Snížení oktanového čísla benzínu

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Preffa

Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Preffa »

Zdravím odborníky a vlastně všechny zajímající se o maziva-paliva. Jednoduše řečeno potřebuji snížit oktanové číslo Naturalu 95 a to na hodnotu 84-86 oktanů. A tak se chci vás zeptat jak bych, a čím to mohl snížit oktanové číslo benzínu?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Jerry3 »

Tohle dělat postrádá jakýkoli smysl. A jestli už, tak prostě uprav předstih zážehu motoru, do kterého to potřebuješ.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Pitris »

Tohle tu už jestli si dobře pamatuji kdysi někdo taky chtěl. Do hodně starého Moskviče. Jak to udělat nevím ale snad jde ještě někde sehnat N91.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Jerry3 »

U toho Moskviče by ale neměl být žádný problém upravit předstih. Dokonce si vzpomínám, že některé sovětské vozy mívaly korektor (takové korekční kolečko se stupnicí) pro úpravu předstihu podle aktuálně natankovaného paliva přímo na rozdělovači, tedy ani nebylo nutné žádné nářadí či měřák. Pomoci si stroboskopickou lampou je však samozřejmě přesnější.
Preffa

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Preffa »

Děkuji za rady a názory, ale neřešme jak to udělat, tak abych použil klasický benzín, tyto praktiky jsou mi známy. Já řeším jak snížit oktanové číslo benzínu, neřešme tu motor a do čeho to je a pod.. Mě zajímá jen snížení oktanového čísla. Pokusím se hned vložit teoretický dotaz:

Smíchám 1litr naturalu s 1 litrem n-Heptan (p.a.) vznikne mi směs s oktanovým číslem cca 48,1oktanů. Je to správná teorie??? Ano nebo ne??
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Brembo »

oktánové číslo unižuje i technický benzín,motorová nafta,aceton a vačšina riedidiel. https://sk.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%A1 ... D%C3%ADslo
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, akorát netuším, jak se bez ověřovacích testů v laboratoři dobrat kýžené výsledné hodnoty. Ono se to bohužel nechová podle trojčlenky...
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od bio »

Jaké oktanové číslo má technický benzín?
Návštěvník22

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Návštěvník22 »

Za svého mládí jsme na technický benzín proháněli fichtly a podobné stroje. Měli jsme k benzínu v podstatě neomezený přístup. Ale již tenkrát nám bylo doporučeno dávat trochu více oleje, protože technický benzín je "suchý". Jak jsem koupil, tak prodávám.
Ale oktany asi nic moc, protože to bylo línější, než na normální benzín. Číslo neznám.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od bio »

něco tady
lacine-palivo-74-oktanu-t2078.html

něco tady
http://www.petroleum.cz/vyrobky/jet.aspx

tipuju že jde o veterána nebo letadlo? zkusil jsi to na patřičných forech? v případě veterána si myslím že to už všichni vyřešili, aby jsi náhodou neobjevoval Ameriku
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Brembo »

technický benzín má oktánové číslo približne 60. Presný udaj závisí od konkrétneho výrobcu,pretože toto číslo nemusí byt ani stanovené,takže sa može líšit.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Preffa

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Preffa »

Děkuji za postřehy, já budu konkrétnější aby bylo jasné oč mi jde. Představte si Motor z roku 1914, kde plnění a výfuk je zajištěno šoupatkovým mechanismem. Motor je konstruován na "benzín" s oktanovým číslem 62. Mohu dělat s předstihem cokoliv ale tohle má prostě jiný průběh spalování. Problém je ten, že při použití vysokooktanového benzínu, mi benzín dohořívá ve výfuku, kde je zmíněný šoupatkový systém a po chvíli se mi šoupatka roztaví. Vzhledem k ceně a opravám jsem přešel na konstrukčně podobný motor z roku 1935 na kterým zkouším přijít na to jak snížit to oktanové číslo. Ano použil jsem i technický benzím ale výsledek byl vždycky jiný.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Pitris »

Preffa píše:Vzhledem k ceně a opravám jsem přešel na konstrukčně podobný motor z roku 1935....
S tím benelim Ti neporadím, ale ten motor musí být nádhera :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Snížení oktanového čísla benzínu

Příspěvek od Hombre »

Přidej do benzínu petrolej. Podle startování vyzkoušej poměr. Sníží oktany a bude promazávat šoupátka.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět