Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
Moderátor: Colommbo
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
Zdravím,
včera som to bol popreháňať, všimol som si že to robí aj na voľnobeh. Keď držím na voľnobeh 3000ot/min, vśetko je v poriadku, keď prešlápnem plyn na 3500-4000ot/min..zníži sa teplota na budíku (klesne ručička tak o 4mm). To sité pri jazde. Včera som to točil často po 6000ot/min, a správalo sa to rovnako.
Skúśal som aj funkciu kúrenia pri vytáčaní, ktorú sme riešili s Jerrym3, tak kúri to rovnako aj keď teplota na budíku klesne, takisto nie je rozdiel v správaní teploty na budíku či je kúrenie nastavené na max alebo min, alebo je dokonca zapnutá klíma. Správa sa to rovnako .
včera som to bol popreháňať, všimol som si že to robí aj na voľnobeh. Keď držím na voľnobeh 3000ot/min, vśetko je v poriadku, keď prešlápnem plyn na 3500-4000ot/min..zníži sa teplota na budíku (klesne ručička tak o 4mm). To sité pri jazde. Včera som to točil často po 6000ot/min, a správalo sa to rovnako.
Skúśal som aj funkciu kúrenia pri vytáčaní, ktorú sme riešili s Jerrym3, tak kúri to rovnako aj keď teplota na budíku klesne, takisto nie je rozdiel v správaní teploty na budíku či je kúrenie nastavené na max alebo min, alebo je dokonca zapnutá klíma. Správa sa to rovnako .
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
Pak ten termostat funguje správně (kdyby tomu tak nebylo, pokles indikované teploty by byl provázen poklesem účinku topení) a problém bude spíše v samotné indikaci teploty.
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
Otázkou ještě je, jaké informace dostává řj oproti tomu, co ukazuje budík na přístrojovce...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
To je pravda. Proto to např. u Mitsubishi mívali dokonce ztrojené: jedno čidlo v komoře termostatu bylo pro budík na přístrojovce, další pro klimu a to hlavní pro ŘJ motoru, přičemž ŘJ měla napojení na všechny tři, aby si je mohla porovnat. Kde ty loňské sněhy jsou!
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
Takže ak nám teoreticky vypadol termostat, pravdepodobne to môže byť čidlo teploty pre budík?
ALebo inak, mám to vôbec riešiť? škodí to niečomu?
ALebo inak, mám to vôbec riešiť? škodí to niečomu?
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
Jak jsem ti psal v SZ, nacvakej si na palubáku digitální teplotu a porovnej výkyvy teploty
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
Ok skúsim zistiť ako zobraziť teplotu na palubáku..potom dám vedieť
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
Ahojte !
Mám nové postrehy čo sa týka kolísajúcej teploty motora. Zistil som, že MAZDA nakoniec nemá vyhrievaný termostat.
Tu je termostat na Mondeo s rovnakým motorom s konektorom:
https://www.autodily-rt.cz/pictures/ass ... 5798G1.JPG
A tu na moju Mazdu:
https://www.autodily-rt.cz/pictures/ass ... TH7142.JPG
Takisto je rozdiel v otváracích teplotách termostatov, pre mondeo to je 98°C, pričom pre Mazdu 82°C alebo 90°C.
Na diaľnici sa mi to chová tak, že keď idem dlhšie dole kopcom , tak klesne teplota, tak ako som písal vyššie....nemusím ani motor vytáčať
Naklikanie kódu podľa Hombreho na Mazde nejde, tak primitívny palubák nemajú ani európske autá spred 25 rokov , jedine čo sa tam dá v servisnom menu spraviť, je kontrola budíka teploty, keď však otočím kľúč do druhej polohy, už sú tam kilometre a za jazdy sa to spraviť nedá...
Na diagnostiku sa mi to dávať nechce, keďže nový termostat stojí 30 eur a diagnostika rovnako.
Mám nové postrehy čo sa týka kolísajúcej teploty motora. Zistil som, že MAZDA nakoniec nemá vyhrievaný termostat.
Tu je termostat na Mondeo s rovnakým motorom s konektorom:
https://www.autodily-rt.cz/pictures/ass ... 5798G1.JPG
A tu na moju Mazdu:
https://www.autodily-rt.cz/pictures/ass ... TH7142.JPG
Takisto je rozdiel v otváracích teplotách termostatov, pre mondeo to je 98°C, pričom pre Mazdu 82°C alebo 90°C.
Na diaľnici sa mi to chová tak, že keď idem dlhšie dole kopcom , tak klesne teplota, tak ako som písal vyššie....nemusím ani motor vytáčať
Naklikanie kódu podľa Hombreho na Mazde nejde, tak primitívny palubák nemajú ani európske autá spred 25 rokov , jedine čo sa tam dá v servisnom menu spraviť, je kontrola budíka teploty, keď však otočím kľúč do druhej polohy, už sú tam kilometre a za jazdy sa to spraviť nedá...
Na diagnostiku sa mi to dávať nechce, keďže nový termostat stojí 30 eur a diagnostika rovnako.
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
tak pořiď ten teplejší a asi by mělo být vystaráno
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní
Ale před montáží hoď ten nový i starý do hrnce s vodou a zahřívej. To abys neměnil zbytečně.