Všem moc děkuji za velmi cenné rady a osobní zkušenosti.
Jsem rád, že jsem na tohle fórum narazil, jelikož jsem vlivem médií (Autosalon), prodejců olejů a videí od několika málo spokojených "pokusných králíků" málem do svého motoru nalil zmíněné aditivum za nemalý peníz. Naštěstí se řídím tím, že pokud nenajdu alespoň jednu negativní recenzi, tak se mi to zdá dost pochybné.
Aditivum Atomium Active Diesel
Moderátor: Colommbo
Re: Aditivum Atomium Active Diesel
Zatial som sa nestretol s olejom,ktorý by mal viskozitu za tepla vyššiu,než za studena. A je jedno,či by si porovnal viskozitu teplého oleja 10W-60 s viskozitou oleja studeného,napríklad 0W-20. A čo sa atomového oleja týka,už názov je podozrivý.e1H píše:Pozor, to že motor sa vďaka viskóznejšimu oleju je tichší, neznamená, že je aj mazanie lepšie! Napr. také turbo (má ho už minimálne každé druhé auto) nemusí kvôli vyššej viskozite oleja a jeho nižšiemu prietoku v okruhu mať dostatočné mazanie. Olej sa môže začať pripekať a hneď máš problém. Pridaj k tomu vyššiu záťaž v zime pri studenom motore (sú situácie kedy sa tomu jednoducho nevyhneš) a môže to skôr či neskôr zle dopadnúť. Ak máš nižší prietok oleja v okruhu, tak aj odvod tepla z motora je horší. Tým pádom má viac "práce" vodný okruh, ktorému olejový neasistuje pri odvode tepla. Pri bežnej prevádzke drobnosť, pri výnimočných situáciách, alebo v prípade poruchy v chladiacom okruhu to môže spôsobiť rozdiel v tom, či budú následky pre motor totálne, alebo nie. Ale to sme už dosť odbočili od pôvodnej otázky.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta