Benzin nebo naftu ??

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od bloke »

Brembo, tak to je pre nás fakt „nádherné“. Pod akými zložkami sa tá polnohospodárska bio-časť ešte mohla nachádzať na dodacom liste?, predpokladám že ani v 8/2016 nebolo v tejto norme iba tých 1,1%.
Mohol tam byť zároveň Etanol a etbe + ešte niečo ďalšie?
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

lefort píše:Takže sice vyšší výkon, ale i spotřeba, rozumím tomu dobře?
Tohle ani zdaleka není tak jednoduché: ten vyšší výkon je v tomto případě podmíněn přinejmenším přeplňováním. Bez něho naopak převažuje negativum nižší výhřevnosti, poněvadž vyššího o.č. se prakticky nedá využít.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

BigBang píše:ETBE funguje v palivu jako kdysi fungovalo „olovo“, tedy na zvýšení OČ ;)
Jenže tetraetylolovo mělo těch funkcí více. :)
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

PavelRS píše:...ale narozdíl od Ethanolu by neměl mít jeho negativní vlastnosti, ne?
V zásadě ano.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

Brembo píše:tak tento článok som ani nedočítal. Páni novinári zase trepu,neovládaju ani základné princípi fungovania jednotlivých systémov http://www.autoforum.cz/predstaveni/nem ... ani-cenou/
Císař je stále nahý, ale skupina potroublých koncerňáků bude i nadále freneticky tleskat jeho údajně novým šatům.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Pitris »

Naftový motor není pro každého.... http://www.autoweb.cz/nafta-neni-pro-ka ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

"Pak naftový motor vydrží i zatížení plynoucí ze sportovní jízdy."

Opět jsem se dobře zasmál! :P :twisted: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Pitris »

Tak počkej 8) 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Brembo »

bloke píše:Brembo, tak to je pre nás fakt „nádherné“. Pod akými zložkami sa tá polnohospodárska bio-časť ešte mohla nachádzať na dodacom liste?, predpokladám že ani v 8/2016 nebolo v tejto norme iba tých 1,1%.
Mohol tam byť zároveň Etanol a etbe + ešte niečo ďalšie?
bol to návrh zlobovaných a slušne podplatených poslancov,ktorý velmy potichu a bez akejkolvek medializácie i bol schválený. Dokument samozrejme nie je dostupný,takže neviem povedat,pod čím sa može v technických listoch ukrývat.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše:Tak počkej 8) 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans :twisted:
Jenže to byly speciály mající se sériovým turbodieselovým motorem v osobním voze pramálo společného. Jinak totiž platí, že jestli něco turbodiesel obzvláště nemá rád, tak je to dlouhodobé přetěžování sportovní jízdou.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od BigBang »

Pitris píše:Tak počkej 8) 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans :twisted:
někde ti tam vypadlo pár letopočtů - 2006, 2007, 2008, 2012, 2013, 2014 :P
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od PavelRS »

Jerry3: Co konkrétně turbodieselu vadí při delším zatěžování sportovní jízdou? Já jen ať můžu kámošovi vysvětlit, proč jsi neměl kupovat naftu. :lol:

I když pro jeho obranu, bude rotačku prodávat a kupovat nějakou funglovku v benzinu.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Pedro »

Ono zalezi na vice faktorech. Vezmu li v potaz jen pistni skupinu, zalezi napr. na pomeru vrtani x zdvih. Kolem toho se rika napr. dlouhozdvih, skoroctverec, ctverec, podctverec. To plati i o benzinu.
A k tomu nastaveni vacky, vacek casovani a predvstriku.
Diesely pracuji s relat. vysokou kompresi, neb se smes musi vznitit sama tlakem a teplotou z neho, u foukanych ruznici se. Z principu jsou takove vice,, nekultivovane,,. To bez urazky.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Jerry3 »

Primárně jde o vyšší hmotnost všech dílů vykonávajících vratný/nerotační pohyb, zvláště pak v kombinaci s dnešním trendem odlehčováním rotujících součástí - setrvačníku, kliky, vaček, případně vyvažovacích hřídelí, pokud tam vůbec jsou. Dále pak obvyklá dlouhozdvihovost a nemožnost udělat písty ve válcích "na volno". To souvisí i s tím, že zatímco u dieselu je tepelně nejzatíženějším dílem píst, u benzínového motoru je to jeho hlava: píst, který se pohybuje, je třeba řádně dimenzovat, když u nepohyblivé hlavy motoru to až takový problém není.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvek od Pitris »

Běžně čím točivější motor, tím víc podčtvercový. Ovšem třeba motor Honda K24A (např. Acord 2.4) má vrtání/zdvih 87/99 a točí přes 7300. Dvoulitr je "čtverec". 86/86. Ale samozřejmě benziňáci.☺
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět