Ekolube diesel aditiv/VIF?

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Maxie

Ekolube diesel aditiv/VIF?

Příspěvek od Maxie »

Mohu se prosím zeptat, jaký je rozdíl mezi Vaším diesel aditivem a aditivem značky VIF?

Děkuji
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Re: Ekolube diesel aditiv/VIF?

Příspěvek od Luboš T. »

Dobrý den,
psal jsem odpověď na toto téma již v jiném vlákně http://www.oleje.cz/forum/prisady-do-nafty-t4512.html toto:


Příspěvek od Luboš T. » stř led 25, 2012 12:18 pm
Tak ještě jednou k tomu porovnání VIFu a Ekolube (EDA).
V mých příspěvcích výše, se rozhodně nevyjadřuji ke kvalitě VIFu ani jeho účinnosti, to mně nepřísluší. Zamýšlím se pouze nad reálnou koncentrací této přísady v souvislosti s deklarovanými účinky v uvedeném testu.
Tak jako jsou známy jednotlivé komponenty takové multifunkční přísady, tak jsou také známé výrobcem stanovené přípustné koncentrace těchto komponent v naftě tak, aby byla přísada funkční.
Tak například: zvyšovač cetanového čísla 2-Ethylhexyl Nitrát je výrobcem /Infineum(Zenteum)/ doporučen použít v koncentracích 500-2000ppm neboli 0,05-0,2% hm. Uvážíme-li použití té nejvyšší možné koncentrace 0,2%hm.,která je použita u Ekolube Diesel Aditivu, pak by obsah pouze této látky v přísadě VIF musel být 1 l ! Obdobné je to u depresantů zabraňujících vylučování parafínů v naftě. Jsou to polymerní látky, které by musely být ve stejném poměru s EDA zastoupeny ve VIFu dalšími asi 300ml. To mluvím jen o dvou nejdůležitějších komponentách zimního VIFu. Další asi 3druhy látek, které tvoří další deklarované vlastnosti včetně nutné ředící složky (solventí nafty) nepočítám. Vzhledem k tomu, že tyto chemické složky vyrábí jen několik firem na světě a jejich kvalita a účinnost jsou srovnatelné, nepředpokládám, že by fy. Lang Chemie, která aditivum VIF vyrábí měla nějaké jiné zázračné chemikálie.
Z výše uvedeného lze tedy snadno dovodit, že při stejné koncentraci účinných přísad jako má přísada EDA by aditiv VIF musel mít obsah cca 2-2,5 l a ne 500ml! A to je také odpověď na úplně prvotní otázku tohoto vlákna, která se týkala ceny přísady EDA.
U přísady Ekolube vznikl naopak prostor i při maximálních koncentracích složek ještě na tzv. "sběrač vody" , který čistí nádrž a palivový systém od volné vody, což je nepostradatelný přínos nejen z protikorozního hlediska ale v dnešní době směsných naft z hlediska zabránění růstu bakterií v nádrži a tím způsobených potíží se vznikem kalů a ucpávání filtrů.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ekolube diesel aditiv/VIF?

Příspěvek od Brembo »

:wink: :wink: :wink: :wink:
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
NOP

Re: nafta - vyššie cetánové číslo

Příspěvek od NOP »

Hej Brembo, Ty jsi Ekolube diesel aditiv vyzkoušel, že tak jásáš? Čtyři zdvižené palce, to už je úplná euforie a silné vzrušení zakončené ...... no to snad nééé... :shock: :oops: Ale dost srandiček. Příspěvek Luboše T. z roku 2012 si velmi dobře pamatuji a společně s dalším příspěvekem někoho na zahraničních fórech, který podobně jako on do problematiky "viděl" a uváděl názvy chemikálií a jejich výrobců byl také příčinou toho, že jsem tu opakovaně tvrdil, že všechna ta aditiva do nafty mají podobný či stejný základ a liší se pouze množstvím příslušných chemikálií či jejich poměry. Prostě jsem opisoval. Dokonce na základě příspěvku Luboše T. jsem EDA tehdy zakoupil a vyzkoušel a opravdu to nebylo vůbec špatné. A ta vyšší cena tu bude asi oprávněná, nemám důvod nevěřit, spíše si myslím, že všechna ta "běžná" aditiva, včetně VIFu, který používám já jsou pořádně předražená. Ale na to jsme si v této zemičce již, bohužel, zvykli, že ano. V tomto případě půjde spíše o schopnost svůj výrobek komerčně prosadit na trhu. A současně, ne vždy se prosadí to "lepší". Třeba výrazně lepší systém Betamax od Sony oproti VHS blahé paměti a dalo by se pokračovat.
Ale já bych se spíše rád zeptal Luboše T. na problém s hlučností motoru u nafty s deklarovaným vyšším cetanovým číslem, pokud bude znát odpověď. Řešilo se to zde:
http://www.oleje.cz/forum/nafta-vyssie- ... t6082.html
V minulosti jsem třeba tankoval naftu v Makru zde v Brně, název si již nevzpomínám, údajně vysoké cetanové číslo, jelo to (akcelerovalo) to opravdu dobře, ale motor výrazně hlučnější, než třeba s tím VIFem (dávám 2:1000). Tehdy jsem se domníval, že to bude snad nižším obsahem těch mazivostních přísad. Ale u toho případu, který popisuji ve vlákně jsem tam nalil VIF a k tomu ještě WYNNs - mohlo to být i dost víc, než těch 20 ml, které píši, prostě jsem tam cosi namáčknul a nalil. Mně osobně se ten jejich systém moc nelíbí. A motor byl opět hlučnější, i když ne tak výrazně. Faktem ale je, že pokud jsem zkoušel vyšší koncentraci VIFu, než těch běžných 2:1000, které používám, tak jsem nic takového nepozoroval.
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Re: Ekolube diesel aditiv/VIF?

Příspěvek od Luboš T. »

Podle mého názoru by nemělo mít vyšší cetanové číslo nijak negativní vliv na hlučnost motoru. Z principu je to právě naopak.
Zvýšením cetanového čísla dochází k omezení emisí oxidu uhelnatého a HC,dále k omezení emise pevných částic a k snížení hlučnosti motoru.
Pokud by mělo mít vysoké CČ nějaký vliv na chod motorů, tak snad těch úplně starých typů bez elektronického řízení regulace vstřikování. Moderní motory s el. řízeným vstřikováním paliva jsou schopny dokonalé regulace začátku a průběhu vstřiku a tím využít palivo o vyšším CČ ke zvýšení výkonu zejména při vysokých otáčkách. Svým způsobem tak elektronika reguluje i tzv. "průtah vznícení" což je doba, která uplyne mezi vstřikem paliva do spalovacího prostoru a okamžikem vznícení. To vše má vliv i na hlučnost motoru. To platí i pro "zvěsti" o vysoké tvorbě sazí, zapékaní vstřikovacích trysek a tvorbě karbonu na tryskách při vysokém CČ. Tento jev by se teoreticky mohl vyskytnout také především u neřízených motorů, ale asi tak od CČ 80 a více jednotek.
Takového cetanového čísla se zatím však nemusíme bát i když so o něm již uvažuje pro nový typ naftových motorů. Takové motory by totiž nepotřebovaly tak velký kompresní poměr, byly by méně masívní a tedy i lehčí a především díky vysokému CČ ekologičtější.
Příliš velkého zvýšení CČ po přídavku doplňkových aditiv se rovněž netřeba obávat protože současné nafty s CČ 55-60 jednotek mají již tak malou vnímavost přísady, že zvýšení nebývá více jak 3 jednotky.
Čím nižší je CČ u základní nafty tím větší efekt má doplňková přísada na jeho zvýšení.
NOP

Re: Ekolube diesel aditiv/VIF?

Příspěvek od NOP »

Velice děkuji za komentář někoho opravdu zasvěceného do problematiky. 8) Na internetu a různých fórech, které se zabývají problematikou motorismu všeobecně koluje spousta různých informací, no spíše dezinformaci, takže pro nás laiky, tedy pardon, nemohu mluvit za ostatní, zřejmě tu jsou všichni na slovo vzatí odborníci, protože nemají žádné dotazy.. Takže pro mne laika je problém se v těchto informacích orientovat. Proto jsem také psal v jiném příspěvku třeba o vzniku toho karbonu v souvislosti s vysokým CČ jako o teorii, kterou jsem kdesi četl. A nebyla to žádná fóra, ale články publikované v motor. časopisech či web. stránkách. Mám-li být ale upřímný, některé tyto informace mi prostě nedávaly smysl. No, a k té zvýšené hlučnosti motoru po aplikaci některých aditiv, zřejmě to souvisí opravdu s konstrukcí motoru. A je pravdou, že při zvýšeném dávkování VIFu do nafty (budu se "držet" VIFu, mám s ním nejvíce zkušeností) při koncentraci 2:1000 je to znát na snížení hlučnosti a velmi mírně i na akceleraci, při dávkování 4:1000 se ale již nic k lepšímu v projevu motoru prostě neděje. Alespoň v tom mém motoru, diesel Toyota 2 l a vnímáno pouze smyslově a pocitově.
Odpovědět