: - karbon ve valci - muze se vytvorit u kazdeho motoru.
- kombinace otacek a momentu
- vysoka teplota ve valci
- palivo 95/98
- olej - nejaky pouzivaji vsichni vyrobci
- dalsi....
A benzinový turbobenzin je novinka :) Tak nějak mám pocit že tu s námi jsou ty motory (ve větší míře a v nich Tebou popsané věci) přes 30 let :P A i atmosférické motory s výkony a teplotami ve válcích dnešních foukaných "šicích strojů" měly karbon, otáčky a krouťák a mazány byly oleji.... Před 30-ti, 40-ti, 50-ti lety.
LSPI je tu ale až teď. Až co se po čase projevují následky ekoolejů C1/C2, "LL" výměn a snahy o nižší spotřebu posloucháním "rádce" řazení a podtáčením motorů. Až teď se začaly projevovat následky těchto ekopitchovin :cry:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od pepoh »

Pitris píše:
A ten 'rádce' řazení :?: Kapitola sama pro sebe a jedna z věcí, která se snad ani "narodit" neměla Obrázek
protoze je to rovnaka kktina ako startstop.
no nuz.. ked ofic test spotreba "city cyklus" ---> ~50% auto stoji !
tak proc bych i ja jako vyrobce nenamontoval ten system, kdyz vsichni ho pouzivaji.. nechci mit horsi cisla spotreby...konkurence...
co na tom ze zakaznici budu p´covat.. :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od BigBang »

tady nejde ani o horší čísla spotřeby v rámci konkurence ale nutnosti vlézt se jako výrobce do limitů na produkci CO2...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od PavelRS »

Přesně tak, protože za každé překročení hodnot CO2, byť o gram mimo tabulky, do kterých se musí vejít, automobilky platí těžké valuty...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše:LSPI je tu ale až teď.
Ale není :) Stále mám v živé paměti jak můj otec dokázal připravit na GO snad každý motor během 60 tis. km (za rok už v 60. letech min. st. najezdil min. 30 tis. km), tj. za dva roky i méně. Oleje se tehdy měnily po 5 tis. km a na zimu/léto se používaly jiné. Dosahoval extrémně nízké spotřeby benzínu - za cenu extrémně vysoké "spotřeby motorů". Prvním příznakem brzkého konce bylo to, že motor po vypnutí zapalování běžel dál...

Tak kde je rozdíl? Je to stále o tomtéž: extrémní podtáčení likviduje motor :!:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od BigBang »

A víš co je nejsmutnější? Když vyučující na ústavu automobilů FS ČVUT, byť odborník na karoserie, prohlásí, že dneska už v autech můžeme jezdit v nízkých otáčkách jak nám to radí rádce, protože ty motory jsou na to stavěný... Nechtěl jsem mu rozporovat, přeci jen jsem ještě potřeboval u něj udělat zkoušku :mrgreen: Nicméně nepopírám, že možná zkoušel nahodit udičku kdo se chytí, ale to není jeho styl :idea:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Odpovědět