Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od simec44 »

Peugeot pro svůj benzínový motor 1,2 pure tech má předepsanou normu oleje PSA b71 2312 (olej 0W-30) ale GM pro totožný motor nasazený třeba Grandland X má předepsáno 5W-30 dexos1 gen 2 - proč?

Udělal jsem takové srovnání
https://drive.google.com/open?id=1u5NNc ... XcY_v9n-fo
z čeho pro mě plyne, že ACEA C2 má mnoho společného s API SN Plus a je prakticky jedno, co se do tohoto motoru naleje když to plní buď jedno nebo druhé.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Pitris »

Nevím proč to otevíráš v dalším vlákně, když se to tu už řešilo :(
Takže znovu: je blbost dávát do benziňáku (bez GPF) olej ACEA C2. Olej A5 se dá - na krátké jízdy, ale na delší je vhodnější A3.
A navzdory ekologům tyto motory fungují i na plnotučnou a nevykradenou 5w40-ku....
A daleko víc než olej proti LSPI tomu motoru prospěje včasná výměna oleje a využití i horní poloviny otáčkového spektra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od pepoh »

https://frenchcarforum.co.uk/wiki/Citro ... arbox_Oils
ak sa bavime o motoroch EB2 1,2r3 (frantici), tak ma platit psa norma.
uz roky opel patri pod psa. preco nadalej tlacia general motors normy?
1,2(t)b r3 / 1,6tb r4 /1,5td r4 je preznaceny psa. robia aj 1,4tb r4 -to neni psa motor.

ak je v zaruke, davaj co musis...potom je to tvoja vec.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Pitris »

pepoh píše:....uz roky opel patri pod psa....
Pod velkýho :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od pepoh »

Obrázek
:lol: :lol: :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od simec44 »

pánové, když zafiru srovnám s 308sw, tak opel je nekde jinde, zpracovani, kvalita materiálů atd i ochcavka se muze jít vycpat oproti zirafe
DirtyKing
Příspěvky: 44
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od DirtyKing »

Zajímavé teda. Jezdil jsem Astrou i Zafirou a teď mám novou 308 a 3008. Zajímalo by mě, v čem je Opel lepší ve zpracování? Protože já z toho mám naprosto opačné pocity.
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od simec44 »

srovnávám 308sw (2016 střední výbava) se Zafirou (2017 plná výbavy)
např. celá přístrojová deska je u Peugeot levný plast, sedacky v peugeot absolutne tragické o závadách co jsem na něm měl nemluvím. i proti Ochcávce je takový chatrný, prostě někde těch 120.000Kč rozdílu mezi Ochcávkou a 308 musí být znát.

V čem musím Peugeot vyzdvihnout je takové plachtění má nepoměrně větší dojezd na neutrál než zafira (ale to je dane výskou auta)
auris11
Příspěvky: 25
Registrován: čtv srp 03, 2017 11:39

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od auris11 »

Opel nechal normu dexos1 gen2 len do konca roka 2019. Všetky modely 2020 s motormi PSA už majú v príručkách normu B71 2303/B71 2312-0W30 alebo B71 2010-0W20. Jediná výnimka je astra, tá má ešte techniku GM kvôli tomu že PSA motory by bolo drahé a náročné zakomponovať. Nová astra príde v 2021 už s komplet technikou PSA. Ja by som neriešil a namiesto dexos by som dával normu PSA teda okrem Astry.
Jufa
Příspěvky: 9
Registrován: sob bře 14, 2015 21:58

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Jufa »

PSA už léta předepisuje bez rozdílu motorizace 5W30/0W30 v C2. Díky tomudle předpisu ve velkým kapali VTi/THP. Specielně pro benzínovým motorům tendle předpis moc nevoní. Do VTi, co jsem měl, jsem od novoty lil 5W40 ACEA A3/B4. Najel jsem s ním 190k bez toho, aby se na ten motor hráblo. Bez jakékoli výrazné spotřeby oleje. Co vím, tak to auto pořád jezdí. Aktuálně mám 1.6 BlueHdi, opět je tam předpis PSA B71 2312 (0W30 C2). Od první výměny dávám 5W30 v C3. Najeto to má lehce přes 100k a diagnostika mi ukazuje odhadovanou životnost FAPu na úrovni 275k. Takže je vidět, že tomu motoru ten olej nijak neubližuje. Ba právě naopak díky normální HTHS líp maže. A o to mi jde... Ta předepsaná eko imitace oleje mi do motoru nesmí...
Citroen C4 1.6 VTi - Prodáno
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe EDC
Citroen C4 1.6 Blue-HDI
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od pepoh »

Jufa píše: jsem od novoty lil 5W40 ACEA A3/B4. Najel jsem s ním 190k bez toho, aby se na ten motor hráblo.
cize 2296.
daval som tu videa ako cistili fap s chemiou a vapkou. slo to v pohode. preto si myslim ze acea a-b nemoze byt extra problem.
aspon pre psa, lebo pouzivaju automaticke davkovanie eolys-ceria. a to sa urcite casom nahromadi a upcha fap. cize vyrobca musel pocitat s upchatim bez ohladu na popol v oleji.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Pitris »

Tady ale šlo zřejmě o benziňák bez GPF, bo
Jufa píše:....Do VTi, co jsem měl, jsem od novoty lil 5W40 ACEA A3/B4. Najel jsem s ním 190k bez toho, aby se na ten motor hráblo.
A to zase potvrzuje co napsal já:
Pitris píše:....je blbost dávát do benziňáku (bez GPF) olej ACEA C2. Olej A5 se dá - na krátké jízdy, ale na delší je vhodnější A3.
A navzdory ekologům tyto motory fungují i na plnotučnou a nevykradenou 5w40-ku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jufa
Příspěvky: 9
Registrován: sob bře 14, 2015 21:58

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Jufa »

Pitris píše:Tady ale šlo zřejmě o benziňák bez GPF,
JJ, VTi byl klasický atmobenzín, bez GPF. Když jsem na citroením foru zmínil to, jaký olej tam dávám, tak mě málem ukamenovali. Akorát ten můj motor narozdíl od motorů mnoha kolegů bez problémů fungoval.
Dnešní doba je ujetá. Když vidím ty předpisy typu 0W20... s kombinací intervalu 30k.... co ty motory vydrží...
Proto i do BlueHdi dávám normální HTHS... Akorát držím C3 kvůli FAP. Nějaký předpis PSA mi může vlízt na hrb... Ten motor je mechanicky furt to samý a kdysi jezdíval i na obyč 5W40....
Citroen C4 1.6 VTi - Prodáno
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe EDC
Citroen C4 1.6 Blue-HDI
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Lada 57
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Lada 57 »

Jufa píše:
Pitris píše:Tady ale šlo zřejmě o benziňák bez GPF,
JJ, VTi byl klasický atmobenzín, bez GPF. Když jsem na citroením foru zmínil to, jaký olej tam dávám, tak mě málem ukamenovali. Akorát ten můj motor narozdíl od motorů mnoha kolegů bez problémů fungoval.
Dnešní doba je ujetá. Když vidím ty předpisy typu 0W20... s kombinací intervalu 30k.... co ty motory vydrží...
Proto i do BlueHdi dávám normální HTHS... Akorát držím C3 kvůli FAP. Nějaký předpis PSA mi může vlízt na hrb... Ten motor je mechanicky furt to samý a kdysi jezdíval i na obyč 5W40....

Jak říkáš,mám taky C4 1,6 VTi od nova ,doteď najeto 108 000 km. Tu srágoru ineo co tam byla z výroby,jsem hned vyměnil asi po 5000 km za motul XCESS 5W 40 záruka nezáruka. A nic jiného než 5W40,do motoru nepřijde pokud budu auto vlastnit.Měním po ujetí 10000 km,mezi výměnami nemusím dolít ani deci.Celej automobilovej průmysl jde do hajzlu díky těm pomatenejm ekoteroristům. :evil:
Odpovědět