Mazivo pro elektropneumatická kladiva

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Mazivo pro elektropneumatická kladiva

Příspěvek od Jezevcik »

Ahoj, potřebuji nějaké vhodné mazivo pro stopky nástrojů elektropneumatických kladiv SDS - Max a SDS - Plus. Používal jsem mazivo Bosch, ale za prvé je dost drahé a za druhé má nešikovnou hliníkovou tubu.
Psal jsem do Parama a tam mi doporučili toto:
http://www.oleje.cz/p/mogul-la-2-250-g--18093

Jejich výběr nezpochybňuji, ale mockrát se mi osvědčilo, si vše podstatné raději ověřit a také možná existuje i nějaká jiná alternativa.
Díky.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Cumil

Re: Mazivo pro elektropneumatická kladiva

Příspěvek od Cumil »

Když jsem koupil první kladivo, byl tam v pixličce nějaký asi lithný tuk. Podle mě jsou poměry ve sklíčidle tak strašlivý, že to umaže vcelku cokoliv, hlavně že tam něco je. Z jakéhokoliv super hyper duper maziva je ve chvilce brusná pasta a tak trvanlivost bude záviset spíš na tom CO se vrtá, než ČÍM se maže.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Mazivo pro elektropneumatická kladiva

Příspěvek od Jezevcik »

Řekl bych, že cokoli asi ne. Když odhlédnu od složení, tak co se viskozity týče, viděl bych raději něco "řidšího". Kromě mazání namáhaných částí to má také odvádět nečistoty ven. Rozhodně je dobré po každém použití stopku důkladně vyčistit, pohrát si i s drážkami a při dalším použití nanést nepatrnou trošku na konec nástroje. Moc maziva se vymstí tím, že když už se neprotlačí přes prachovku (kvalitní prachovku, kvalitního nářadí) okolo nástroje, tak unikne zadem přes hlavičku, kde poruší těsnost, následně se tam dostane prach a je to na rozebrání a vyčištění, jelikož už to netěsní a teče permanentně.
Nedávno jsem byl v Hornbachu svědkem toho, jak prodejce radil zákazníkovi, který si kupoval kladivo, aby při každé výměně nástroje nanesl na stopku dostatečné množství tuku. Doporučil mu k tomu tubu Narex, velikosti dětské pasty za asi 200 Kč. Nejenže neměl pravdu, ale ještě ke všemu mu po všech stránkách zvolil krajně neekonomické řešení.
Kde to ty specializované prodejny berou?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazivo pro elektropneumatická kladiva

Příspěvek od Pitris »

Tome, nevím jestli je to to ono z Hornbachu, ale přímo pro stopky nástrojů pneu kladiv je třeba toto:
http://www.nako.cz/1052-tuk-pro-mazani- ... 47678.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e-panolin.cz

Re: Mazivo pro elektropneumatická kladiva

Příspěvek od e-panolin.cz »

V praxi se u stavbařů osvědčil produkt Molygrease 23, případně můžeš použít Hilti vazelínu i s celkem rozumným dávkovačem, nebo jak je psáno výše prakticky každý tuk s EP přísadami.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Mazivo pro elektropneumatická kladiva

Příspěvek od Jezevcik »

Jarku, to je ono.
e - Panolin, díky za tip. Stejná cena, desetinásobně větší obsah. Oni vědí, jak vydělat ☺
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
e-panolin.cz

Re: Mazivo pro elektropneumatická kladiva

Příspěvek od e-panolin.cz »

Ale to je u všech přebalovaných produktů do malospotřebitelských obalů, prostě je to piplačka a prodej 00 nic.
Mike

Re: Mazivo pro elektropneumatická kladiva

Příspěvek od Mike »

je to možná kacířská myšlenka, ale
od roku 2002 jsem měl Makitu HR2440, umřela letos na podzim
nikdy jsem nemazal uložení vrtáku nějakým spešl mazivem, jen to občas prostříkl konkorem
a to občas bylo tak jednou ročně
a sklíčidlo je funkční dodnes, narozdíl od 3.tích uhlíků a nyní patrně rozběhového kondenzátoru nebo vinutí.
zakoupeno Hitachi a snad zas těch 10let vydrží...
Odpovědět