Vhodné oleje po proplachu motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pedro »

To neni vselek, tady uz to nezachrani a je to beh na dlouhou trat, bez moznosti pozitivniho naznaku. To bych tam rozhodne nelil.
vit-burian

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od vit-burian »

Ono to ten problém asi jen oddálí, ale i to se hodí. Časem, až bude taky víc peněz, tak se generálce stejně nevyhneme a motoru jenom pomůže.

Mimochodem, k tomu tématu tunění, dnes jsem narazil na chlapíka se Sierrou r. 1985, co ji koupil jako novou (?!) na Veletrhu v Brně v tom roce 1985, taky Ghia 2.0, a jezdí s ní dodnes, 32 let, totálně originální, garážovaná, nebouraná, 32 let jeden vlastník. To auto si pod jedním majitelem prošlo cenovým dnem a dneska už jeho cena bude opět si myslím docela vysoká...
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pedro »

Asi pro nej nebyla jen povoz A-B.
Bila, cervena nebo tmave modra?
vit-burian

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od vit-burian »

Béžová. Jo no, prý jen na dovolenou a zpátky a tak podobně, na výlety. Dnes už je v důchodu, a auto si stále drží...
Díky všem za rady, zkusím tedy tu 10W40, na tom se asi shodneme všichni.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od NOVON »

Libor: Dej SHELL HELIX HX7 10W-40,ma vice cisticich aditiv a cenove te nezrujinuje..Pak do toho muzes zkusit "medík" od BG pro vyjete motory..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

vit-burian píše:Tak primárně můj dotaz směřoval na to, jakej olej dát na nejlepší "protažení", pročištění a dočištění motoru. V tom případě by asi tedy bylo vhodné zvolit i nižší druhé číslo, aby v zahřátém motoru procházel olej více....
Olej prochází motorem tak rychle, jak moc "tlačí" čerpadlo. A čím řidší olej, tím větší vůle a tím víc se ten tlak (a olej) ztrácí. A kromě toho, když....
vit-burian píše:Do auta byl asi z důvodu opotřebení pístních kroužků lit 15W30 (nic moc, ze supermarketu...), já vyměnil za klasický 10W40. Poté se v průběhu několika měsíců začaly projevovat výše zmíněné problémy (=nadměrné spalování oleje). Nyní byl motor pročištěn, propláchnut, domnívám se, že velké množství úsad se odstranilo, situace se dost zlepšila, motor nekouří. Myslím, že teď je tedy klíčové zvolit vhodný olej (jinak situace povede zas tam, kde jsem byl), ovšem nevím moc jaký (co se týče viskozity, výkonnostní třída je jasná dle motoru - alespoň SG). Domnívám se, že teď, zvlášť přes zimu, by dočištění mohl podpořit opět řidší 10W40, který bych po kratší době (cca 1000 km nebo na jaře) vyměnil zpátky za 15W40, tedy hustší olej, který by měl menší chuť pronikat přes pístní kroužky?....
tak jsem měl pocit že jde o spotřebu oleje. No nic
vit-burian píše:....jádro problému spočívá spíš v tom, "že se spaluje benzín, ne olej"
....ono jde o spotřebu benzinu :)

Jinak na ztvrdlé gufera je mimo MaxLife i trochu levnější Sunoco 10w40 Marathon, ale jak psáno Pedrem - hned se ani pejsek nevyčurá. Chce to čas....a jestli moc, tak raději gufírka a kroužky (aspoň). Ale zatím 10w40 zima / 15w50 léto lze.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od bjukemen »

ps: medovinu tam rozhodne nedavaj je to blbost doslova to rozhodi viskozitu oleja a v zime z toho bude vazelina
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Nimrod
Příspěvky: 7
Registrován: úte pro 12, 2017 15:02

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Nimrod »

NOVON píše:Libor: Dej SHELL HELIX HX7 10W-40,ma vice cisticich aditiv a cenove te nezrujinuje..Pak do toho muzes zkusit "medík" od BG pro vyjete motory..
jaké jsou další oleje, které jsou vhodné na pročištění motoru, ideálně 5w40? rád bych udělal pár rychlých výměn po cirka 2tkm spolu s filtrem, ale nějak nevím co tam nalít, aby to mělo požadovaný efekt. předepsaná norma je API SG
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

Údajně posílené čistící účinky kromě Shellu má i Valvoline MaxLife a Sunoco Marathon, ale jestli se olej párkrát vymění po 2-3 tkm, tak motor vyčistí i jiný 'běžný' olej bo nový má čistící schopnosti 'nejsilnější' a usazeniny dokáže udržet ve vznosu a event. je 'nechat' ve filtru; který ale nutno měnit vždy s olejem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Nimrod
Příspěvky: 7
Registrován: úte pro 12, 2017 15:02

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Nimrod »

dobře, tak to nebudu hrotit a uvidím, co se mi bude na jaře, až se k tomu dostanu, zrovna líbit ze zavedených výrobců. děkuji
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

Nevím co za motor, ale soudě dle psaného API SG, což by značilo ještě poctivý motor bez moderních "ekokurvítek", by se asi dal po zimě dobře použít třeba Sunoco Marathon 10w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Nimrod
Příspěvky: 7
Registrován: úte pro 12, 2017 15:02

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Nimrod »

2,0 16v turbo redblock od volva. a právě kvuli tomu turbu bych dal raději 5w40 než 10w40, ale klidně mi vyveď z omylu
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

Na zimu 5w40 jo, ale po zimě klidně i do turbomotoru 10w40 - nebyl by problém protože při venkovních plusových teplotách bude mezi 5w a 10w při startu minimální rozdíl. A při provozní teplotě bude 10w40 stabilnější - i když ta střihová (ne)stabilita se začne projevovat ne po dvou ale třeba až po 10-ti tkm....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Nimrod
Příspěvky: 7
Registrován: úte pro 12, 2017 15:02

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Nimrod »

mám jinak celoroční náplň, najezdím cirka 10tkm za rok, přes zimu auto jezdí jen krátké jízdy po několika týdnech, aby se trošku hýbalo, jinak stojí. měl jsem po tom čištění v úmyslu do něj lít millerse ee longlife 5w40... ale teď nevím, zda-li bych tedy neměl spíš zkusit ten 10w40... co soudíš? s autem nemám v úmyslu závodit, spíš jezdím klobouka, byť jednou za čas ho pochopitelně proženu a párkrát do roka se dá počítat s alpama či jinýma kopečkama
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

Jak říkám.... 5w40 se dá, ale Millers EE :?: Olej s C3 :? Přijde mi to zbytečné a asi bych dal raději třeba o půlku levnější Sunoco Synturo Gold s vyšším TBN.
Ale při Tvých jízdních podmínkách úplně klidně (když chceš něco "lepšího") třeba Motul 6100 Synergie+
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět