Jaký nový AKU?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký nový AKU?
ja mam teraz na baterke bezne 12,6 a baterka je Fiamm 2 roccna mam k nej zarucak kupoval byvaly majitel neviem ci to nestihne dobit na kratkych jazdach ale netoci to tak ako treba a na nabijacke sa dobije za 3 hodiny do full ( tesco nabijacka) kde sa da zohnat ten zatazovy merak.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Jaký nový AKU?
V každém servisu ji mají a kontrola je otázkou 10 - ti sekund.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaký nový AKU?
Měl sem za to že 12,6 je cca na 80% a není tedy třeba dobíjet, natož dělat zátěžový test? Takhle bych dobíjel a kontroloval teď kolem svátků každý den a během zimy taky hodně často. Po dlouhý trase mám v pohodě 12,75-12,8 ale párkrát jedu jen krátkou trasu a sem na cca 12,55-12,65 což by mělo být v případě té nižší hodnoty min 75% a není třeba dobíjet, ale není to ani na škodu, kor když se pak nejede delší trasa.Hombre píše:ale jesli klesne na 12,6V, je třeba dobít nabiječkou a zkontrolovat zátěžovým měřákem, jestli nějaký článek není v háji.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
VARTA ve svých předpisech pro provoz a ošetřování olověných startovacích a malých trakčních akumulátorových baterií m.j. píše:
klidové napětí: 12,6V a více - kapacita: 100%
12,40 až 12,54V - 70%
12,24 až 12,40V - 50%
11,88 až 12,18V - 20%
klidové napětí: 12,6V a více - kapacita: 100%
12,40 až 12,54V - 70%
12,24 až 12,40V - 50%
11,88 až 12,18V - 20%
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
tak batéria dobitá 2x po sebe,je v poriadku,napatie 12,8V pri odpojenej nabíjačke,inak pri zapnutej v udržiavacom režime 13,5V. Bola to malichernost-kolíska pre napínanie remena sa opierala o vetrák alternátora a tak chudák spuštač musel vynaložit 3x vačšie usilie. Keby som skušobne račnou nepotočil motorom asi by som už menil batériu a rozoberal spuštač. Teraz točí motorom ako divý. Musel som zhodit opat dole spodný kryt motora a ležat pod autom pri -6. Opel zase pre Vectru uvádza
12,6V a viac-bateria v dobrom stave
12,4V-normálny stav
12,3V a menej-bateriu dobit alebo vymenit
12,6V a viac-bateria v dobrom stave
12,4V-normálny stav
12,3V a menej-bateriu dobit alebo vymenit
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký nový AKU?
Jelikož mrazy uspíšily odchod Aku do křemíkového ECO nebe, co zvolit vápník nebo olovo?
Re: Jaký nový AKU?
Pro novější auta (s vyšším dobíjecím napětím) určitě Ca/Ca.
Naposledy upravil(a) lefort dne čtv led 01, 2015 2:30, celkem upraveno 1 x.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Jaký nový AKU?
myslím,že tam malo byt napatie
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký nový AKU?
Samozřejmě vyšší napětí, pardon. Chybička se vloudila , opraveno.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Jaký nový AKU?
Pokračování, které se "překlopilo" do nabíjení, je tady: http://www.oleje.cz/forum/nabijecka-tad ... 1-506.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký nový AKU?
Bohužel to je již zaběhnutý trend.V nových autech baterie nic nevydrží. S manželkou máme relativně zánovní C5ky a v obou už máme nové baterky. Dávám mnou osvědčený Midac.Původní vydržely tři potažmo 4 roky.Dobíjení u obou 15,1 a 15,2. To je normální dle manuálu.
Pokud je baterie v cajku tak po odpojení od instalace cca po 6ti hod.by naměřená hodnota neměla být pod 12,5V. Hustota elektrolitu min. 1,25 a rozdíl v článcích by neměl být větší než 0,04.Bavím se o údržbových bateriích, jiná mi domů nesmí.Já dobíjím dvakrát až třikrát do roka.
Pokud je baterie v cajku tak po odpojení od instalace cca po 6ti hod.by naměřená hodnota neměla být pod 12,5V. Hustota elektrolitu min. 1,25 a rozdíl v článcích by neměl být větší než 0,04.Bavím se o údržbových bateriích, jiná mi domů nesmí.Já dobíjím dvakrát až třikrát do roka.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
Mno, 15,1 resp. 15,2V mi přijde hodně (špatně), ale možná je to u frantíků jinak...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
A možná i to je důvod té (podle mě krátké) životnosti baterek.... Ono i 15V může být dle manuálu normální, ale měla by na to baterka být dělaná. Možná se pletu ale mám pocit že jsem někdy někde četl, že na dobíjecí napětí v autě vyšší než 14,7V jsou jiné baterky - a tuším že třeba Banner-ky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký nový AKU?
mipesa: To je divný,já mám C4 Picasso,teď na jaře mu bude 5 let a baterka šlape jak hodinky a nabíječku neviděla.Jestli soudruzi v rámci úspor nedávají baterie o nižší kapacitě než by bylo zdrávo.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW