Aditivum Atomium Active Diesel

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

pan wolf

Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od pan wolf »

Dobrý den,
přemýšlím o použití přísady do motorového oleje ATOMIUM Active Diesel, ale nerad bych svému motoru více přitížil než pomohl. Na jedné straně všude čtu jak toto aditivum snižuje hlučnost motoru, nepatrně zvyšuje kompresní poměr a snižuje spotřebu nafty, ale na druhé straně jsem narazil na vašich stránkách na článek pana Ing. Jaroslava Černého, CSc. z Ústavu technologie ropy a petrochemie VŠCHT v Praze, který ve mě vzbudil nejistotu ohledně nežádoucích korozivních účinků olejových aditiv.
Je pravdou, že zmíněné adituvum by mohlo z dlouhodobého hlediska výrazně zhoršit korozní odolonost dotčených částí motoru? ...děkuji za odpověď
e1H

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od e1H »

Do oleja nič nepridávaj! Oleje už majú v sebe všetko čo v nich má byť. Ak pridáš niečo ďalšie, tak možno jednu vlastnosť oleja zlepšíš, ale ďalšie zase zhoršíš.

P.s.: Olej je v motore od toho, aby mazal, a nie preto, aby znižoval jeho hlučnosť.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Pitris »

Snad se nebude Luboš T. zlobit když zde napíši jeho poznatky s Atomiem (nevím ale jestli přesně s tímto). Jako majiteli e-shopu mu to distributor (a celkem nevybíravě) před nedávnem nabízel. Tak to vzal do laboratoře. Co si pamatuji, tak první co ho upoutalo bylo že vzorek mezi dvěma sklíčky jakoby "vrzal" - pevné částice v tom :x A další že průměr oněch částeček byl okolo 60-ti µm kdežto olejový filtr zachytí nečistoty velké / malé okolo 10-ti 15-ti µm v průměru.... Takže to "kouzelné" Atomium stejně zůstane ve filtru :x Je to absolutně vyhozený peníz; daleko lepší pro motor je častěji měnit olej (ve kterém je všeho tak akorát).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Colommbo »

Není-li to nezbytně nutné, netřeba do oleje přidávat nic. Jedinou výjimkou je Bishop's... :wink:
Ale tohle
...Olej je v motore od toho, aby mazal, a nie preto, aby znižoval jeho hlučnosť.
přece není celá pravda... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Pitris »

Není. Krom toho že olej má mazat, tak hluk tlumit taky. Stejně jako chladit, působit proti vnitřní korozi motoru, odolávat oxidaci, být střihově stabilní a třeba dotěsňovat vůle. A na toto všechno má "v sobě" už aditiva - a ve SPRÁVNÉM poměru; který se ale přidáním čehokoliv do oleje "rozhodí" a když se tím snad dosáhne zlepšení něčeho, tak určitě dojde ke zhoršení jiné vlastnosti motorového oleje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Colommbo »

Tož jsem si trošku počtl a fakt ti nevim, Maruš... :? http://atomium.cz/home/what-is-atomium/
Obzvlášť některé "recenze" stojí za to:
"...Hyunadi ATOS 1.0 benzin, r.v. 2000 najeto cca 250tis. U auta docházelo k u niku oleje do spalovacího prostoru v takové míře, že jsem byl již rozhodnutý auto nechat ekologicky zlikvidovat, takže jsem se nebál do něj nalít nějaký neznámí přípravek ATOMIUM. S přibližnou spotřebou 1L oleje na 200km, už nemělo cenu dělat při ceně vozu generálku motoru.
Po nalití vašeho přípravku se začali dít věci, prvních cca 500km se z motoru ozvali podivné zvuky hlavně za studena. Ty postupně u stály a v současnosti se spotřeba oleje téměř zastavila. Řekl bych že došlo k snížení spotřeby oleje o 80-90%.Další věc byl výkon který se skutečně změnil k lepšímu..."

