Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Colommbo »

pguru: Ahoj! Dva litry na tisíc km je fakt příliš. U mé předchozí Omegy 2.6 V6 (2001) se spotřeba oleje v proběhu cca sedmi let (od 130tis.km) postupně zvyšovala z nějakých 0,4/1000 na zhruba 0,7/1000, zpočátku olej 5W40, pak 5W50, 10W50 i 10W60, všelijaká aditiva, nic nepomáhalo. Motor po zahřátí lehce modravě pokuřoval na volnoběh nebo si odfoukl za jízdy po větším přidání plynu, jinak šlapal jak hodinky s báječnou spotřebou. Kompresní tlaky na jedničku, spotřebu oleje ukončila až výměna ventilových gufer ve 238tis.km, poté za interval cca 12tis.km dolit max. litr.
V současném motoru mám Valvoline ML 5W40 už druhý interval, shodou okolností předtím byl taky Shell HX Ultra 5W40. Intervaly výměny cca 12-13tis.km, spotřeba oleje neznatelná, po 8tis.km na měrce ubylo tak půl centimetru, aktuálně najeto 194tis.km. A resumé...? Žádným olejem ani aditivem stav nenapravíš, motor prostě bude brát olej, dokud se neodstraní příčina. Nech změřit kompresní tlaky, abys případně vyloučil vliv pístní skupiny, a prostě dolívej dobrou 10W40, než našetříš korunky. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od jarson1 »

pguru, ja chápem co ta dostalo, že si to auto kupil. Ano, jazdí to skvele.
Ale s odpustením, nikdy nekupuj auto o ktorom už vopred vieš, že zerie olej .
No teraz už je to jedno...po vojne je každý generál.
Chcel som tým povedat tolko, že by si mal asi pozriet odvetrávanie klukovej skrine. To je jedna vec , ktorá ich trapila a sposobovala zvýšenu spotrebu oleja.Nemusí to byt jediný dovod spotreby oleja, ale co ak...lepšie ako cakat na zázrak z "iného/lepšieho" oleja. Ale hlavne si myslím, že oprava tohoto bude menej nakladna a zdlhava ako by bola GO.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od pguru »

lefort píše:
pguru píše:
jerome píše:Uz tá 10W by mala pomoc predsa len je viskóznejšia ako 5W40 ale ak chceš skúsiť 10W50 tak kľudne skús :wink: Máš vlastne odsledované koľko deci oleja motor zožerie na určité km :?:
Cca 2L na 1000 km, ukusil jsem objednat ten 10w-50 od Totalu, tak uvidíme. Nečekám zázraky, ale trochu by se to zlepšit mohlo, přecijenom na podzim mě čeká go
Obávám se že tady se nečeká GO, ale vrakoviště...
Vymění se kroužky a gufera na ventilech a vše se vyřeší, hlavně ty gufera jsou problém BMW těchto.
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od pguru »

jarson1 píše:pguru, ja chápem co ta dostalo, že si to auto kupil. Ano, jazdí to skvele.
Ale s odpustením, nikdy nekupuj auto o ktorom už vopred vieš, že zerie olej .
No teraz už je to jedno...po vojne je každý generál.
Chcel som tým povedat tolko, že by si mal asi pozriet odvetrávanie klukovej skrine. To je jedna vec , ktorá ich trapila a sposobovala zvýšenu spotrebu oleja.Nemusí to byt jediný dovod spotreby oleja, ale co ak...lepšie ako cakat na zázrak z "iného/lepšieho" oleja. Ale hlavne si myslím, že oprava tohoto bude menej nakladna a zdlhava ako by bola GO.
Ano věděl jsem to, nebo nečekal jsem, že tolik, ale dostal jsem pak ještě velkou slevu, takže nejlevněší E90 v EU (nebouraná, pojízdná :D) počítám, že když udělám ty gufera na ventilech a kroužky - cca 30 tisíc, tak auto bude ok. Uvidíme :) I s cenou opravy by pořád mělo vycházet celkem levně.
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od pguru »

Napadlo mě ještě udělat proplach při změne oleje, doporučíte něco? (opět nečekám zázrak, ale pro klid budu rád :)) Maximálně si myslím, kdyby byly nějak zapečené kroužky, tak tomu trochu pomůžu.

Napadlo mě toto: https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/244- ... ml#content případně možná něco za poloviční cenu od liqui molly, ale mají jich několik
Naposledy upravil(a) pguru dne stř kvě 26, 2021 10:51, celkem upraveno 1 x.
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od pguru »

Colommbo píše:pguru: Ahoj! Dva litry na tisíc km je fakt příliš. U mé předchozí Omegy 2.6 V6 (2001) se spotřeba oleje v proběhu cca sedmi let (od 130tis.km) postupně zvyšovala z nějakých 0,4/1000 na zhruba 0,7/1000, zpočátku olej 5W40, pak 5W50, 10W50 i 10W60, všelijaká aditiva, nic nepomáhalo. Motor po zahřátí lehce modravě pokuřoval na volnoběh nebo si odfoukl za jízdy po větším přidání plynu, jinak šlapal jak hodinky s báječnou spotřebou. Kompresní tlaky na jedničku, spotřebu oleje ukončila až výměna ventilových gufer ve 238tis.km, poté za interval cca 12tis.km dolit max. litr.
V současném motoru mám Valvoline ML 5W40 už druhý interval, shodou okolností předtím byl taky Shell HX Ultra 5W40. Intervaly výměny cca 12-13tis.km, spotřeba oleje neznatelná, po 8tis.km na měrce ubylo tak půl centimetru, aktuálně najeto 194tis.km. A resumé...? Žádným olejem ani aditivem stav nenapravíš, motor prostě bude brát olej, dokud se neodstraní příčina. Nech změřit kompresní tlaky, abys případně vyloučil vliv pístní skupiny, a prostě dolívej dobrou 10W40, než našetříš korunky. :)
Koukám máme to podobné, u mě ty gufera na 100%, kroužky netuším, protože tlaky jsou tam v pořádku, ale když už bude rozebírat motor je lepší udělat oboje. Případně zkontrolovat zda není problém i jinde.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Pitris »

pguru píše:Napadlo mě ještě udělat proplach při změne oleje, doporučíte něco? (opět nečekám zázrak, ale pro klid budu rád :)) Maximálně si myslím, kdyby byly nějak zapečené kroužky, tak tomu trochu pomůžu.
Ta BG sada je teď celkem populární :) leč myslím si že zbytečná :( bo když proplach, tak něco do starého oleje před vypuštěním i příp. něco do paliva, ale NE do nového oleje. V něm je vše co tam má být, a ve správném poměru.
Takže moje rada je do oleje BG klidně ale jen před výměnou, a něco do paliva taky gut. Anebo do paliva přidávat VIF a do oleje před vypuštěním třeba https://www.millersoils.cz/engine-flush nebo https://www.oleje.cz/p/liqui-moly-propl ... -ml--17488
Osobně jsem ale spíše zastáncem čištění motoru častějšími výměnami motorového oleje (po 5-ti tkm). A něco do paliva....:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od tonny »

Proč měnit kroužky, když tlaky jsou ok? Nejdou jen gufírka bez demontáže hlavy jak to dělal Colommbo? Pokud teda ještě něco na motoru při té generálce, je vůbec pak potřeba?

Určitě projels fórum BMW a jiné https://www.bmw-club.cz/forum-tema/zere ... mene-93993
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od pepoh »

dobra otazka.
aby nevyrobil novy problem. ako sa to bude chovat bez upravy dalsich casti
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Colommbo »

Jsou-li kompresní tlaky fakt v pořádku, nejsou kroužky zapečené, tedy není třeba proplachu při výměně oleje a už vůbec ne výměna kroužků - mohlo by to nadělat víc škody než užitku (ovalita.) Na motor jako takový bych nesahal a věnoval se hlavě.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od lefort »

Tomu taky trochu nerozumím, ale při dvoutaktní spotřebě oleje budou v háji třeba taky lambdy a katalyzátor, to je pravděpodobnost hraničící s jistotou
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od jarson1 »

To , že ma tlaky ok, neznamená, že problemom nie su kružky. A to konkretne stieracie - posledné zdola.
mal som to podobne - tlaky aj celkovo chod aj výkon motora na jedničku, napriek tomu spotreba oleja. Ano , iste nejaké % mala na svedomí aj hlava, ale zvyšok sposobovali práve nefunkcne stieracie kružky. A hlavne - treba urobit vsetko naraz - teda aj vrch a aj spodok. Inak sa problém kozmetický 1/2l na tisíc km môže premenit na fatalny 1l na STO km.
Viem o com hovorím - vid moja prvá carina. Dobre, tá mala v case ked sa toto stalo najazdených pol miliona km, ale keby som vedel co viem dnes a dal by som tomu bud uplne pokoj alebo opravil tak ako sa má, mohla najazdiť este jeden pol milion ( no asi si fandím, ale bolo by to krásne :mrgreen:)
Ja to vidim na kontrolu hlavy, stieracie kružky a v tomto prípade aj to odvetrávanie skrine. Tu niekde ( alebo sucasne vsade naraz) bude pes zakopaný.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od tonny »

S odvětráváním skříně jsem se nikdy nesetkal, neměl jsem BMW. Pokud jsou tlaky ok, vyměnil bych zalevno gufera ventilových dříků a až by to bylo ok, nežralo olej v takové míře, chemicky bych vyčistil kroužky Bishops přípravky. Je to jen můj názor domácího mehanika. Pokud se nemusí sundávat hlava, jak jsem psal.

Proč dělat spodek, když motor netrpí na ložiska klikovky, nevím, BMW mne po E46 moc nezajímala.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
pguru
Příspěvky: 20
Registrován: úte úno 09, 2021 9:43

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od pguru »

tonny píše:S odvětráváním skříně jsem se nikdy nesetkal, neměl jsem BMW. Pokud jsou tlaky ok, vyměnil bych zalevno gufera ventilových dříků a až by to bylo ok, nežralo olej v takové míře, chemicky bych vyčistil kroužky Bishops přípravky. Je to jen můj názor domácího mehanika. Pokud se nemusí sundávat hlava, jak jsem psal.

Proč dělat spodek, když motor netrpí na ložiska klikovky, nevím, BMW mne po E46 moc nezajímala.
Nedivím se, to je nekvalitní auto bych se posral. Staré 15 let, najeto 200K a už je tam buď vše vyměnené nebo se to rozbilo :D
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Po změně oleje kouří, jaký olej 320i

Příspěvek od Bramborak3 »

Ha a ja mam 330i Bmw. Natočeno 400 tis km a zere cca 0,5l na 1000km s Valvoline maxlife 10w40. Ted tomu teda Ravenol nesedl. Ne drazsi je nekdy lepsi.
Odpovědět