po výměně oleje cvakají hydroštely

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

kaufi

po výměně oleje cvakají hydroštely

Příspěvek od kaufi »

Včera jsem u své mx5 měnil olej. Celou zimu stála, takže když jsem nastartoval, abych zahřál starý olej,cvakaly hydroštely.Do včerejší výměny jsem lil olej Magnatec 10w40 a nikdy nezlobily. Nalil jsem Total Qantum 10w40 nastartoval a cvakají stále. Je pravda, že jsem motor nechal běžet asi jen 10min aby se drobet zahřál. Je možné, že po dlouhém stání cca 4 měsíce by vznikly nějaké usazeniny, které se provozem na nový olej uvolní-rozpustí a cvakání zmizí?
modelář

Příspěvek od modelář »

Především došlo k vyprázdnění hydroštelů. K jejich opětovnému naplnění to musíš projet a ohřát na provozní teplotu, 10-ti minutový běh na volnoběh rozhodně nestačí!

Pokud ani to nepomůže, napíšu, kde je chyba - mám totiž poměrně čerstvou zkušenost, ale raději zatím pomlčím...
kaufi

Příspěvek od kaufi »

Nenech se přemlouvat a napiš. Než auto projedu, bude to ještě chvíli trvat...
modelář

Příspěvek od modelář »

Ne! Nechci se totiž hned stát terčem útoku. A pro Tebe předmětná informace v danou chvíli stejně nemá žádný význam.

P.S.: Ale z Tvého prvního dotazu je mi jasné, že uvažuješ správným směrem...
Total

hydroštely

Příspěvek od Total »

no tak to prozradˇ nenapínej nás všechny :roll:
modelář

Příspěvek od modelář »

Dobře tedy, ukecali jste mě.

Problém je nejspíše ve specifických aditivech toho Magnatecu: všimněte si, že pokud se dlouhodobě používá, nemají hliníkové díly v motoru zářivě "stříbrnou", ale zlatavou až hnědou barvu, a tam, kde olej vyloženě nestříká nebo alespoň neproudí (různá zákoutí, v záhybech tvarově komplikovaných profilů apod.), se jakoby "usazuje karbon". Jenže to není karbon - je to měkké a dá se to poměrně snadno mechanicky setřít, ale je to evidentně něco, co v tom oleji buď už od nova je ve formě aditiva, nebo to teprve časem "zreaguje", "vysráží se", "odloučí", "vypadne" či co já vím (holt "inteligentní molekuly"...). V každém případě nový olej nevypadá na disperzi, jako třeba u LiquiMoly s přísadou MOS2.

Zpět k věci: Tahle "výplň" je určitě výborná na nějaké drobné rýhy v šálách na klice, ovšem zcela zásadně časem vadí miniaturním hydroštelům, které používají zejména japonské vozy. Konstrukce některých z nich totiž nijak nepočítá s tím, že pokud už by se něco (co tam nepatří) do vnitřního ústrojí v dutině hydroštelu s olejem dostalo, tak by to také s tím olejem mělo mít případně možnost hydroštel opustit. Jenže tomu tak bohužel není, tudíž všechny tyto cizorodé látky se v hydroštelech na trvalo usazují. No a časem dojde k tomu, že je jich tam už tolik, že to začne vadit těsnosti vnitřního kuličkového ventilku, jehož úkolem je nepustit olej zevnitř ven, tj. zajistit dostatečnou "tvrdost" hydroštelu. Situaci pak výrazně zhorší dlouhodobé odstavení vozu - na "cvakající" hydroštely se všemi návaznými problémy je zaděláno!

Pro tazatele konkrétně mohou nastat dvě varianty: 1/ podaří se mu to rychle rozchodit a jednocestné ventilky v hydroštelech se opět chytnou; 2/ situace se ještě zhorší, což vyústí ve vynucenou výměnu VŠECH (to v daném případě zdůrazňuji) hydroštelů. Hlavním problémem totiž je, že ony měkké úsady sice lze z těch hydroštelů snadno mechanicky odstranit, ovšem většina typů/provedení hydroštelů je "rozebiratelná, naneštěstí však pouze jednou..." Kupodivu na to ani trochu nezabírají přísady do oleje "proti cvakajícím hydroštelům": osobně se domnívám, že úkolem těchhle přípravků je především uvolnit karbonem zapečené hydroštely a olejové kanálky k nim, což však není tento případ.
OndřejST220

Příspěvek od OndřejST220 »

Proboha to snad ne,zase za všechno může Castrol :roll: Dobrá tedy připustme že Castrol Magnatec se příliš nepovedl.A tohle všechno je pravda(že nedokáže správně čistit motor).Pochybuju že Castrol by v tomto případě olej(nezměněný)prodával vesele dál a kazil si svoje jméno na trhu.URČITĚ by společnost Castrol olej stáhla nebo jeho složení pozměnila aby k problémům nedocházelo!Napadlo tohle vůbec někoho?
modelář

Příspěvek od modelář »

Tak tohle je přesně reakce, kterou jsem čekal. :x

Za prvé jsem nikde nenapsal, že ten Magnatec (a nebyl to jenom on - motor jezdil výhradně na oleje Castrol, ale ne vždy na Magnatec) "nedokáže správně čistit motor", protože pod tím se rozumí především "eliminace karbonu", a ten jsem přinejmenším na vršku motoru neobjevil.

Za druhé jsem přesně popsal, v čem vězí problém, a současně jsem naznačil, že se může týkat nevhodné kombinace oleje a konstrukčního provedení těch hydroštelů. Jsem totiž dalek tomu, abych zevšeobecňoval.

Za třetí dodám, že stejné motory srovnatelné kilometráže, které jezdily na jiné oleje (což se mj. pozná právě podle zářivě stříbřité barvy hliníkových dílů - stačí nahlédnout pod nalévací víčko oleje a posvítit si tam), tímto problémem netrpí.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Co je ta zase za Made in China olej? Total Quantum 10W40 ???
Tohle rozhodně není olej určený pro náš trh.

Mimo jiné - Modeláři promiň, ale......... Však ty víš :roll:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Bude to možná vypadat jako off-topic, ale věřím, že většina zdejších uživatelů bezproblémů odhalí poselství, které Vám hodlám předat, ukryté v níže uvedené ironické hlášce:

Máte problémy s motorem, ať už reálné a nebo subjektivní? Parkovali a nebo jste alespoň někdy zastavili auto v blízkosti prodejny s autodíly, kde prodávají motorové oleje Castrol Magnatec?
Tak se kruci nedivte!!!!
Ten zlý Magnatec je totiž natolik špatný a zákeřný olej, že 100% poškodí Váš motor, a to i bez toho, abyste ho kdy do motoru lili! Stačí totiž, aby olej Castrol Magnatec ve flaštičce z poza výlohy obchodu s autodíly spatřil Váš vůz a nenávratně Vám poškodí motor.

Opravdu pozor na to!
:roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:Pokud ani to nepomůže, napíšu, kde je chyba..... ale raději zatím pomlčím...
kaufi píše:Nenech se přemlouvat a napiš.....
modelář píše:Ne! Nechci se totiž hned stát terčem útoku.....
Total píše:no tak to prozradˇ nenapínej nás všechny :roll:
Měl si raději mlčet.Ty si to věděl.....někdo prostě neuvěří, že se Magnatec "nepovedl" :(
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: po výměně oleje cvakají hydroštely

Příspěvek od Pitris »

kaufi píše:.....Total Qantum 10w40....
Je taky možné, že to není totéž, co Total Quartz 10w40.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

OndřejST220 píše:.....Pochybuju že Castrol by v tomto případě olej(nezměněný)prodával vesele dál a kazil si svoje jméno na trhu.URČITĚ by společnost Castrol olej stáhla nebo jeho složení pozměnila aby k problémům nedocházelo.....
Proč by to Castrol dělal, proč by se přiznával, když se Magnatec stále kupuje? A krom toho, při případné reklamaci se vždy může vymluvit na špatnou, nebo špatně provedenou údržbu, na zanedbání něčeho (čehokoliv) ze strany majitele auta.
Je to jako třeba s botama - jdeš je reklamovat, a oni Ti to neuznají, protože si v nich chodil.
modelář

Příspěvek od modelář »

No a co mám jako vědět?

Věc jsem tu již předběžně svého času ventiloval ve vláknu "nechte Castrol na pokoji", jenže to jsem stál teprve před servisním zásahem na motoru. K nynější reakci mi dal podnět až zcela konkrétní dotaz s odpovídajícími "vnějšími podmínkami": japonský motor, dlouhodobé používání Castrolu Magnatec, nepravidelný provoz, resp. delší odstavení vozu.

Původně jsem totiž očekával problém úplně jiného druhu, který už znám odjinud - několik málo hydroštelů "přidřených" v jejich uložení. Původně jsem chtěl koupit jenom 4 ks s tím, že identifikuji, které jsou na tom špatně a jenom ty vyměním. Nakonec se mi podařilo sehnat za dobrou cenu všech 24, takže jsem měl nachystanou na výměnu celou sadu. Podle více omlácených plošek ventilových stopek jsem sice určil, které jsou "slabší", jenže jich nakonec bylo 11, což vůbec neodpovídalo zvukovým projevům motoru: jakoby se v mlácení čas od času střídaly. Ani na hydroštelech samotných jsem ale nenašel žádnou na první pohled patrnou vadu (podotýkám, že nemám mašinu na měření jejich schopnosti udržet tlak). Tak jsem tři, které byly proti těm nejvíce omláceným ploškám na ventilech, ze zvědavosti rozebral (čímž jsem je samozřejmě zničil, protože bez nového pertlovacího kroužku a příslušného strojku na opětovné zapertlování jsou nepoužitelné) a našel v nich to samé, co bylo na jednom místě jednoho z víka ventilů (původně jsem to mylně pokládal za karbon) a v koutech a záhybech vršku hlavy motoru.

Pro úplnost dodávám, že motor má teď zjevně větší "chuť makat", což nutno přičíst právě a jen výměně těch hydroštelů, jelikož nic jiného jsem na něm nedělal. Důvodem může být pouze to, že některé hydroštely nedokázaly udržet svou "tvrdost" v celém rozmezí zdvihu ventilů, pročež některé ventily jednoduše měly o něco menší zdvih, a to i v podmínkách, kdy se zvukově nijak neprojevovaly.

A ještě jedna poznámka: ty hydroštely jsou v daném případě přímo ve vahadlech, jsou "krmené" olejem shora a i "odpad" mají nahoře, přitom jednocestný kuličkový ventil je umístěn v dutině hydroštelu dole. Cokoli se tam pak dostane, je vlivem sil vratného pohybu dokonale "přitemováno" ke dnu dutiny hydroštelu a ke spodku nad ní umístěného "plunžru", v jehož vyčnívajícím středu - vypadá to jako děložní čípek 8) - je umístěna kulička tlačená proti dírce miniaturní pružinkou, a celé je to obepnuté titěrnou klíckou napevno přichycenou zespodu k tomu "plunžru". V té dutině je pak ještě navíc i větší pružinka opírající se o dno dutiny hydroštelu a tlačící "plunžr" nahoru, proti pertlovacímu kroužku, pod nímž je ovšem ještě jeden mezikus. Jeden hydroštel se tak skládá z celkem 8 dílů! Uf...

P.S.: Je mi známo, že motory Mazdy mají ve většině případů hrníčkové hydroštely přímo v hlavě motoru.
kaufi

Příspěvek od kaufi »

Samozřejmě že je to Quartz, upsal jsem se. Pánové , přikláním se k vysvětlení, že při dlouhodobém stání došlo k vyprázdnění hydroštelů a provoz vše spraví. Tímto konstatováním bych rád ukončil tuto diskuzi,která se stejně zvrhla na hádku promagnateců a magnateců
Odpovědět