A dobre robíšLada 57 píše:Jak říkáš,mám taky C4 1,6 VTi od nova ,doteď najeto 108 000 km. Tu srágoru ineo co tam byla z výroby,jsem hned vyměnil asi po 5000 km za motul XCESS 5W 40 záruka nezáruka. A nic jiného než 5W40,do motoru nepřijde pokud budu auto vlastnit.Měním po ujetí 10000 km,mezi výměnami nemusím dolít ani deci.Celej automobilovej průmysl jde do hajzlu díky těm pomatenejm ekoteroristům.
Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Moderátor: Colommbo
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Lada 57 píše: Jak říkáš,mám taky C4 1,6 VTi od nova ,doteď najeto 108 000 km. Tu srágoru ineo co tam byla z výroby,jsem hned vyměnil asi po 5000 km za motul XCESS 5W 40 záruka nezáruka. A nic jiného než 5W40,do motoru nepřijde pokud budu auto vlastnit.Měním po ujetí 10000 km,mezi výměnami nemusím dolít ani deci.Celej automobilovej průmysl jde do hajzlu díky těm pomatenejm ekoteroristům.
Dělal jsem to úplně stějně. Dokonce i stejnej olej Výměna co 10k. Opravdu co jsem to auto měl, tak na ten motor nebylo hrábnuto. V těch 190k když jsem to prodával pořád šlapalo jako hodinky... I z původním řetězem... Nejsmutnější je, že když v citroen komunitách někomu u VTi řeknu,že ineo je kokotina, tak se tam do mě pustí, co jsem to za vola, že přeci předpis PSA v kombinaci s olejem total je přeci to nej a při použití čehokoli jinýho se ten motor ihned rozpadne...
Citroen C4 1.6 VTi - Prodáno
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe EDC
Citroen C4 1.6 Blue-HDI
Renault Megane Grandtour 1.2 TCe EDC
Citroen C4 1.6 Blue-HDI
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Holt "odborníci"!
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Jenomže tihle "odborníci" jsou i jinde. Pro ty "pravověrné" třeba od VW je dogma 504/507 a interval 30 tkm. Vždyť výrobce přece ví....Jufa píše:....Nejsmutnější je, že když v citroen komunitách někomu u VTi řeknu,že ineo je kokotina, tak se tam do mě pustí, co jsem to za vola, že přeci předpis PSA v kombinaci s olejem total je přeci to nej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
tak to dopadne vzdy, ak sa pocuva slovo vyrobcu ako slovo neomylne-bozie.
clovek musi neustale do vsetkeho zapajat vlastny selsky rozum.
aby si bol z kazdeho trochu-pravnik, technik,....inak si v prdeli
clovek musi neustale do vsetkeho zapajat vlastny selsky rozum.
aby si bol z kazdeho trochu-pravnik, technik,....inak si v prdeli
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Amenpepoh píše:tak to dopadne vzdy, ak sa pocuva slovo vyrobcu ako slovo neomylne-bozie.
Tiež počúvam slovo výrobcu a motor ide jak čínske digitálky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
asi už jste to určitě v minulosti udělali, ale na Lubrizol jsem zadal specifikace (dle OEM označeni pro oleje Mobil 1 ESP 5W-30 a opravdu to vypadá jako dobrý olej -alespoň si to jde tak z těchto údajů vyložit
https://drive.google.com/file/d/1j9o3ax ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1j9o3ax ... sp=sharing
Naposledy upravil(a) simec44 dne sob úno 22, 2020 19:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Mobil ECS Neé A nové oleje (naštéstí jen některé) excelují v kategorii Fuel economy. Ano, jsou ekologické Ale třeba TBN v tom grafu není
Ale - pokud myslíš Mobil1 ESP tak ano, ve své třídě je dobrej....
Ale - pokud myslíš Mobil1 ESP tak ano, ve své třídě je dobrej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
už jsem to opravil
myšleno opravdu ESP, u toho jsem videl kdesi tbn 12, ale to bude asi kravina
myšleno opravdu ESP, u toho jsem videl kdesi tbn 12, ale to bude asi kravina
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Je to kravina, ten TBN. Myslím že je něco nad 8 mg KOH/g u M1 ESP 5w30.simec44 píše:už jsem to opravil
myšleno opravdu ESP, u toho jsem videl kdesi tbn 12, ale to bude asi kravina
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Pánové a ještě jedna zajímavost
pro některé motory 1,2Purtech 2016-2017 byla udělaná "stahovací akce" a to z důvodu, že řemen je v olejové lázni a může docházet k obrušování řemene. Příčinou je příměs, přidávaná do řemene při výrobě, která si nerozumí s olejem.
Otázka - není i proto důležité aby olej pro tento motor splňoval tu ECO normu oleje PSA B71 2312?
pro některé motory 1,2Purtech 2016-2017 byla udělaná "stahovací akce" a to z důvodu, že řemen je v olejové lázni a může docházet k obrušování řemene. Příčinou je příměs, přidávaná do řemene při výrobě, která si nerozumí s olejem.
Otázka - není i proto důležité aby olej pro tento motor splňoval tu ECO normu oleje PSA B71 2312?
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Tak pro motory 1,2 Puretech možná,ale motory 1,4 a1,6 VTi prince mají řetěz.simec44 píše:Pánové a ještě jedna zajímavost
pro některé motory 1,2Purtech 2016-2017 byla udělaná "stahovací akce" a to z důvodu, že řemen je v olejové lázni a může docházet k obrušování řemene. Příčinou je příměs, přidávaná do řemene při výrobě, která si nerozumí s olejem.
Otázka - není i proto důležité aby olej pro tento motor splňoval tu ECO normu oleje PSA B71 2312?
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Něhovorte, to už sú terazky také mašiny?simec44 píše:....řemen je v olejové lázni a může docházet k obrušování řemene....
Takže to co plní B71 2312 není olej?simec44 píše:Příčinou je příměs, přidávaná do řemene při výrobě, která si nerozumí s olejem.
Otázka - není i proto důležité aby olej pro tento motor splňoval tu ECO normu oleje PSA B71 2312?
Asi vím jak to myslíš - jestli ta B71 2312 není už aditivací přizpůsobena? Řekl bych že ne, a už třeba jen proto, že GM pro totožný motor nasazený třeba v Grandland X má předepsáno 5W-30 dexos1 gen 2....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
Opět jen změť technických nesmyslů. Pokud je použita konstrukce s "mokrým řemenem", musí ten být vyroben z materiálu vůči oleji odolného. A pokud tomu tak není, pak určitě nedochází k jeho "obrušování", ale k materiálové degradaci spočívající v měknutí a bobtnání.simec44 píše:...řemen je v olejové lázni a může docházet k obrušování řemene. Příčinou je příměs, přidávaná do řemene při výrobě, která si nerozumí s olejem.
Re: Polemika pro místní matadory Peugeot/Opel
mně jde o to, že momentálně tam liju Yacco LUBE P 0W-30 (v minulosti tam byl ze servisu Total ineo First 0w-30) a raději bych tam příště vrznul Mobil 1 ESP 5w-30 (je najeto 52Tkm) ale mám strach z toho řemenu (sice motoru prospěju, ale co když odrovnám něco jiného?)