Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Moderátor: Colommbo
Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Dobrý den,
mohl by mi někdo kdo to ví, odpovědět na otázku za jakých podmínek se vypaluje DPF ?
Někde jsem četl, že musíte jet rychlostí větší než 70 km/h, ale to je podle mě hloupost.
Pokud pojedu 80 na šestku, tak točím s bídou 1500, zato na trojku při 80 točím cca 2400,což bude podle mě pro vypalování DPF vhodnější.
A proč se píše, že pro vypálení je potřeba jet po dálnici a auto protáhnout ?
Pokud pojedu po okresce, nebo po vesnických silnicích a budu mít stále otáčky nad 2000, není to stejné, jako když pojedu po dálnici ?
Fakt v tom tápu, ale je mi jasné, že rychlost nehraje roli, spíš otáčky zahřátého motoru, aby se úspěšně spustilo a dokončilo vypalování.
Dá se paušálně říci, kolik otáček a jaká doba je k tomu potřeba ?
Přeruší se vypalování, když přibrzdím, otáčky klesnou a pak se zase rozjedu a pokračuji ?
Děkuji
Matěj
mohl by mi někdo kdo to ví, odpovědět na otázku za jakých podmínek se vypaluje DPF ?
Někde jsem četl, že musíte jet rychlostí větší než 70 km/h, ale to je podle mě hloupost.
Pokud pojedu 80 na šestku, tak točím s bídou 1500, zato na trojku při 80 točím cca 2400,což bude podle mě pro vypalování DPF vhodnější.
A proč se píše, že pro vypálení je potřeba jet po dálnici a auto protáhnout ?
Pokud pojedu po okresce, nebo po vesnických silnicích a budu mít stále otáčky nad 2000, není to stejné, jako když pojedu po dálnici ?
Fakt v tom tápu, ale je mi jasné, že rychlost nehraje roli, spíš otáčky zahřátého motoru, aby se úspěšně spustilo a dokončilo vypalování.
Dá se paušálně říci, kolik otáček a jaká doba je k tomu potřeba ?
Přeruší se vypalování, když přibrzdím, otáčky klesnou a pak se zase rozjedu a pokračuji ?
Děkuji
Matěj
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
a co třeba návod k autu nebo gůgl
https://ctrlv.cz/4j56
https://ctrlv.cz/4j56
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Dobrý den,
návod k autu nemám a Google ? Tam jsou takové cypoviny, že už se tam ani nesnažím hledat. 10 názorů a každý opačný, než ten předchozí. Raději bych info od někoho, kdo to opravdu ví.
návod k autu nemám a Google ? Tam jsou takové cypoviny, že už se tam ani nesnažím hledat. 10 názorů a každý opačný, než ten předchozí. Raději bych info od někoho, kdo to opravdu ví.
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
bio píše:a co třeba návod k autu nebo gůgl
https://ctrlv.cz/4j56
No vždyť jsem to psal. To je dobrá chujovina. Proč bych měl jet na 4, nebo 5 rychlostní stupeň ?
Proč ne na 2 a 3 ? Nebo na 5 a 6 ? Ty otáčky dosáhnu na kterýkoli z nich.
Další důvod,proč nevěřit Googlu.
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
zásadným a jediným doležitým parametrom pre regeneráciu DPF je teplota katalyzátora alebo spalín za ním minimálne 195 stupnov celzia. Ked je teplota nižšia,nespustí sa regenerácia. Pri suvislej jazde je na dosiahnutie tejto teploty nutná rýchlost minimálne 50 km/hod a viac. Pri regenáracii je dobré držat otáčky medzi 2000 až 3500,je vhodné mat viac zatažený motor-urýchli sa regenerácia,dost napomáha i vyššia rýchlost 100 km/hod i viac. Ked sa regenerácia spustí,prebieha už i pri volnobežných otáčkach,ale trvá dlho a nadmerne sa zahrieva okolie výfuku.Po ukončení je vhodné ešte pokračovat v jazde,pre schladenie rozpáleného výfuku.Naopak nie je vhodné využívat max výkon motora športovou jazdou na podlahe. V tomto prípade sa regenerácia može prerušit. 3 neukončené regenerácie DPF automaticky aktivuju nudzový režim a je navyhnutné okamžite navštívit servis. Ignorancou a dalším používaním auta sa DPF zaplní uplne a riadiaca jednotka znemožní naštartovanie motora. V tomto prípade je už vo vačšine všetkých prípadov jediným riešením vyčistenie DPF alebo výmena.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Ta nějaká „minimální“ rychlost pro regeneraci má svůj význam. Abys mohl jet nějakou rychlostí, musí motor přenést na kola určitý výkon. Ten výkon se bere z paliva, které jak víme, nedokážeme energii v palivu dokonale přemenit na mechanickou energii. Část této „nedokonale“ přeměněné energie odchází výfukem. A z logiky věci, čím rychleji jedu, tím více se v motoru uvolňuje energie a tím více jí odchází výfukem. Pro vypálení filtru je potřeba dosáhnout určité teploty = určitého množství energie. A aby regenerace proběhla, je potřeba, aby ten přísun energie nebyl přerušen => z toho vyplývá, že je potřeba jet plynule. Je jasné, že když si budeš chtít zatopit, tak neroztopíš kotel, nenecháš ho dohořet a nebudeš ho roztápět znova.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Já napíšu zkušenosti pouze uživatelské protože manuál k autu i google nabízí pouze spousty cypovin.
Ford uvádí, že k regeneraci je potřeba určitá teplota oleje - já měl nejnižší teplotu jednou v zimě po asi 7km jízdy. Teplota vody 60, olej bych tipnul do 40.
Za absenci kontrolky varující před blížícím se dosažením zanesení DPF dle diferenčních tlaků a možností aktivace procesu ručně, bych věšel za koule. Nejednou se mi spustí před garáží nebo ve městě. Nicméně nepanikařím a mám osahané, že netřeba hledat dálnici. Spíš jen volnou část města, abych nemusel stát v koloně nebo na semaforech s nohou na plynu. Prostě zařadím dvojku a jedu po městě. Za 4km je po všem. Délku cyklu bych posoudil počtem vykonaných otáček motoru, nezávisle na rychlosti auta.
Nicméně jednou po takto bezproblémových zkušenostech jsem na to prděl, po spuštění regenerace jsem jel jako by nic. Shodou okolnosti to byly táhlé sjezdy a já nechal brzdit motor. No uteklo 10km, 20, 40 a furt to běželo. To se mi nikdy nestalo. Zastavil jsem jestli je vše pohledem a poslechem OK. Bylo. Vypnul jsem motor, jestli se to nějak nezbláznilo a po chvíli pokračoval. Hned po rozjetí se to spustilo a pokračovalo to dalších 40, tedy celkem 80km. Naštěstí to bylo plánovanou cestou a nemusel jsem jezdit zbytečně jen tak někam.
Od té doby to nepodceňuju a poctivě vypaluju. Otáčky 1750 - 2500, kde to jde tak trochu přiložit pod kotel, nebrzdím dlouho motorem a na semaforech pod plynem. Nepoužívám plný plyn, protože prý ŘJ může vyhodnotit potřebu max. výkonu a regeneraci přerušit.
EDIT: bigbang - ten přísun energie je řešen jinak. Buď vstřikovač dává extra dávku do výfukové fáze nebo je vedeno palivo ke zvláštnímu vstřikovačí přímo na katalyzátoru.
Ford uvádí, že k regeneraci je potřeba určitá teplota oleje - já měl nejnižší teplotu jednou v zimě po asi 7km jízdy. Teplota vody 60, olej bych tipnul do 40.
Za absenci kontrolky varující před blížícím se dosažením zanesení DPF dle diferenčních tlaků a možností aktivace procesu ručně, bych věšel za koule. Nejednou se mi spustí před garáží nebo ve městě. Nicméně nepanikařím a mám osahané, že netřeba hledat dálnici. Spíš jen volnou část města, abych nemusel stát v koloně nebo na semaforech s nohou na plynu. Prostě zařadím dvojku a jedu po městě. Za 4km je po všem. Délku cyklu bych posoudil počtem vykonaných otáček motoru, nezávisle na rychlosti auta.
Nicméně jednou po takto bezproblémových zkušenostech jsem na to prděl, po spuštění regenerace jsem jel jako by nic. Shodou okolnosti to byly táhlé sjezdy a já nechal brzdit motor. No uteklo 10km, 20, 40 a furt to běželo. To se mi nikdy nestalo. Zastavil jsem jestli je vše pohledem a poslechem OK. Bylo. Vypnul jsem motor, jestli se to nějak nezbláznilo a po chvíli pokračoval. Hned po rozjetí se to spustilo a pokračovalo to dalších 40, tedy celkem 80km. Naštěstí to bylo plánovanou cestou a nemusel jsem jezdit zbytečně jen tak někam.
Od té doby to nepodceňuju a poctivě vypaluju. Otáčky 1750 - 2500, kde to jde tak trochu přiložit pod kotel, nebrzdím dlouho motorem a na semaforech pod plynem. Nepoužívám plný plyn, protože prý ŘJ může vyhodnotit potřebu max. výkonu a regeneraci přerušit.
EDIT: bigbang - ten přísun energie je řešen jinak. Buď vstřikovač dává extra dávku do výfukové fáze nebo je vedeno palivo ke zvláštnímu vstřikovačí přímo na katalyzátoru.
Naposledy upravil(a) rousini dne pon pro 11, 2017 21:09, celkem upraveno 1 x.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Že někomu stojí za to, si dobrovolně koupit auto s tak choulostivým zařízením. K tomu ještě problémové vstřiky, dvouhmota, a vše završit "výhodnou" naftou z JZD.
Kolega v práci, co má problémy s naftovým C-Maxem (psal jsem nedávno), si pro něj dnes asi po měsíční odstávce jel a tvrdil,že to bude se vším okolo třiceti tisíc. Na překlenutí doby bez auta měl Fabii z půjčovny. Na kolik potom ta výhodná spotřeba vyjde?
Kolega v práci, co má problémy s naftovým C-Maxem (psal jsem nedávno), si pro něj dnes asi po měsíční odstávce jel a tvrdil,že to bude se vším okolo třiceti tisíc. Na překlenutí doby bez auta měl Fabii z půjčovny. Na kolik potom ta výhodná spotřeba vyjde?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Seš v blbým vlákněJezevcik píše:Že někomu stojí za to... Na kolik potom ta výhodná spotřeba vyjde?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Tak to já se zregeneruju po pětipívu - spinkám a je mě všechno fuk
Teda to je pokrok - muset jet tak jak chce filtr A není u téj regenerácije potřeba ještě aby měl řidič černý boty a k obědu si dal svíčkovou
Teda to je pokrok - muset jet tak jak chce filtr A není u téj regenerácije potřeba ještě aby měl řidič černý boty a k obědu si dal svíčkovou
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Máte už někdo povědomí o GPF? Jestli se to bude chovat podobně (stejně blbě) jako DPF, náročnost zástavby, předpokládaná životnost, četnost regenerací. apod.? Má se to týkat aut, homologovaných od r. 2018, jestli jsem to dobře pochopil... ?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Něco o tom tady: https://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cas ... tomoto_fdv
Ale naštěstí - alespoň - s tou regenerací u GPF to bude jednodušší bo teplota spalin tady vyšší....
Ale naštěstí - alespoň - s tou regenerací u GPF to bude jednodušší bo teplota spalin tady vyšší....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Hm, tak to se máme na co těšit Takže opečovávat svá současná auta, tak dlouho, dokud to jen půjde. A propos... S těmi sazemi u přímo vstřiků mají Bohu žel pravdu, koncovku výfuku mám pěkně očouzenouPitris píše:Něco o tom tady: https://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cas ... tomoto_fdv
Ale naštěstí - alespoň - s tou regenerací u GPF to bude jednodušší bo teplota spalin tady vyšší....
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
Nepoužívám plný plyn, protože prý ŘJ může vyhodnotit potřebu max. výkonu a regeneraci přerušit.
A v tom to je. Záleží na prietoku paliva vstrekovačom,lepšie povedané,kolko paliva sa dokáže vstreknut na jednu pracovnu dobu. Teda ked vstrekovač nedokáže vstreknut dalšiu dávku na vyhriatie katalyzátora,regenerácia je prerušená. A taktiež nezabudnime,že pri plyne na podlahe je množstvo sadzí najvačšie,teda DPF viac zanášame.Množstvo vstreknutého paliva je závislé na dlžke otvorenia ihli. Ked sa regenerácia spustí,dokáže riadiaca jednotka udržat potrebnu teplotu katalyzátora i na volnobebežných otáčkach,len sa spotrebuje neprimerané množstvo paliva a regenerácia može prebiehat dlhšie. preto je lepšie to množstvo paliva využit i na jazdu.
A v tom to je. Záleží na prietoku paliva vstrekovačom,lepšie povedané,kolko paliva sa dokáže vstreknut na jednu pracovnu dobu. Teda ked vstrekovač nedokáže vstreknut dalšiu dávku na vyhriatie katalyzátora,regenerácia je prerušená. A taktiež nezabudnime,že pri plyne na podlahe je množstvo sadzí najvačšie,teda DPF viac zanášame.Množstvo vstreknutého paliva je závislé na dlžke otvorenia ihli. Ked sa regenerácia spustí,dokáže riadiaca jednotka udržat potrebnu teplotu katalyzátora i na volnobebežných otáčkach,len sa spotrebuje neprimerané množstvo paliva a regenerácia može prebiehat dlhšie. preto je lepšie to množstvo paliva využit i na jazdu.
Naposledy upravil(a) Brembo dne úte pro 12, 2017 10:01, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.
áno,v tomto prípade sa sadze budu vypalovat i počas jazdy a tak regenerácie budu kratšie a menej časté-opat záleží na užívatelovi. U dieslov riadiaca jednotka urobí všetko pre správny priebeh regenerácie,vodič ale može riadiacej jednotke pomoct alebo naopak bránit. Je na užívatelovi kolko paliva chce minut na regeneráciu filtra.Pitris píše:Něco o tom tady: https://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cas ... tomoto_fdv
Ale naštěstí - alespoň - s tou regenerací u GPF to bude jednodušší bo teplota spalin tady vyšší....
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta