Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od Jezevcik »

Jezevcik píše: Kolega v práci, co má problémy s naftovým C-Maxem (psal jsem nedávno), si pro něj dnes asi po měsíční odstávce jel a tvrdil,že to bude se vším okolo třiceti tisíc. Na překlenutí doby bez auta měl Fabii z půjčovny. Na kolik potom ta výhodná spotřeba vyjde?
Takže podtrženo a sečteno to vyšlo následovně:
- oprava auta 43.000
- půjčení Fabie na nezbytnou dobu 8.000
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od Pitris »

Mě DPF "kecat do řízení" nebude nikdy, a doufám že GPF (pokud vůbec) tak za hóóódně dlouho....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od Libor »

Jezdím hodně krátké trasy, proto jsem nechtěl 1.6 i-DTEC s DPF, i když na ten motor byla zajímavá, od 1.5 i-VTEC, ne příliš rozdílná cena.
Ovšem jestli se GPF bude týkat všech nově homologovaných benzíňáků, tak potěš. Od ledna bude facelift "prcka" Jazze a příjde mj. s warm hatch provedení a novým motorem 1.5 (130PS). Jestli už tam bude GPF netuším, ale byla by to škoda. Konečně se doveze do Evropy ekvivalent Jazzu (Fitu) RS a hned s tímto ehm... Možná se s tím Honda popere jinak, viz. článek, těžko říct. Článků o GPF pořád málo, na to, že to má za pár chvil vejít v platnost.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od BigBang »

ad GPF: Děláte z toho zbytečnou vědu. Produkce sazí v zážehových motorech je řádově nižší oproti vznětovým a teplota spalin je vyšší. Z toho plyne, že GPF budou menší a budou díky vyšší teplotě spalin budou „autoregenerovat“ při běžném provozu.
Brembo píše:... A taktiež nezabudnime,že pri plyne na podlahe je množstvo sadzí najvačšie,teda DPF viac zanášame...
Opravím tě, nejvíc zasí vzniká při přechodových stavech. Takže když pojedu maximálkou, čudit to nebude tolik jako když se budu pod plným rozjíždět ze semaforů a budu řadit ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od Libor »

Já nepopírám, že GPF bude zřejmě levnější a jednodušší řešení, než DPF. Mě jen s prominutím sere, že tam vůbec bude to, co se může pokazit, prostě součástka jaksi navíc. Situaci, že budu přijíždět na chlup do práce a při příjezdu mi začne filtr regenerovat (zrovna v nevhodnou dobu), radši nekomentuji :twisted:
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od František Smíšek »

Několik poznatků o funkci DPF po 25 tis. km a jednom roce používání motoru 2,0 TDI-CR - 81 kW, EA288, r.v. 2016:
- regenerace DPF se spouští po 250 - 400 km, podle druhu provozu (počtu akcelerací)
- regenerace se spouští nezávisle na teplotě motoru, u studeného motoru asi 1 km po spuštění
- po spuštění regenerace stoupnou volnoběžné otáčky na přibližně 1000 1/min, nápověda řazení požaduje přeřadit směrem dolů při vyšších otáčkách (o cca 200 1/min) a pokud není motor zahřátý, začne se velmi rychle ohřívat na provozní teplotu - při teplotě okolí 5° C to trvá 3-4 min.
- po dosažení provozní teploty motoru (88°C) trvá regenerace přesně 15 min a čas nezávisí na rychlosti ani zatížení - klidně proběhne při stojícím vozidle
Franta
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od Jezevcik »

Je tam nějaký rádce, který dá výstrahu, že se regenerace nesmí přerušit?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od tonny »

František Smíšek píše:- po dosažení provozní teploty motoru (88°C) trvá regenerace přesně 15 min a čas nezávisí na rychlosti ani zatížení - klidně proběhne při stojícím vozidle
To je paráda, to se může spustit třeba v garáži. O regeneraci ve městě se ani nebavím.
Kdysi jsem se pohoršoval nad výrokem, že "nafta patří do kamen", dnes už jsem to pochopil (díky tomuto fóru), přičemž jsem měl naftu jen ve větších autech na delší trasy a tereňáky do rv 2001.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od rtsax »

1.U francuzov je jedna app (FAP Citroen/Peugeot) ktora ti povie vsetko o fap ( a mnoho dalsieho ) udaje cita priamo BSI

2. CINNOST : REGENERACE FILTRU PEVNYCH CASTIC

Ak ma niekto zaujem mam 11 stranovu prilohu (cz) ako funguje Fap :D
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od Brembo »

František Smíšek píše:Několik poznatků o funkci DPF po 25 tis. km a jednom roce používání motoru 2,0 TDI-CR - 81 kW, EA288, r.v. 2016:
- regenerace DPF se spouští po 250 - 400 km, podle druhu provozu (počtu akcelerací)
- regenerace se spouští nezávisle na teplotě motoru, u studeného motoru asi 1 km po spuštění
- po spuštění regenerace stoupnou volnoběžné otáčky na přibližně 1000 1/min, nápověda řazení požaduje přeřadit směrem dolů při vyšších otáčkách (o cca 200 1/min) a pokud není motor zahřátý, začne se velmi rychle ohřívat na provozní teplotu - při teplotě okolí 5° C to trvá 3-4 min.
- po dosažení provozní teploty motoru (88°C) trvá regenerace přesně 15 min a čas nezávisí na rychlosti ani zatížení - klidně proběhne při stojícím vozidle
kreténsky VAG musí všetko robit po svojom. O 400 km regeneráciách ani nehovorím,to maju DPF od JMJ?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od NOVON »

No a zhavice jedou v prubehu regenerace taky naplno.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od Jerry3 »

Jede všechno, co nějak zatíží motor. V případě žhavičů jde o zatížení přes alternátor.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:Jede všechno, co nějak zatíží motor. V případě žhavičů jde o zatížení přes alternátor.
Prispiva to i ke zvyseni teploty spalin.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od rtsax »

U frantikov je to takto


Oznaceni Nazev Prumerny probeh km regenerace
"a" Husty provoz 200 km
"b" Plynuly provoz 350 km
"c" Velmi plynuly provoz 500 km
"d" Silnice 850 km
"e" Dálnice 1500 km

Během každé hodiny jízdy počítač řízení motoru určuje typ jízdy, kterou vozidlo absolvovalo.
Pro každý typ jízdy počítač řízení motoru vypočítá hmotnost sazí (g/mn) :
 Tato hodnota je připočtena k předcházejícím hodnotám, které dohromady tvoří hodnotu reprezentující
celkové množství sazí nahromaděných ve filtru od poslední regenerace
 Součet těchto hodnot množství sazí určuje teoretický moment regenerace

Aktivace elektrických spotřebičů
Funkce aktivace elektrických spotřebičů :
 Zvýšit odporový moment alternátoru, což má za následek zvýšení zatížení motoru
 Usnadnit zahřívání výfukových plynů
 Nastavit rychle funkční bod motoru do podmínek umožňujících účinné dodatečné vstřikování
Počítač řízení motoru aktivuje spotřebiče odebírající velký proud (požadavek na saturování alternátoru).
Aby nedošlo k propadu napětí, je aktivace elektrických spotřebičů prováděna po etapách, počítač řízení motoru
dodržuje časování 10 s mezi každou aktivací spotřebičů. Chronologie aktivace spotřebičů : (*) :
 Požadavek na BSI1 pro aktivování ohřevu zadního okna
 Ovládání ventilátorů chlazení
 Ovládání žhavicích svíček
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Podmínky regenerace DPF všeobecně.

Příspěvek od Jerry3 »

A co snímač diferenčních tlaků?
Odpovědět