Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Colommbo »

Jenže ty máš, aspoň tedy mám ten dojem, předchozí E46, není-liž pravda...? Tam byl svět ještě o pořádný kus v pořádku. Hlavně si ale myslím, že na stavu toho naftového dvoulitru se podepsali předchozí uživatelé.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Bramborak3 »

Urcite. Toceni za ne uplne zahrateho stavu. Ten diesel se zahreje o poznani dele. A ty longlife vymeny k tomu..

Pocky on ma benzin ?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Colommbo »

Máš pravdu, v prvním příspěvku je uvedeno 320i, tedy benzín a já su hňup... :roll:
pguru píše:Ahoj, půl roku zpět jsem koupil E90 320i...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od nomacorc »

Zkusil bych jednoduchý test gufer ventilů, stačí k tomu delší táhlý kopec, který se sjede směrem dolů :-) se zařazeným kvaltem bez plynu a otáčkami alespoň 2000 ot/min, tedy celou dobu brzdit jen motorem, tak aby vstřikovače nedávkovaly palivo a pod kopcem stačí přidat plyn. Pokud se z výfuku vyvalí po přidání plynu oblak modrého kouře, dopadl test dobře :-D a gufera jsou na vyhození, osobně bych se tedy nepouštěl do velkých akcí s pseudo generálkou alá výměna kroužků, ale udělal bych jen ty gufera.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Bramborak3 »

Jako ze jak sjedu dolu kdyz budu brzdit z kopce cca 1,5km pres kvalt a dole zastavim a pridam pod kotlem a vyvali se modry kour, tak gufera ko ? Musim sehnat pasazera ktereho dole vysadim a podiva se z vejfucku...
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od nomacorc »

Bez zastavení, stačí když se za jízdy přidá plyn, vstřikovače začnou dávkovat palivo, které shoří společně s nahromaděným olejem, který stekl do válců. U vadných stíracích kroužků by se tímto způsobem oleje do válců tolik nedostalo.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od jarson1 »

nezastavuješ.... Proste zaradis a pridas. Nijkeho pasaziera ti netreba. Ak su guferka v haji, bude to tolko dymu, že to neprehliadne nikto :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Bramborak3 »

Ok diky. Ale za sebe moc neuvidim za jizdy, Kdyz to nebude velky dym. Takze radsi dole vysadim kamose. V miste kde po tom sjeti kopce na kvalt bez plynu jen pridam. A pak me rekne.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od jarson1 »

ver mi, staci sp§tné zrkadlo...
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od nomacorc »

V podstatě je to stejné, jako při delším odstavení auta, kdy olej steče přes vadná gufera do válců a po startu zakouří modře. Jen je to více efektivní a efektní :-D
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od pepoh »

asi by som skusil kvalitny vyplach podla navodu a potom kamionacky olej acea e4 (cistiaca schopnost), viskozita podla uvazenia. gufera budu po smrti, to treba riesit osobitne.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Pitris »

Kontrolní otázka soudruzi :P Proč (tedy jestli vůbec) náklaďákový olej lépe čistí :?:
Protože je ho tam ne 4 ale 40 litrů :shock:

A nechci sem tahat oleje pro nákladní auta bo tu mají své vlákno, ale v případě krátkých jizd a olejů E"něco" je to nejen nevhodné, ale i o závažnou poruchu motoru si říkající, bo
František Smíšek píše:oleje pro kamiony nemají dostatečnou disperzační přísadu proti usazování „studených kalů“, což je karbon emulgovaný s vodou ze splodin hoření, vznikající a hromadící se ve studeném oleji při provozu „stop and go“. Viděl jsem motor provozovaný v pojížďkovém provozu právě na Rimulu, který se v zimě zadřel na klice kvůli ucpání sacího koše ztuhlým studeným kalem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Bramborak3 »

pepoh píše:asi by som skusil kvalitny vyplach podla navodu a potom kamionacky olej acea e4 (cistiaca schopnost), viskozita podla uvazenia. gufera budu po smrti, to treba riesit osobitne.
Gufera ventilu bych urcitě časem chtěl a chci udelat. Ale jen kvuli nim sundavat hlavu nebudu. Gufera stoji 400kc...Ale prace atd ....kolem 400 tis km u techto mych motoru odchazi tesneni pod hlavou. Az bude potreba udelat, tak se udela i hlava a gufera. Bez demontaze to nejde jak u Colomba. Do spodku motoru a pistu se poustet nebudu. Max sundat olej.vanu a vycistit ji i se sacim kosem + udelat olej separator po 60tis km. Určitě by tyto veci pomohly.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Colommbo »

nomacorc píše:Zkusil bych jednoduchý test gufer ventilů .... osobně bych se tedy nepouštěl do velkých akcí s pseudo generálkou alá výměna kroužků, ale udělal bych jen ty gufera.
Ano, přesně takhle to funguje, hodně spolehlivá zkouška. A s poslední větou taky souhlasím. :wink:
P.S. Před lety (avšak ještě před výměnou gufer) jsem na Omče měnil čidlo kliky. Odcházelo pár dní víceméně cik-cak, někdy startovala, někdy nee a pak už vůbec. Po montáži nového čidla kliky však motor stejně nechtěl naskočit, až mě to vylekalo, nebyla-li chybka (ještě) někde jinde. Nicméně zatnul jsem zuby a startoval dál. Nakonec pod plynem motor začal slibovat a když pak naskočil, nevěřil jsem svým očím, co se vyvalilo z výfuku, celá náves před kamošovým barákem plná kouře, div že někdo nezavolal hasiče... :roll: Vysvětluju si to tak, že po opakovaných marných pokusech o nastartování ještě před výměnou čidla se do spalovacích prostorů dostalo přes ventilová gufera hodně oleje, ten zasral svíčky a když ten maglajz nakonec přecjen začal hořet, (za)kouřilo to jak parní lokomotiva. :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od pguru »

Tak asi se přikloním k té výměne tesnění.

Stačí když někde stojím jen pár sekund a rozjedu se, je zamnou oblak kouře :D Čím déle stojím, tím větší :D

Zkusil jsem nakonec aplikovat tu BG dekarbonizaci. Vše podla návodu, nakonec jsem dal nový olej 10W-50. Asi bez rozdílu i přes hustští olej to žere pořád stejně. Ale kdybych to nezkusil vyčítal bych si to :D
Odpovědět