Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od jerome »

Lada 57 píše:Jak říkáš,mám taky C4 1,6 VTi od nova ,doteď najeto 108 000 km. Tu srágoru ineo co tam byla z výroby,jsem hned vyměnil asi po 5000 km za motul XCESS 5W 40 záruka nezáruka. A nic jiného než 5W40,do motoru nepřijde pokud budu auto vlastnit.Měním po ujetí 10000 km,mezi výměnami nemusím dolít ani deci.Celej automobilovej průmysl jde do hajzlu díky těm pomatenejm ekoteroristům. :evil:
A dobre robíš :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jufa
Příspěvky: 9
Registrován: sob bře 14, 2015 21:58

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Jufa »

Lada 57 píše: Jak říkáš,mám taky C4 1,6 VTi od nova ,doteď najeto 108 000 km. Tu srágoru ineo co tam byla z výroby,jsem hned vyměnil asi po 5000 km za motul XCESS 5W 40 záruka nezáruka. A nic jiného než 5W40,do motoru nepřijde pokud budu auto vlastnit.Měním po ujetí 10000 km,mezi výměnami nemusím dolít ani deci.Celej automobilovej průmysl jde do hajzlu díky těm pomatenejm ekoteroristům. :evil:

Dělal jsem to úplně stějně. Dokonce i stejnej olej :-D Výměna co 10k. Opravdu co jsem to auto měl, tak na ten motor nebylo hrábnuto. V těch 190k když jsem to prodával pořád šlapalo jako hodinky... :-D I z původním řetězem... Nejsmutnější je, že když v citroen komunitách někomu u VTi řeknu,že ineo je kokotina, tak se tam do mě pustí, co jsem to za vola, že přeci předpis PSA v kombinaci s olejem total je přeci to nej a při použití čehokoli jinýho se ten motor ihned rozpadne...
Citroen C4 1.6 VTi - Prodáno
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe EDC
Citroen C4 1.6 Blue-HDI
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Jerry3 »

:P :twisted: :mrgreen:
Holt "odborníci"! :evil:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Pitris »

Jufa píše:....Nejsmutnější je, že když v citroen komunitách někomu u VTi řeknu,že ineo je kokotina, tak se tam do mě pustí, co jsem to za vola, že přeci předpis PSA v kombinaci s olejem total je přeci to nej....
Jenomže tihle "odborníci" jsou i jinde. Pro ty "pravověrné" třeba od VW je dogma 504/507 a interval 30 tkm. Vždyť výrobce přece ví....:( :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od pepoh »

tak to dopadne vzdy, ak sa pocuva slovo vyrobcu ako slovo neomylne-bozie.
clovek musi neustale do vsetkeho zapajat vlastny selsky rozum.
aby si bol z kazdeho trochu-pravnik, technik,....inak si v prdeli
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od jerome »

pepoh píše:tak to dopadne vzdy, ak sa pocuva slovo vyrobcu ako slovo neomylne-bozie.
Amen Obrázek
Tiež počúvam slovo výrobcu a motor ide jak čínske digitálky :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od simec44 »

asi už jste to určitě v minulosti udělali, ale na Lubrizol jsem zadal specifikace (dle OEM označeni pro oleje Mobil 1 ESP 5W-30 a opravdu to vypadá jako dobrý olej -alespoň si to jde tak z těchto údajů vyložit

https://drive.google.com/file/d/1j9o3ax ... sp=sharing
Naposledy upravil(a) simec44 dne sob úno 22, 2020 19:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Pitris »

Mobil ECS :?: :shock: Neé :) A nové oleje (naštéstí jen některé) excelují v kategorii Fuel economy. Ano, jsou ekologické :( Ale třeba TBN v tom grafu není :roll:
Ale - pokud myslíš Mobil1 ESP tak ano, ve své třídě je dobrej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od simec44 »

už jsem to opravil
myšleno opravdu ESP, u toho jsem videl kdesi tbn 12, ale to bude asi kravina
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od abc »

simec44 píše:už jsem to opravil
myšleno opravdu ESP, u toho jsem videl kdesi tbn 12, ale to bude asi kravina
Je to kravina, ten TBN. Myslím že je něco nad 8 mg KOH/g u M1 ESP 5w30. :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od simec44 »

Pánové a ještě jedna zajímavost
pro některé motory 1,2Purtech 2016-2017 byla udělaná "stahovací akce" a to z důvodu, že řemen je v olejové lázni a může docházet k obrušování řemene. Příčinou je příměs, přidávaná do řemene při výrobě, která si nerozumí s olejem.

Otázka - není i proto důležité aby olej pro tento motor splňoval tu ECO normu oleje PSA B71 2312? :roll:
Lada 57
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 06, 2016 13:18

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Lada 57 »

simec44 píše:Pánové a ještě jedna zajímavost
pro některé motory 1,2Purtech 2016-2017 byla udělaná "stahovací akce" a to z důvodu, že řemen je v olejové lázni a může docházet k obrušování řemene. Příčinou je příměs, přidávaná do řemene při výrobě, která si nerozumí s olejem.

Otázka - není i proto důležité aby olej pro tento motor splňoval tu ECO normu oleje PSA B71 2312? :roll:
Tak pro motory 1,2 Puretech možná,ale motory 1,4 a1,6 VTi prince mají řetěz.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Pitris »

simec44 píše:....řemen je v olejové lázni a může docházet k obrušování řemene....
Něhovorte, to už sú terazky také mašiny? :)
simec44 píše:Příčinou je příměs, přidávaná do řemene při výrobě, která si nerozumí s olejem.

Otázka - není i proto důležité aby olej pro tento motor splňoval tu ECO normu oleje PSA B71 2312? :roll:
Takže to co plní B71 2312 není olej? :(

Asi vím jak to myslíš - jestli ta B71 2312 není už aditivací přizpůsobena? Řekl bych že ne, a už třeba jen proto, že GM pro totožný motor nasazený třeba v Grandland X má předepsáno 5W-30 dexos1 gen 2....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od Jerry3 »

simec44 píše:...řemen je v olejové lázni a může docházet k obrušování řemene. Příčinou je příměs, přidávaná do řemene při výrobě, která si nerozumí s olejem.
Opět jen změť technických nesmyslů. :x Pokud je použita konstrukce s "mokrým řemenem", musí ten být vyroben z materiálu vůči oleji odolného. A pokud tomu tak není, pak určitě nedochází k jeho "obrušování", ale k materiálové degradaci spočívající v měknutí a bobtnání.
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel

Příspěvek od simec44 »

mně jde o to, že momentálně tam liju Yacco LUBE P 0W-30 (v minulosti tam byl ze servisu Total ineo First 0w-30) a raději bych tam příště vrznul Mobil 1 ESP 5w-30 (je najeto 52Tkm) ale mám strach z toho řemenu (sice motoru prospěju, ale co když odrovnám něco jiného?)
Odpovědět