Jestliže aplikace přípravku odstraní spotřebu oleje cca 5L/1000km, musí se jednat skutečně o technologický zázrak. Kdybych to býval věděl, mohl jsem se na výměnu ventilových gufer vy...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od e1H »

Pitris píše:Není. Krom toho že olej má mazat, tak hluk tlumit taky. Stejně jako chladit, působit proti vnitřní korozi motoru, odolávat oxidaci, být střihově stabilní a třeba dotěsňovat vůle. A na toto všechno má "v sobě" už aditiva - a ve SPRÁVNÉM poměru; který se ale přidáním čehokoliv do oleje "rozhodí" a když se tím snad dosáhne zlepšení něčeho, tak určitě dojde ke zhoršení jiné vlastnosti motorového oleje....
S väčšinou súhlasím, ale tlmenie hluku naozaj nie je úloha motorového oleja. Je to akurát príjemny vedľajší efekt. Treba ale pochopiť aj to, že stíšenie motora vďaka oleju, je vždy na úkor niečoho. Najčastejšie je s tým spojená vyššia viskozita oleja a tým pádom jeho nižší prietok v mazacom okruhu, čo je neželaný stav. Do určitej miery to motoru ešte neuškodí, ale všetci dobre vieme, že je lepšie sa tomu vyhnúť. Keby to tak nebolo, tak by výrobcovia áut doporučovali do svojich motorov výhradne oleje 10W-60, aby ich motory boli čo najtichšie. Z nejakého dôvodu sa tak ale nedeje. :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:....výhradne oleje 10W-60, aby ich motory boli čo najtichšie....
A nebo vazelinu :P
Ano. Hluk tlumící vlastnost oleje je jen jakoby "vedlejší produkt" a je závislý na viskozitě, ale rozdíl ve stejném motoru s A1/B1 5w30 nebo s A3/B3 10w40 co do zvukového projevu bude znatelný. A konstruktéři auta - a zvlášť při použití nízkoviskózních olejů - s tím počítají....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Colommbo »

Funkce oleje v motoru jsou čtyři základní. Základní, žádná z nich není doplňková, vedlejší. Mazání, chlazení, čištění a těsnění. Ano, ta poslední je "závislá" na viskozitě ("hustotě") oleje za provozní teploty. A jestliže výrobci do svých motorů hromadně nedoporučují oleje 10W60, není důvodem nějaká "snížená průtočnost náplně", tím jsou jen a pouze nesmyslné požadavky na spotřebu a emise... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Pitris »

Jirko, tady si myslím že to taky není tak zcela pravda, protože pokud se budeme bavit o běžných motorech a jízdních podmínkách, tak 5w40 a 10w40 je plně dostačující. Ale ano, jsou některé motory a podmínky, kde jsou oleje třeba 5w50, 10w60 (nebo i 0w30) opodstatněné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Colommbo »

Je tam smajlík, Jarku, to byla jen reakce na kolegou zmiňovaný právě ten (ano, za běžných okolností zbytečný) 10W60... :D
P.S. Kolegovi naskakuje kopřivka, když někde vidí olej s vyšším číslem než 5W40, já to zase mám právě naopak... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:Je tam smajlík, Jarku....
:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Hombre »

Snížení hlučnosti není vedlejší plusový projev kvalitnějšího oleje, ale velmi důležité kvalitnější mazání = snížení hlučnosti. Co je vlastně zvýšená nebo snížená hlučnost za použití jiného oleje . Snížení hlučnosti je vlastně jasný signál pro majitele, že to je ten pravý ořechový olej pro jeho motor. Všechny na sebe působící jak točné , tak kluzné části motoru jdou po olejovém polštáři - filmu, čím je kvalitnější , tím méně dochází k dotyku kov na kov , to znamená procvaknutí olejového polštáře vysokou teplotou , kterou olej nesnese, střihem tenkého olejového filmu, to je pak to zvonění , pazvuky, přehřívání motoru , zapékání kroužků ....souhrnem - rychlejší opotřebení motoru :?
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
e1H

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od e1H »

Pozor, to že motor sa vďaka viskóznejšimu oleju je tichší, neznamená, že je aj mazanie lepšie! Napr. také turbo (má ho už minimálne každé druhé auto) nemusí kvôli vyššej viskozite oleja a jeho nižšiemu prietoku v okruhu mať dostatočné mazanie. Olej sa môže začať pripekať a hneď máš problém. Pridaj k tomu vyššiu záťaž v zime pri studenom motore (sú situácie kedy sa tomu jednoducho nevyhneš) a môže to skôr či neskôr zle dopadnúť. Ak máš nižší prietok oleja v okruhu, tak aj odvod tepla z motora je horší. Tým pádom má viac "práce" vodný okruh, ktorému olejový neasistuje pri odvode tepla. Pri bežnej prevádzke drobnosť, pri výnimočných situáciách, alebo v prípade poruchy v chladiacom okruhu to môže spôsobiť rozdiel v tom, či budú následky pre motor totálne, alebo nie. Ale to sme už dosť odbočili od pôvodnej otázky. :roll:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Příspěvek od Colommbo »

Ano, vraťme se k tématu, tedy Atomium nebrat! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět